Σε μια εκρηκτική συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Καλαμάτας τον Απρίλιο είχαμε βάλει τίτλο «Το Δημοτικό Συμβούλιο Καλαμάτας στα χειρότερά του…». Δυστυχώς, όμως, η τελευταία συνεδρίαση έδειξε ότι πλέον έπιασε πάτο.
Ας πάρουμε, λοιπόν, τα της συνεδρίασης από την αρχή, ενώ να σημειωθεί πως η διάρκεια της ξεπέρασε τις 6,5 ώρες, κάτι που ίσως θα μπορούσε να χαρακτηριστεί και φυσιολογικό, αφού επρόκειτο ουσιαστικά για δύο συνεδριάσεις, με πρώτη αυτή της Λογοδοσίας και δεύτερη την τακτική.
Ξεκινάμε από τη λογοδοσία:
Αγία Άννα
Ο κ. Γιώργος Σωφρονάς θέλησε ζήτησε να μάθει τι εξελίξεις υπάρχουν σχετικά με καταπάτηση δημοτικού χώρου στην Αγία Άννα. Η αρμόδια αντιδήμαρχος τοποθετήθηκε αναφέροντας όλο το ιστορικό μέχρι σήμερα και τις κινήσεις που έχει κάνει ο Δήμος Καλαμάτας, για να επαναφέρει ουσιαστικά σε αυτόν την κυριότητα του χώρου. Κατέληξε δε, πως η Νομική Υπηρεσία του Δήμου κινείται κατά των καταπατητών για το ζήτημα, ενώ πρόσθεσε ότι έγινε αγωγή διεκδίκησης και συζητήθηκε στο Πρωτοδικείο Μεσσηνίας, με την απόφαση να αναμένεται στις 17 Απριλίου 2026.
Για το ίδιο ζήτημα, ανέφερε πως ο Δήμος έφτασε στη δικαστική αίθουσα για τριτανακοπή, αλλά το θέμα πήρε αναβολή για τις 12 Φεβρουαρίου 2026.
Σε παρέμβασή του ο δήμαρχος Καλαμάτας δήλωσε πεπεισμένος ότι η συγκεκριμένη έκταση ανήκει στο Δήμο Καλαμάτας, κι έτσι ακολούθησε τη νομική οδό. Συμπλήρωσε, μάλιστα, ότι ο επιστημονικός του συνεργάτης αυτή την περίοδο είναι σε φάση καταγραφής, για να φανεί αν υπάρχουν κι άλλα ανάλογα οικόπεδα που ανήκουν στο Δήμο Καλαμάτας, ενώ ανέφερε ότι είναι πολλά που θα πρέπει να μετεγγραφούν στο Κτηματολόγιο.
Τοποθετηθείς ο αντιδήμαρχος Βασίλης Κουτραφούρης παρατήρησε ότι ο Δήμος ασχολείται με τη διασφάλιση της περιουσίας του και όταν εντοπίζονται εκτάσεις αγνώστου ιδιοκτήτη, που τελικά ανήκουν στο Δήμο, γίνονται οι διαδικασίες μετεγγραφής στο Κτηματολογικό Γραφείο Καλαμάτας.
Μιλώντας με νούμερα, είπε ότι ήδη έχουν μεταβιβαστεί στο Δήμο Καλαμάτας 626 χώροι, ανάμεσά τους οδοί, συμπλέγματα οδών, αλλά και κοινόχρηστοι. Επιπλέον δε, 240 χώροι ελέγχονται, προκειμένου να προχωρήσει η προβλεπόμενη διαδικασία.
Δημοτικό Στάδιο
Το επόμενο θέμα στη λογοδοσία τέθηκε από τον Βασίλη Κανάκη και αφορούσε στις εργασίες αναβάθμισης του Δημοτικού Σταδίου, ώστε να μπορεί το γήπεδο να φιλοξενήσει αγώνες Super League, αλλά και στη δυσλειτουργία της χρήσης από την ποδοσφαιρική ομάδα και τις ομάδες του στίβου, ενώ ζήτησε να μάθει το μίσθιο που καταθέτει η ΠΑΕ Καλαμάτα για τη χρήση του.
Απαντώντας ο αρμόδιος αντιδήμαρχος, Γιώργος Λαζαρίδης, αναφέρθηκε σε μια σειρά παρεμβάσεων που έχει υλοποιήσει το Τμήμα Αθλητισμού, σε συνεργασία με τις Τεχνικές Υπηρεσίες του Δήμου.
Μιλώντας για τις εργασίες που αφορούν στην αναβάθμιση του ποδοσφαιρικού γηπέδου, ανέφερε ότι αυτή την περίοδο γίνονται μελέτες αναβάθμισης μεταξύ Δήμου και Περιφέρειας, οι οποίες σύντομα θα ανακοινωθούν.
Επίσης, αναφέρθηκε σε εργασίες σε άλλους αθλητικούς χώρους, όπως το γήπεδο «Μπαχράμης», το κολυμβητήριο, το κλειστό του Πολυκλαδικού κ.λπ.
Επανερχόμενος στο Στάδιο και τον περιβάλλοντα χώρο, σχολίασε ότι όσο εκκρεμούν οι παρεμβάσεις που προβλέπουν οι μελέτες, δεν μπορεί να γίνει κάτι.
Όσο για τη συνύπαρξη στίβου και ποδοσφαίρου, είπε ότι πρώτο μέλημα του τμήματος είναι η ασφάλεια των αθλητών. Έτσι, όταν έχει η ποδοσφαιρική ομάδα προπόνηση, προσπαθούν να αποτρέψουν τις υπόλοιπες του στίβου να πραγματοποιούν τη δική τους.
Στη δευτερολογία του ο Βασίλης Κανάκης δήλωσε απογοητευμένος, αφού στα περισσότερα ερωτήματα που έθεσε δεν έλαβε απάντηση.
Παίρνοντας το λόγο ο Θανάσης Βασιλόπουλος είπε ότι οι μελέτες έχουν προχωρήσει σε συνεργασία Δήμου και Περιφέρειας, με τον κ. Πτωχό να έχει δηλώσει ότι είναι εξασφαλισμένη η χρηματοδότηση, που αγγίζει τα 2 εκατ. ευρώ. Ο Δήμος Καλαμάτας, πρόσθεσε, έχει αναλάβει να συντάξει τη μελέτη στατικής επάρκειας, με το γήπεδο αυτή τη στιγμή να έχει άδεια για αγώνες SL2, αλλά του χρόνου που η ομάδα ελπίζει να βρίσκεται στη SL1 και θα την καμαρώνει, όπως καμαρώνει και φέτος την Καλαμάτα ’80, θα πρέπει να γίνουν παρεμβάσεις.
Μάλιστα, έκανε γνωστό ότι έχει ζητηθεί να έρθουν ειδικοί από τη SL για να κατευθύνουν το Δήμο, κάτι που θα γίνει μέχρι τη Δευτέρα. Ξεκαθάρισε, δε, ότι ποτέ ο Δήμος Καλαμάτας δε θα πάρει μίσθιο από την Καλαμάτα, όπως δεν παίρνει από την Καλαμάτα ’80, κι όπως δε θα πάρει και από καμία ομάδα.
Κυκλοφοριακό
Από την πλευρά της, η κυρία Χριστίνα Καντζιλιέρη έθεσε το ζήτημα του κυκλοφοριακού της πόλης, της έλλειψης κυκλοφοριακής μελέτης, καθώς και θέσεων πάρκινγκ.
Ο αρμόδιος αντιδήμαρχος απάντησε ότι όντως το τελευταίο διάστημα παρατηρείται αυξημένη ένταση στο κυκλοφοριακό, αλλά και στο ζήτημα της στάθμευσης.
Κατά τον κ. Κουτραφούρη, αυτό οφείλεται και στο μεγάλο αριθμό έργων που βρίσκονται αυτή τη στιγμή σε εξέλιξη. Μεταξύ άλλων, συμπλήρωσε ότι «ο επιχειρησιακός σχεδιασμός των αναπλάσεων είναι τμηματικός ώστε να περιορίζεται όσο το δυνατόν η όχληση».
Επίσης, ανέφερε ότι το πλαίσιο αντιμετώπισης του κυκλοφοριακού είναι πολυπαραγοντικό, ενώ μεταξύ των στόχων είναι να ενθαρρύνονται οι πολίτες να κυκλοφορούν με τα πόδια. Στις δε αναπλάσεις γίνεται προσπάθεια να διατηρούνται οι νόμιμες θέσεις στάθμευσης. Μάλιστα, έκανε γνωστό ότι στα τμήματα που έγιναν αναπλάσεις χάθηκαν 80 με 84 θέσεις.
Στα μέτρα ενίσχυσης μετακίνησης χωρίς αυτοκίνητο ανέφερε ακόμα τα κοινόχρηστα ηλεκτρικά ποδήλατα, με στόχο την επέκταση του στόλου τους. Πρόσθεσε ακόμα ότι έχει παραληφθεί η μελέτη ωρίμανσης για την ελεγχόμενη στάθμευση, με ειδική πρόβλεψη για ζώνες μόνιμων κατοίκων.
Έπειτα μίλησε για το Σχέδιο Αστικής Προσβασιμότητας, καθώς και την προσπάθεια μίσθωσης ιδιωτικών χώρων για τη δημιουργία νέων χώρων στάθμευσης, για εκπόνηση μελέτης νέου υπαίθριου χώρου στάθμευσης στην Αγία Παρασκευή, πλησίον του νεκροταφείου, αλλά και για άλλη μία μελέτη που αφορά δημιουργία νέου περιφερειακού χώρου στάθμευσης στην οδό Αθηνών, όπου μάλιστα υπάρχει στάση αστικής συγκοινωνίας.
Κλείνοντας τα της στάθμευσης, ανέφερε ότι γίνεται προσπάθεια ένταξης σε χρηματοδότηση για χώρο νοτίως της αγοράς.
Όσο για το εγχείρημα της δωρεάν μετακίνησης από το βόρειο τμήμα της Αγοράς προς το κέντρο, είπε ότι δυστυχώς δεν αγκαλιάστηκε από το κοινό, γεγονός που κατά τον ίδιον δείχνει σταδιακή αλλαγής νοοτροπίας.
Για την επικαιροποιημένη κυκλοφοριακή μελέτη, δήλωσε ότι ο Δήμος την έχει στο οπλοστάσιό του, όπως έχει και το ΣΒΑΚ και άλλα συστήματα. Αυτή, είπε, θα εκπονηθεί μέσω του Αναπτυξιακού Οργανισμού του Δήμου.
Ο δήμαρχος Καλαμάτας απάντησε ότι το κυκλοφοριακό αποτελεί ένα υπαρκτό θέμα στην πόλη, όσο και σε κάθε πόλη που το κέντρο της οικοδομήθηκε χωρίς να γίνεται πρόβλεψη για τα αυτοκίνητα και τα σημερινά δεδομένα.
Στην παραλία, είπε, έγινε μια σοβαρή προσπάθεια και αξιοποιήθηκαν οι διαθέσιμοι δημοτικοί χώροι και προστέθηκαν περίπου 500 θέσεις στάθμευσης.
Πρόσθεσε ότι στο κέντρο τα δεδομένα είναι συγκεκριμένα, διότι η στάθμευση συνδέεται με το κυκλοφοριακό, με την πόλη να μεγαλώνει και να μην έχει καλλιεργηθεί η νοοτροπία αξιοποίησης της αστικής συγκοινωνίας, κάτι που φάνηκε με τη δωρεάν μεταφορά του κόσμου από την αγορά προς το παλιό δημαρχείο, που δεν είχε συμμετοχή.
Συνέχισε λέγοντας ότι το ΣΒΑΚ θα αποτελέσει την πράξη εφαρμογής της κυκλοφοριακής μελέτης αφού έχει όλα τα κρίσιμα στοιχεία που απαιτούνται για να εξεταστούν πλέον λύσεις τυχών ιδιωτικών χώρων, που κάποια σύντομα θα μισθωθούν.
Για το υπόγειο πάρκινγκ στο Διοικητήριο, ανέφερε ότι ο Δήμος το διεκδικεί και συζητά με τον περιφερειάρχη. Επίσης, αναζητούν χώρους περιφερειακά που θα μπορούν να εξυπηρετούν τους επισκέπτες με τη μεταφορά της αστικής συγκοινωνίας και όχι μόνο και αναπτύσσουν νέους τρόπους για να ελαφρυνθεί κυκλοφοριακά η πόλη.
Δημοτική περιουσία
Το επόμενο θέμα ήταν από τον Βασίλη Τζαμουράνη και αφορούσε στη μια αξιοποίηση της δημοτικής περιουσίας και τι σκοπεύει η Δημοτική Αρχή να κάνει για αυτήν. Χαρακτηριστικά ανέφερε τα κληροδοτήματα Παναγιώταρου και Χανδρινού, όπως και το Κληροδότημα Αναστασόπουλου που έχει νοικιαστεί στο Δήμο Πειραιά με μίσθωμα 7.000 ευρώ. Επίσης, αναφέρθηκε στο Αχίλλειον, στο Τουριστικό Ταϋγέτου, στο κτήριο της πρώην Σχολής Νοσοκόμων, στο κτήριο της οδού Ασίνης, ενώ μίλησε τέλος για μαγαζιά του ανατολικού κέντρου που παραμένουν αναξιοποίητα.
Ο Γιώργος Φάββας απάντησε ότι η διαχείριση της ακίνητης περιουσίας του Δήμου είναι μια εξαιρετικά δύσκολη περίπτωση. Κι αυτό, γιατί υπάρχουν περιπτώσεις με συνιδιοκτήτες, παλαιά κτίσματα που για κάποιους λόγους δεν επισκευάστηκαν, κακοπληρωτές. Για το λόγο αυτό χρειάζεται μια πολύ δυνατή ομάδα, που απαιτεί πέρα από στελέχη της Δημοτικής Περιουσίας, νομική στήριξη, οικονομική στήριξη και άπτονται, όπως υποστήριξε, ζητημάτων που έχουν να κάνουν με την κοινωνία.
Μιλώντας για τα ακίνητα, είπε ότι το Αχίλλειον είχε μισθωθεί σε εταιρεία για να το επισκευάσει και να το αξιοποιήσει, προσπάθεια που δεν απέδωσε. Συμπλήρωσε ότι υπάρχει ενδιαφέρον από επενδυτές, αλλά βλέποντας τους περιορισμούς στο συγκεκριμένο ακίνητο, μπαίνουν σε σκέψεις.
Για το κτήριο Φαρών και Ασίνης, είπε ότι εκεί θα μεταφερθεί το Κέντρο Καινοτομίας,
Για το Κληροδότημα Παναγιώταρου, υποστήριξε ότι υπήρχαν πολλοί περιορισμοί, με τη διαδικασία που ακολουθήθηκε να μην έχει αποτέλεσμα, αλλά να υπάρχουν ακόμα ζητήματα για το συγκεκριμένο Κληροδότημα.
Για το Τουριστικό Ταϋγέτου, ο κ. Φάββας είπε δεν μπορεί πλέον να αξιοποιηθεί ως ξενοδοχείο, αφού έχει αλλάξει όλη η σχετική νομοθεσία για τις ξενοδοχειακές μονάδες.
Για το Κληροδότημα Αναστασόπουλου, σημείωσε ότι υπήρξε συνάντηση μεταξύ των δημάρχων Καλαμάτας και Πειραιά και συμφωνήθηκε η αναπροσαρμογή του μισθώματος.
Για το Κληροδότημα Χανδρινού, ανέφερε ότι έχει σταλεί η διακήρυξη των όρων για την εκποίησή του στην Αποκεντρωμένη και αναμένεται η έγκρισή της.
Έκλεισε δε, λέγοντας ότι η Δημοτική Αρχή έχοντας ως στόχο τη μέγιστη απόδοση των ακινήτων της και με δεδομένη την υποστελέχωση του Δήμου, έχει πραγματοποιήσει συναντήσεις με μεγάλη ιδιωτική εταιρεία αξιοποίησης ακινήτων δημοσίου, με στόχο τη συνεργασία των δύο πλευρών.
Ο δήμαρχος Καλαμάτας ανέφερε ότι είναι γεγονός ότι οι Δήμοι δεν μπορούν μόνοι τους να αξιοποιήσουν την περιουσία τους, δεν έχουν τεχνογνωσία, δεν έχουν εμπειρία, δεν έχουν το προσωπικό, δεν έχουν την ευελιξία, κι έτσι έχει δώσει εντολή το θέμα να ανατεθεί σε εξωτερικούς συνεργάτες. Στόχος είναι να βρεθεί η κατάλληλη εταιρεία που θα συντάξει το στρατηγικό σχεδιασμό της δημοτικής περιουσίας.
Κλείνοντας ανέφερε ότι προφανώς δεν είναι ικανοποιημένος από την αξιοποίηση της δημοτικής περιουσίας.
Κλιματικά ουδέτερες πόλεις
Στη συνέχεια ο Σπύρος Χανδρινός ζήτησε να μάθει αν τελικά υπάρχουν οφέλη για τους πολίτες από την ένταξη της Καλαμάτας στις 100 κλιματικά ουδέτερες πόλεις.
Όπως ανέφερε, στην εκδήλωση που έγινε πρόσφατα στο Πνευματικό Κέντρο, ο δήμαρχος έκανε παράπονα προς την Ευρώπη, αλλά και την Πολιτεία, ότι δε δίνουν χρήματα. Συμπλήρωσε δε, ότι ο τίτλος 100 κλιματικά ουδέτερες πόλεις δεν έχει δέσμευση για χρηματοδοτήσεις.
Έτσι, αναρωτήθηκε σε ποιους διαμαρτύρεται ο δήμαρχος, ενώ ζήτησε να μάθει τι κεφάλαια έχουν δεσμευτεί και αξιοποιηθεί μέχρι το τέλος του 2025 και, τέλος, σε τι ποσοστό μείωσης του άνθρακα είμαστε, ώστε να επιτευχθεί ο στόχος του 97%.
Ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Βασίλης Παπαευσταθίου, ανέφερε το ιστορικό της ένταξης της Καλαμάτας στις κλιματικά ουδέτερες πόλεις, ενώ πρόσθεσε ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει αναγνωρίσει ότι η Καλαμάτα έχει αναλάβει κάποιες δεσμεύσεις υλοποιήσιμες. Δεν είναι μια τυπική συμμετοχή, αλλά είναι σημαντικό η πόλη να είναι βιώσιμη και κλιματικά ουδέτερη, σχολίασε.
Για το τι έχει γίνει μέχρι σήμερα, είπε ότι το Κλιματικό Συμβόλαιο ανέφερε 77 δράσεις, με τη μείωση να φτάνει στο 94%, συμπληρώνοντας ότι έχουν γίνει τα φωτοβολταϊκά πάρκα της ΔΕΥΑΚ, η ενεργειακή αναβάθμιση του κολυμβητηρίου, το σύστημα κοινοχρήστων ποδηλάτων, η συνοικιακή και οικιακή κομποστοποιήση κ.α.
Αυτή τη στιγμή, σημείωσε, υλοποιούνται 17 έργα όπως οι αστικές αναπλάσεις, η διαμόρφωση του Πάρκου του ΟΣΕ, η κατασκευή του Πάρκου Ελιάς, η ανάπλαση της πλατείας Φυτείας, η ελεγχόμενη στάθμευση κ.ά.
Επίσης, παρατήρησε ότι ο Δήμος λόγω της συμμετοχής στο δίκτυο έχει κερδίσει δύο αμιγώς ευρωπαϊκές χρηματοδοτήσεις, ενώ κατατίθενται σωρηδόν προτάσεις.
Επιπρόσθετα, μίλησε για πρόταση ύψους 1,5 εκατ. ευρώ που αφορά στη δημιουργία κοινωνικής πολυκατοικίας που θα έχει 20 διαμερίσματα.
Σε άλλο σημείο ο κ. Παπαευσταθίου είπε ότι σκοπός είναι να αφαιρεθούν έργα που φαίνονται δύσκολα και να μειωθεί ο στόχος των 94% στο 80%.
Επανέλαβε ακόμη την άποψη του δημάρχου ότι δεν έχουν την υποστήριξη που θα ήθελαν, τόσο από τους εθνικούς όσο και από τους ευρωπαϊκούς θεσμούς. Χαρακτηριστικά, είπε ότι είναι τραγικό να τρέχει το Πρόγραμμα «Εξοικονομώ», και να μην τρέχει παράλληλα κάτι εξειδικευμένο για τις 6 κλιματικά ουδέτερες πόλεις που «καίγονται» να γίνουν κλιματικά ουδέτερες μέχρι το 2030.
Έπειτα ανέφερε προσπάθειες που γίνονται ώστε να μπορέσουν να πιέσουν ακόμα περισσότερο τους αρμοδίους για να χρηματοδοτήσουν την όλη προσπάθεια.
Κλείνοντας είπε ότι μπορεί να φαίνεται σε κάποιους ουτοπία, αλλά το 2030 έχει χρονοδιάγραμμα, έχει έργο, έχει ελέγχους και λογοδοσία στους θεσμούς και κυρίως έχει ευρωπαϊκή πιστοποίηση.
Στη δευτερολογία του ο Σπύρος Χανδρινός είπε ότι ο αντιδήμαρχος κόντεψε να φτάσει σε έργα του Μπεν, πρόσθεσε ότι από το 2022 που ο δήμαρχος Καλαμάτας πανηγύριζε για μια ιστορική μέρα, η Δημοτική Αρχή δεν έχει κάνει τίποτα. Οι πολίτες, είπε, δεν έχουν καταλάβει τίποτα, καμία αλλαγή στη ζωή τους και στην τσέπη τους.
Έκανε λόγο δε για ψεύτικές και παραπλανητικές δεσμεύσεις, λαϊκισμό και ψηφοθηρία, σε συνδυασμό με αλαζονεία που δεν προσφέρει τίποτα στους πολίτες και δε δημιουργεί καμία προοπτική ανάπτυξης, ενώ μίλησε για οπισθοδρομική διαδικασία διοίκησης.
Ο δήμαρχος Καλαμάτας απαντώντας είπε ότι «ο καθένας μπορεί να καταλάβει ή να μην καταλάβει ό,τι θέλει, αυτό είναι δικό του θέμα. Το πιο βασικό που έχουμε πετύχει είναι ότι έχουμε αλλάξει νοοτροπία στο πώς σχεδιάζουμε, λειτουργούμε, τα έργα που έχουν γίνει αφορούν στην κλιματική ουδετερότητα και είναι αδιαμφισβήτητα».
Κατά τον ίδιο, πλέον η Καλαμάτα αναγνωρίζεται ως πρωτοπόρα πόλη, όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και στην Ευρώπη.
Ελεγχόμενη στάθμευση
Από την Ευγενία Κούβελα τέθηκε η ελεγχόμενη στάθμευση και το σχέδιο που είναι να παρουσιαστεί τις επόμενες μέρες. Με τη συγκεκριμένη μελέτη, όπως είπε, θα βελτιωθούν οι κυκλοφοριακές συνθήκες, αφού θα περιοριστεί η παράνομη στάθμευση, αλλά και θα επιφέρει μείωση της ρύπανσης του περιβάλλοντος. Ξεκαθάρισε, βέβαια, ότι το πρόβλημα της στάθμευσης δε θα λυθεί, με τη μελέτη να αναφέρει ότι στο κέντρο (πράσινη περιοχή) οι θέσεις προς ζήτηση είναι 2400. Εξ αυτών οι 730 είναι παράνομες, ενώ περιμετρικά (μπλε περιοχή) οι θέσεις είναι 597 παράνομες, δηλαδή όπως είπε μας λείπουν 1327 θέσεις, ενώ καινούργιες θέσεις δεν μπορούν να φτιαχτούν.
Μίλησε με τη σειρά της για έλλειψη ολοκληρωμένης κυκλοφοριακής μελέτης που κατά την ίδια θα έπρεπε να έχει προηγηθεί, ενώ έκανε λόγο για έλλειψη διαρκούς και επαρκούς αστυνόμευσης.
Ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Βασίλης Κουτραφούρης ξεκίνησε λέγοντας ότι η ερώτηση έχει εν μέρει απαντηθεί. Όσο για το σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης, έχει παραληφθεί από το μοντέλο του 2025, ενώ πρόσθεσε ότι για να γίνει εφαρμογή του, θα πρέπει τελειώσουν τα μεγάλα έργα στο κέντρο της πόλης.
Σε παρέμβαση του, ο Κώστας Παπαδάκης ενημέρωσε ότι ήδη οι δημοτικοί αστυνομικοί έχουν μπει σε πρόγραμμα εκπαίδευσης για το νέο μοντέλο στάθμευσης, ενώ για τις θέσεις στάθμευσης ανέφερε ότι η Δημοτική Αστυνομία έχει αποσύρει 60 αυτοκίνητα, χθες δε θα έφευγαν ακόμα 4 με την ελπίδα ότι συνολικά τα αυτοκίνητα που θα αποσυρθούν θα φτάσουν τα 200.
Η κα Κούβελα απαντώντας είπε ότι είναι σημαντικό η Δημοτική Αστυνομία να κάνει σωστά τη δουλειά της για να λειτουργήσει η ελεγχόμενη στάθμευση.
Στο σημείο αυτό ο Δημήτρης Οικονομάκος ζήτησε από τον πρόεδρο να γίνει διακοπή της συνεδρίασης, αφού στην αίθουσα βρίσκονταν ήδη αρκετή ώρα γονείς και εκπαιδευτικοί, που ήθελαν να ενημερωθούν και να διαμαρτυρηθούν για την κατάσταση στα σχολεία.
Μάλιστα, υπήρχε σχετικό θέμα που αφορούσε στην πυρασφάλεια και την αντισεισμική θωράκιση στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου που θα ακολουθούσε.
Κοινωνικές δομές
Η συνεδρίαση λογοδοσίας τελικά συνεχίστηκε με θέμα που είχε θέσει ο Κώστας Τσαπόγας και αφορούσε στις κοινωνικές δομές του Δήμου. Όπως υποστήριξε, το Δημοτικό Κοινωνικό Παντοπωλείο πλέον υπολειτουργεί από τη στιγμή που συνταξιοδοτήθηκε ο υπάλληλος που ήταν εκεί, η διανομή τροφίμων γίνεται προβληματικά, ενώ ζήτησε να τοποθετηθεί νέος υπάλληλος ώστε το Παντοπωλείο να λειτουργεί όπως πριν.
Επίσης, αναφέρθηκε στο Δημοτικό Φαρμακείο, στα Δημοτικά Υπνωτήρια, στα Δημοτικά Πλυντήρια και το Δημοτικό Κομμωτήριο, όπως και άλλες δομές που δεν έχουν υλοποιηθεί.
Ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Σαράντος Μαρινάκης ανέφερε ότι ο Δήμος Καλαμάτας έχει δείξει τα δείγματα γραφής του στην προνοιακή πολιτική, ενώ παραδέχθηκε ότι υπάρχουν κάποιες αρρυθμίες.
Ειδικότερα, για το Δημοτικό Κοινωνικό Παντοπωλείο είπε ότι μεν πήρε σύνταξη ο υπάλληλος, αλλά στη θέση του τοποθετήθηκε υπάλληλος μέσω προγράμματος του ΟΑΕΔ, όμως πριν από 1,5 ολοκληρώθηκε η σύμβασή της.
Υποστήριξε ότι αυτό δε σημαίνει ότι δε λειτουργεί το Παντοπωλείο, καθώς κάνει διανομή προϊόντων σε συγκεκριμένες ημερομηνίες και χρόνο.
Αυτό που δυσλειτουργεί, εξήγησε, είναι αν κάποιος πάει αιφνίδια στο χώρο. Εκεί δεν υπάρχει κάποιος υπάλληλος, πρόβλημα που λύνεται κατόπιν συνεννόησης.
Για τα Δημοτικά Ιατρεία και Φαρμακεία, υποστήριξε ότι η Δημοτική Αρχή τα στηρίζει, τα ενισχύει και λειτουργούν κάθε Τετάρτη.
Ο κ. Μαρινάκης συνέχισε αναφερόμενος και σε άλλες δομές του Δήμου, όπως στις Λέσχες Φιλίας, τα ΚΔΑΠμεΑ. Για το ΚΗΦΗ, ανέφερε ότι είναι έτοιμο και θα λειτουργήσει τις επόμενες μέρες, ενώ τις επόμενες μέρες εκτίμησε πως θα εκδοθεί και η άδεια λειτουργίας των Δημοτικών Υπνωτηρίων. Κλείνοντας αναφέρθηκε σε άλλες κοινωνικές δομές του Δήμου που δείχνουν το ενδιαφέρον της Δημοτικής Αρχής.
Και κάπου εκεί ξεκίνησαν οι φωνές και οι αντιδράσεις, με τους παρευρισκόμενους να ζητούν να ξεκινήσει η συζήτηση για τα θέματα που αφορούσαν στα σχολεία.
Σύνδεση με βιολογικό καθαρισμό
Τελικά, η συνεδρίαση συνεχίστηκε με τον Δημήτρη Φαββατά να ρωτά για τις συνδέσεις στο βιολογικό καθαρισμό και για καταναλωτές, κυρίως στη Βέργα και τη Μ. Μαντίνεια, που δεν έχουν συνδεθεί, παρότι το έργο χει ολοκληρωθεί από το 2008. Ο ίδιος ζήτησε να εφαρμοστεί ο κανονισμός της ΔΕΥΑΚ και σε όσους δε συνδέονται να γίνεται διακοπή.
Ο πρόεδρος της ΔΕΥΑΚ Ανδρέας Καραγιάννης απάντησε ότι πρόκειται για 57 νοικοκυριά, στα περισσότερα εκ των οποίων υπάρχει πρόβλημα, αφού είναι στην εκτός σχεδίου περιοχή και κατώτερα από τον αγωγό. Επίσης, μίλησε για έργα που έχουν γίνει και γίνονται από τη ΔΕΥΑΚ.
Στη δευτερολογία του ο κ. Φαββατάς ζήτησε να τηρηθεί ο κανονισμός, δήλωσε δε σίγουρος ότι τα λύματα αυτών των σπιτιών καταλήγουν στη θάλασσα, ενώ είπε ότι υπάρχουν και σπίτια στο κέντρο που δεν έχουν συνδεθεί.
Στάθμευση στην οδό Σταδίου
Ο πρόεδρος της Δημοτικής Κοινότητας Καλαμάτας, Παναγιώτης Λύρας, ζήτησε να ισχύσει η διαγώνια στάθμευση 45 μοιρών στην οδό Σταδίου, απόφαση που είχε λάβει ομόφωνα το Συμβούλιο Κοινότητας.
Ο αρμόδιος αντιδήμαρχος απάντησε ότι είδε την απόφαση, αλλά εξήγησε ότι στο συγκεκριμένο δρόμο από κράσπεδο σε κράσπεδο τα μέτρα είναι μόλις 9. Ως εκ τούτου, για να ισχύσει αυτό στην οδό Σταδίου θα πρέπει να επιτρέπεται η διαγώνια στάθμευση στη μια πλευρά και στην απέναντι να απαγορεύεται το παρκάρισμα. Πάντως, δήλωσε ότι το θέμα θα ελεγχθεί.
Να σημειωθεί ότι σύμβουλοι και πρόεδροι δέχθηκαν να αποσύρουν τα θέματά τους ή να λάβουν γραπτές απαντήσεις, ώστε να ξεκινήσει το Συμβούλιο σεβόμενοι τους συγκεντρωμένους.
Έτσι ξεκίνησε η συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Καλαμάτας, όπου η κατάσταση ξεπέρασε κάθε προηγούμενο.
Του Παναγιώτη Μπαμπαρούτση










