Οσονούπω τα νέα για Πύργο – Καλό Νερό – Τσακώνα και παράκαμψη Πύλου

Οσονούπω τα νέα για Πύργο –  Καλό Νερό – Τσακώνα και παράκαμψη Πύλου

Ευχαριστημένοι όλοι από την πορεία του τμήματος Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη

Τη «χαρά» να βιώσει μια οδηγική διαδρομή από τον Πύργο μέχρι τη Μεσσηνία είχε το σύνολο της ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών χθες το μεσημέρι, καθώς μετά την αυτοψία στο εναπομείναν τμήμα του Πατρών – Πύργου επισκέφθηκε το εν εξελίξει έργο Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη. Παρά ταύτα, ο υπουργός Μεταφορών, Χρήστος Δήμας, δεν ήρθε ως πρόωρος «Άγιος Βασίλης», καθώς δεν έφερε κανένα δώρο για τη Μεσσηνία, ιδιαίτερα όσον αφορά στο πολυπόθητο δρόμο Πύργος – Καλό Νερό – Τσακώνα.

Τον υπουργό συνόδευαν ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος και ο γενικός γραμματέας Υποδομών, Δημήτρης Αναγνώπουλος.

Οσονούπω…
Αρχικά ο κ. Δήμας πραγματοποίησε αυτοψία στα τελευταία 10 χιλιόμετρα του αυτοκινητόδρομου Πατρών-Πύργου και ακολούθως πήρε το δρόμο για τη Μεσσηνία, για αυτοψία στο τμήμα Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος- Μεθώνη. Τον συνόδευσαν ο υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη Γιάννης Λαμπρόπουλος, οι βουλευτές Μεσσηνίας Μίλτος Χρυσομάλλης και Περικλής Μαντάς, ο περιφερειάρχης Δημήτρης Πτωχός, ο δήμαρχος Καλαμάτας και πρόεδρος της ΠΕΔ Θανάσης Βασιλόπουλος, οι δήμαρχοι Μεσσήνης Γιώργος Αθανασόπουλος και Πύλου-Νέστορος Παναγιώτης Καρβέλας, αιρετοί της αυτοδιοίκησης, καθώς και στελέχη της αναδόχου εταιρείας που υλοποιεί το έργο.

Μετά την αυτοψία ο κ. Δήμας δήλωσε ότι τα εργοτάξια το τελευταίο χρονικό διάστημα συνεχίζουν τις εργασίες με πολύ γρήγορους ρυθμούς και πως η χθεσινή παρουσία όλων θέλει να υπογραμμίσει το πόσο σημαντικός είναι αυτός ο άξονας για την ευρύτερη περιοχή. Στόχος του δε, είναι όχι απλώς το έργο να ολοκληρωθεί εντός χρονοδιαγραμμάτων, αλλά να μπορέσει να συμβάλει ακόμα περισσότερο στην ανάπτυξη της περιοχής

Ωστόσο, σε ερώτηση που δέχτηκε για το τι γίνεται με τον πολύπαθο δρόμο Πύργος – Καλό Νερό – Τσακώνα, ο κ. Δήμας επανέλαβε όσα είναι ήδη γνωστά μέχρι τώρα, λέγοντας: «Αυτό το οποίο μπορώ να σας πω είναι ότι σε συνεργασία και με την Ολυμπία Οδό, τον παραχωρησιούχο, εξετάζουμε τα καλύτερα δυνατά σενάρια για το πώς μπορούμε να προχωρήσουμε και το Πύργος – Καλό Νερό – Τσάκωνα. Είναι ένα έργο για το οποίο και ο ίδιος ο πρωθυπουργός έχει πει αρκετές φορές ότι είναι μέσα στον προγραμματισμό της κυβέρνησης. Νομίζω ότι το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα θα μπορέσουμε να γίνουμε πολύ πιο συγκεκριμένοι όσον αφορά στο χρονοδιάγραμμά του».

Τέλος, σε νέα στο μέλλον παρέπεμψε ο υπουργός Υποδομών και αναφορικά με τις εξελίξεις στην παράκαμψη της Γιάλοβας, λέγοντας χαρακτηριστικά: «Θα περιμένετε λίγο, όλα θα ανακοινωθούν με το χρόνο τους».

Πορεία εργασιών
Ο Όμιλος AKTOR, σε ανακοίνωσή του, επισημαίνει ότι εντείνει τις εργασίες κατασκευής του Οδικού Άξονα Νοτιοδυτικής Πελοποννήσου, τμήμα Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη, με τα έργα να βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη.

Συγκεκριμένα, όπως έγινε γνωστό από την εταιρεία, αυτήν την περίοδο υλοποιούνται σημαντικές εργασίες, όπως χωματουργικές, σε όλο το μήκος επέμβασης, καθώς και εκτεταμένες εργασίες παρακάμψεων στις περιοχές του αεροδρομίου Καλαμάτας και του Νερόμυλου αντίστοιχα, προκειμένου να εκτελεστούν οι εργασίες που αφορούν στο κύριο οδικό έργο.

Παράλληλα, έχουν εκκινήσει οι βασικές εργασίες κατασκευής (με τη μέθοδο αναρρίχησής και προβολοδόμησης) των Γεφυρών Γ1 και Γ2, έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες κατασκευής πασσάλων θεμελίωσης των γεφυρών Μουρτιά, Τυφλού, Βελίκας, Νερόμυλου και Ριζόμυλου, ενώ έχουν ξεκινήσει οι εργασίες κατασκευής της κοιλαδογέφυρας Γ3. Επιπλέον, έχει ήδη ολοκληρωθεί μία σειρά από κάτω διαβάσεις, ενώ έχει κατασκευαστεί περίπου το 30% των οχετών και των μικρών τεχνικών.

Σύμφωνα με την επίσημη ενημέρωση, οι εργασίες εξελίσσονται σε πολλές περιοχές του έργου, όπως στα τμήματα Καλαμάτα – Ριζόμυλος, Ριζόμυλος – Σουληνάρι και Σουληνάρι – Πύλος, καλύπτοντας τις 3 από τις 4 γεωγραφικές ενότητες και σε συνολικό μήκος επέμβασης 41 χιλιομέτρων από τα 49.

Πρόκειται για έργο ύψους 239,2 εκατ. ευρώ. Καινοτομία του είναι ότι θα υπάρχει αδιάλειπτη συντήρηση και λειτουργία για 26 έτη μετά την κατασκευή και παράδοσή του, διασφαλίζοντας έτσι υψηλού επιπέδου υπηρεσίες για πολλά χρόνια.

«Η Μεσσηνία σε νέα εποχή»
Σε ανακοίνωσή του ο υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη, Ι. Λαμπρόπουλος, κάνει εκτενή αναφορά στις δικές του ενέργειες για το έργο αυτό και μεταξύ άλλων σημειώνει: «Αισθάνομαι ιδιαίτερα ευτυχής και δικαιωμένος για τις προσπάθειες και τους συνεχείς αγώνες μου για τα μεγάλα έργα, που αλλάζουν και απογειώνουν αναπτυξιακά το Νομό Μεσσηνίας.

Ύστερα από το δρόμο Τρίπολης-Καλαμάτας, επιτυγχάνεται και ο δεύτερος μεγάλος στόχος, που ήταν η κατασκευή του οδικού άξονα από την Καλαμάτα μέχρι τη Μεθώνη, ενώ συνεχίζουμε τις προσπάθειες για το δρόμο από την Τσακώνα έως το Καλό Νερό και τον Πύργο».

Από την πλευρά του, ο δήμαρχος Καλαμάτας και πρόεδρος της ΠΕΔ Πελοποννήσου, Θανάσης Βασιλόπουλος, ανέφερε σε δήλωσή του: «Βλέποντας τη μεγάλη εικόνα, παρά τα όποια σχεδιαστικά και κατασκευαστικά προβλήματα, αντιλαμβάνεσαι ότι αυτός ο δρόμος δε συνδέει την Καλαμάτα με την Πύλο και τη Μεθώνη, αλλά οδηγεί τη Μεσσηνία στη νέα εποχή».

Της Βίκυς Βετουλάκη