6ο ΓΕΛ Καλαμάτας: Δεύτερη θέση στον Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό για συμμετοχή στην Ευρωπαϊκή Ολυμπιάδα Πειραμάτων Φυσικών Επιστημών

6ο ΓΕΛ Καλαμάτας: Δεύτερη θέση στον Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό για συμμετοχή  στην Ευρωπαϊκή Ολυμπιάδα Πειραμάτων Φυσικών Επιστημών

Τη δεύτερη θέση κατέκτησε το 6ο ΓΕΛ Καλαμάτας, σε επίπεδο νομού, στην πρώτη φάση του Πανελλήνιου Μαθητικού Διαγωνισμού για συμμετοχή στην Ευρωπαϊκή Ολυμπιάδα Πειραμάτων Φυσικών Επιστημών – EOES 2026, που πραγματοποιήθηκε το περασμένο Σάββατο στους χώρους του ΕΚΦΕ Μεσσηνίας.

Το σχολείο έλαβε μέρος με μία τριμελή ομάδα της Β΄ τάξης αποτελούμενη από τις  Σωτηρία Δημοπούλου, Μαργαρίτα Κόλλια και Ελευθερία Στρατέα. Οι μαθήτριες πειραματίστηκαν χρησιμοποιώντας τις γνώσεις τους στις επιστήμες της  Φυσικής, Χημείας και Βιολογίας με θέμα το «Μέλι», διερευνώντας τη ρευστότητά του, τους κόκκους γύρης και την πιθανή νοθεία του.

Σκοπός και στόχοι

Οι επιμέρους στόχοι και τα προσδοκώμενα αποτελέσματα είναι οι συμμετέχοντες/-χουσες μαθητές / μαθήτριες και εκπαιδευτικοί:

-Να πληροφορηθούν για την εκπαιδευτική χρήση των πειραμάτων ως απαραίτητο εργαλείο της διδασκαλίας των Φυσικών Επιστημών

-Να διαπιστώσουν τα πλεονεκτήματα του πειράματος στην εκπαιδευτική διαδικασία

-Να κατατοπιστούν για επιστημονικά όργανα και διατάξεις

-Να αντλήσουν ιδέες, οι οποίες θα αποτελέσουν έναυσμα για την αξιοποίηση του πειράματος και της τεχνολογίας, γενικότερα, τόσο στη διδακτική διαδικασία στο σχολείο όσο και στο σπίτι.

-Να αποκτήσουν πρακτικές δεξιότητες στην εφαρμογή της πειραματικής δράσης μέσω των βιωματικών εργαστηρίων (χρήση και σύνδεση οργάνων μέτρησης, πειραματικές μετρήσεις, περιβάλλον εργαστηρίου, λήψη μέτρων ασφάλειας κ.λπ.)

-Να λειτουργήσουν ως πολλαπλασιαστές για τη διάδοση της χρήσης του πειράματος

-Να συναντηθούν και να αλληλεπιδράσουν με μαθητές/μαθήτριες, εκπαιδευτικούς άλλων σχολείων και να μοιραστούν απόψεις και εμπειρίες

-Να ενημερωθούν για το πώς τα πειράματα και η τεχνολογία, γενικότερα, μπορούν να συμβάλλουν στην επίλυση προβλημάτων (περιβαλλοντικών, τεχνολογικών, επιστημονικών, υγείας, κ.ά.).

-Ετοιμαζόμενοι για το διαγωνισμό, οι μαθητές/μαθήτριες να εμπεδώσουν τις γνώσεις και δεξιότητες που αφορούν στο θέμα του πειράματος και να νιώσουν «μικροί επιστήμονες» και δάσκαλοι.

-Να προβληματιστούν σχετικά με τις προοπτικές της χρήσης/αξιοποίησης των πειραμάτων, ως το μοναδικό εργαλείο επαλήθευσης της θεωρίας και των διατυπωμένων νόμων, ανακαλύπτοντας τη βασικότερη αλυσίδα της επιστημονικής γνώσης: παρατήρηση- υπόθεση-πειραματική μέτρηση-επεξεργασία-επαλήθευση-συμπεράσματα

-Να συνδέσουν τη θεωρητική γνώση που παρέχει το σχολείο με τον πραγματικό κόσμο

-Να κατανοήσουν ότι το πείραμα είναι ένα ισχυρό εργαλείο εναντίον της ψευδοεπιστήμης και της παραπλανητικής πληροφόρησης

-Να συμμετάσχουν στον μοναδικό ελληνικό αλλά και πανευρωπαϊκό διαγωνισμό που περιλαμβάνει πειράματα καλύπτοντας τρία γνωστικά αντικείμενα ταυτόχρονα: Βιολογία, Φυσική και Χημεία.