Απροσπέλαστοι και επικίνδυνοι αγροτικοί δρόμοι στην Τριφυλία

Απροσπέλαστοι και επικίνδυνοι αγροτικοί δρόμοι στην Τριφυλία

Το μείζονος σημασίας πρόβλημα των απροσπέλαστων και επικίνδυνων αγροτικών δρόμων στην Τριφυλία ήταν το τελευταίο θέμα στην ημερήσια διάταξη της 24ης, τακτικής, συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου Τριφυλίας, το οποίο πρότεινε και εισηγήθηκε η επικεφαλής της παράταξης «Τριφυλία Πρωταγωνίστρια», Χάιδω Παναγιωτοπούλου.

«Το θέμα αφορά στη γνωστή αγροτική οδοποιία, που θέτει η αντιπολίτευση σε κάθε συνεδρίαση λογοδοσίας. Το έχουμε θέσει όλοι σε κάθε λογοδοσία αυτό το θέμα. Και πού φτάσαμε; Φτάσαμε, λοιπόν, από τον Οκτώβρη μέχρι τώρα όλος ο κόσμος να μην μπορεί να πάει στα κτήματά του. Η περιοχή της Τριφυλίας είναι κατεξοχήν αγροτική περιοχή. Δεν πρέπει να κοιτάμε, κε Βλάχο, σε κάθε Κοινότητα ποιος ψήφισε ποιον, εάν είναι δυο, τρεις ή πέντε κάτοικοι. Η τοπική οικονομία στην Τριφυλία στηρίζεται στην αγροτική παραγωγή. Η αγροτική παραγωγή έχει ανάγκη από δρόμους. Δεν μπορείτε να τους αγνοείτε. Τους αγνοείτε…», είπε η κα Παναγιωτοπούλου και έδειξε ενδεικτικές φωτογραφίες από του Μύρου και το Καμάρι, συμπληρώνοντας ότι έχουν φτάσει στο ηλεκτρονικό της ταχυδρομείο φωτογραφίες από όλες τις Δημοτικές Κοινότητες.

Ακολούθως τόνισε ότι «ο κόσμος, φέτος, δεν μπορούσε να πάει στα χωράφια του να ραβδίσει, δρόμοι επικίνδυνοι για τα τρακτέρ, που δεν μπορούν να προσεγγίσουν τα κτήματα για να πάρουν τον ελαιόκαρπο. Υπάρχει σοβαρό πρόβλημα γιατί δεν υπάρχει από εσάς ένα πρόγραμμα και το κακό είναι ότι δεν υπάρχει σκοπίμως πρόγραμμα. Γιατί θέλετε εσείς να έχετε τον έλεγχο πού θα πάει και πότε το κάθε γκρέιντερ. Αντί να βγάλετε ένα πρόγραμμα, κάθε μήνα, να αναρτάται στην τεχνική υπηρεσία, να μπορεί ο κάθε πρόεδρος να ξέρει κάθε πότε θα πάνε τα μηχανήματα στο χωριό του και αυτό να γίνεται καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, όχι μόνο για δυο μήνες, ένα πρόγραμμα μηνιαίο για να γίνει τακτοποίηση όλης της αγροτικής οδοποιίας, να γίνει μια προτεραιότητα και σειρά στην αποκατάσταση. Όλος ο κόσμος, φέτος, δεν μπορούσε να πάει στα κτήματά του, ήταν έτοιμος να απευθυνθεί στην Εισαγγελία». Συμπλήρωσε δε ότι θα πρέπει η Δημοτική Αρχή να ξεκινήσει άμεσα ένα πρόγραμμα για την επόμενη σεζόν και «εάν δεν μπορείτε με τα μέσα του Δήμου, κάντε αναθέσεις σε εργολάβους να αναλάβουν όλες τις Δημοτικές Κοινότητες, μέσα σε έξι μήνες να έχουν τακτοποιηθεί. Δεν μπορεί να μην μπορεί ο αγρότης της Τριφυλίας, που στηρίζει την τοπική οικονομία της Τριφυλίας, να μαζέψει τις ελιές του και να πάει στα κτήματά του. Έχουν καταστραφεί όλοι οι δρόμοι, δεν έχουν συντηρηθεί ποτέ, παρά μόνο επιλεκτικά εκεί που επιλέγετε εσείς».

Παρεμβαίνοντας ο αναπληρωτής δημάρχου – αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών και Π.Π., Αντώνιος Βλάχος, είπε: «Δεν έχετε δίκιο», με την κα Παναγιωτοπούλου να απαντά: «Είναι οι πρόεδροι, εδώ, από τις Κοινότητες, να τους αφήσετε να πάρουν το λόγο, κε πρόεδρε, γιατί γι’ αυτό έχουν έρθει εδώ, να μιλήσουν για τα προβλήματα της αγροτικής οδοποιίας».

Απαντώντας στην κα Παναγιωτοπούλου, ο κ. Βλάχος ανέφερε: «Το είπατε μόνη σας, “μετά τον Οκτώβρη”. Μετά τον Οκτώβρη θα τα βάλω εγώ με το Θεό; Τι καταστροφές έγιναν;» και εκείνη του ανταπάντησε ότι «για να μπορέσετε να τα βάλετε με τις καιρικές συνθήκες, γιατί με το Θεό κανένας δεν μπορεί να τα βάλει, θα πρέπει να έχετε πρόγραμμα και θα πρέπει να έχετε αποκαταστήσει και συντηρήσει την αγροτική οδοποιία, ούτως ώστε σε μια θεομηνία, σε δυο – τρία σημεία, είναι περιορισμένος ο αριθμός πια, θα είναι ελέγξιμα». Ανέφερε δε ενδεικτικά προβλήματα σε Ελαία – Καρυές, Καμάρι, Βανάδα, Μουζάκι.

Απαντώντας ο κ. Βλάχος είπε: «Εμείς είχαμε κάνει, δεν είμαστε τέλειοι, αλλά είχαμε κάνει κάποιους δρόμους. Κάποια σημεία δεν έχουμε πάει, όπως στους Γαργαλιάνους… […] Καταλαβαίνετε τι νερό έριξε; Ό,τι δρόμους είχαμε φτιάξει, τους χάλασε πάλι. Στο Χαλαζόνι – Πλάτη έχουμε πάει τρεις φορές κι έχει κάνει ρέματα. Τι να κάνουμε, αφού έχει κάνει πλημμύρες; Έκοψε κομμάτια παντού με το νερό που έριξε. Ακούστε να σας πω. Η αγροτική οδοποιία είναι πάγιο πρόβλημα όλων των Δήμων. Στις συγκεντρώσεις με τον περιφερειάρχη και σε όλες τις συγκεντρώσεις, όλων το πρώτο θέμα ήταν η αγροτική οδοποιία. Εμείς έχουμε τρία γκρέιντερ. Προσπαθούμε. Τι να κάνουμε με εργολάβους όταν η Πολιτική Προστασία δίνει 90.00 ευρώ μείον 20.000 ευρώ το ΦΠΑ, 70.000 ευρώ; Κάντε εσείς αγροτική οδοποιία… […] Εμείς ό,τι μπορούμε κάνουμε. Αλλά μετά τον Οκτώβρη έκανε δυο -τρεις καταστροφές και ξαναήρθαμε από την αρχή, ό,τι είχαμε φτιάξει χάλασε. Πού να πάμε;».

Σε άλλο σημείο ο κ. Βλάχος ανέφερε ότι μηχανήματα πάνε σε όλους τους προέδρους και ότι ο ίδιος έχει αναλάβει εδώ και λίγο καιρό την περιοχή των Γαργαλιάνων.

Η επικεφαλής της «Λαϊκής Συσπείρωσης», Κατερίνα Τσιγκάνου, συμφώνησε με την πρόταση να βγαίνει ένα πρόγραμμα και να κάνει η Δημοτική Αρχή έναν σχεδιασμό για την αγροτική οδοποιία, αλλά διαφώνησε με αναθέσεις σε εργολάβους.

Για τον αγροτικό δρόμο της Αγίας Παρασκευής στους Γαργαλιάνους ρώτησε ο Ανδρέας Φωτόπουλος και ο κ. Βλάχος απάντησε ότι «έχουμε κάνει πρόταση. Οι μελέτες είναι στο υπουργείο».

Ο Περικλής Κανελλόπουλος σημείωσε ότι «η αγροτική οδοποιία έπρεπε να είναι πρωτεύον θέμα, αλλά δεν το βλέπετε έτσι. Έχετε καταγράψει τους αγροτικούς δρόμους; Οι κάτοικοι, με έρανο, φτιάχνουν μόνοι τους την αγροτική οδοποιία στα χωριά μας…» και αφού είπε ότι «το πρόβλημα δεν θα το λύσετε εάν δε συνεργαστείτε με τους προέδρους», πρότεινε τα μηχανήματα να πηγαίνουν με πρόγραμμα για εργασίες ανά Δημοτική Ενότητα.

Ότι οι Γαργαλιάνοι έχουν μείνει πολύ πίσω στην αγροτική οδοποιία, τόνισε ο Βασίλης Αγγελόπουλος, ενώ ο πρόεδρος του Συμβουλίου Δ.Κ. Γαργαλιάνων, Αριστομένης Καραχάλιος, ανέφερε ότι το γκρέιντερ έχει να εμφανιστεί στους Γαργαλιάνους επί μήνες και όλο το καλοκαίρι.

Ο Γιάννης Φιλντίσης τόνισε, μεταξύ άλλων, ότι «αγροτική οδοποιία με τα μηχανήματα του Δήμου δεν πρόκειται να γίνει ποτέ».

Σε παρέμβασή του ο πρόεδρος της Δ.Κ. Μουζακίου, Παναγιώτης Μαρίνης, σημείωσε ότι «από πέρυσι έχει να έρθει το γκρέιντερ…», ενώ και παριστάμενοι κάτοικοι διαμαρτυρήθηκαν για το κακό χάλι της αγροτικής οδοποιίας.

Αξίζει να σημειωθεί, πάντως, ότι παρά την πολύωρη και έντονη συζήτηση για τα προβλήματα της αγροτικής οδοποιίας και παρότι το θέμα ήταν στην ημερήσια διάταξη, στο τέλος δεν ελήφθη απόφαση, αν και ετέθη – κατά τη συζήτηση – πρόταση για πρόγραμμα, προτεραιότητες και σχεδιασμό για την αγροτική οδοποιία.