Σε ανακοίνωσή της η Λαϊκή Συσπείρωση Πύλου – Νέστορος για τις μεταβολές σχολικών μονάδων στο Δήμο κατά τη σχολική χρονιά 2026-2027 αναφέρει:
«α) Συγχώνευση 1ου και 2ου Δημοτικού Σχολείου Χώρας
Η Λαϊκή Συσπείρωση είναι αντίθετη στην απόφαση της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης νομού Μεσσηνίας για τη συγχώνευση του 1ου και 2ου Δημοτικού Σχολείου Χώρας.
Η επικείμενη συγχώνευση, εκτός από τα πρακτικά προβλήματα που θα δημιουργήσει, καθώς θα στοιβάζονται 120+ παιδιά σε ένα σχολείο που σήμερα φοιτούν 60, σημαίνει μεγαλύτερες τάξεις και οδηγεί αναπόφευκτα στην υποβάθμιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Η τεκμηρίωση της απόφασης από τη ΔΙ.Π.Ε. είναι χαρακτηριστική του πώς αντιμετωπίζουν κυβέρνηση και ΥΠ.ΠΑΙ.Θ την εκπαίδευση διαδικασία, καθώς χαρακτηρίζει ως λειτουργικό κόστος τους εκπαιδευτικούς που μορφώνουν τα παιδιά μας και θεωρεί τις μεγαλύτερες τάξεις θετικό μέτρο, καθώς “ενισχύει τη μαθησιακή δυναμική” (!!).
Με τις επικείμενες καταργήσεις /συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων χάνονται 29 οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών στο νομό μας, υποβαθμίζοντας κι άλλο τα μορφωτικά δικαιώματα της νέας γενιάς.
Όλα αυτά τη στιγμή που στον κρατικό προϋπολογισμό του 2026 η κυβέρνηση φορτώνει το 95% των φόρων στα λαϊκά στρώματα, ενώ μόνο από έμμεσους φόρους αναμένει να εισπράξει ποσό άνω των 78 δισ.
Β) Για την ίδρυση ΕΠΑΛ στην Καλλιθέα
Η ίδρυση Επαγγελματικού Λυκείου στο Δήμο μας αποτελεί διαχρονική ανάγκη για τους μαθητές, οι οποίοι μέχρι σήμερα αναγκάζονται να μετακινούνται στη Μεσσήνη και την Καλαμάτα, προκειμένου να φοιτήσουν σε αυτά.
Αντί όμως να προωθείται η ίδρυση ΕΠΑΛ που να καλύπτει τις ανάγκες των μαθητών, ιδρύεται ΕΠΑΛ για να καλύψει τις ανάγκες του τουριστικού κεφαλαίου της περιοχής. Πώς αλλιώς μπορεί να εξηγηθεί το γεγονός ότι οι ειδικότητες που θα λειτουργήσουν αφορούν στους τομείς: Οικονομίας και Διοίκησης με έμφαση στον Τουρισμό και Υγείας, Πρόνοιας, Ευεξίας;
Ειδικότητες πλήρως προσαρμοσμένες στις ανάγκες του τουριστικού κεφαλαίου, ώστε να παράγεται ένα ημικαταρτισμένο και φτηνό εργατικό δυναμικό, κομμένο και ραμμένο στις ανάγκες των μεγαλοξενοδόχων.
Απουσιάζουν μια σειρά ειδικότητες που θα μπορούσαν να αποτελούν εφόδια για μαθητές που θέλουν να ασχοληθούν με τη γη (σε αγροτική περιοχή υποτίθεται πως ζούμε) ή τον τομέα των κατασκευών (ηλεκτρολόγοι, υδραυλικοί κ.λπ.).
Για μια ακόμα φορά η κυβέρνηση κλείνει το μάτι στο μεγάλο ξενοδοχειακό / τουριστικό κεφάλαιο αφήνοντας στην απέξω τις πραγματικές ανάγκες των μαθητών».











