Βιωματική δράση στο Γυμνάσιο Θουρίας από το Κέντρο Κοινότητας Καλαμάτας

Βιωματική δράση στο Γυμνάσιο Θουρίας από το Κέντρο Κοινότητας Καλαμάτας

Η αξία της εκπαίδευσης στο επίκεντρο

Με μια στοχευμένη και ουσιαστική παρέμβαση, το Κέντρο Κοινότητας – Παράρτημα Ρομά της Διεύθυνσης Πρόνοιας του Δήμου Καλαμάτας συνέχισε χθες τον κύκλο δράσεων που υλοποιεί για την αντιμετώπιση της σχολικής διαρροής και τη στήριξη των παιδιών Ρομά στη δημόσια εκπαίδευση.

Αυτή τη φορά, στο Γυμνάσιο Θουρίας, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να συμμετάσχουν σε μια βιωματική δραστηριότητα που έθεσε στο κέντρο της συζήτησης το αυτονόητο αλλά συχνά παραμελημένο δικαίωμα: την πρόσβαση στην εκπαίδευση χωρίς εμπόδια και αποκλεισμούς.

Στελέχη του Κέντρου Κοινότητας σχεδίασαν μια παρέμβαση που ξεπέρασε τη λογική του τυπικού ενημερωτικού μαθήματος. Με εργαλεία τη συζήτηση, την ανταλλαγή εμπειριών και την άμεση επαφή με παραδείγματα που «αφορούν» στους μαθητές, η δράση στόχευσε όχι μόνο στην παροχή πληροφοριών, αλλά και στη δημιουργία ενός χώρου κατανόησης, ενδυνάμωσης και ελπίδας.

Κομβικό στοιχείο της παρέμβασης ήταν η διαδικτυακή σύνδεση με έναν Ρομά φοιτητή, ο οποίος μοιράστηκε τη δική του διαδρομή, μια διαδρομή συχνά δύσκολη, με ανισότητες και εμπόδια, αλλά και με καθοριστικές στιγμές επιμονής. Στο μήνυμά του τόνισε πως η εκπαίδευση δεν είναι απλώς συσσώρευση γνώσεων, αλλά μια πράξη ελευθερίας: ένα μέσο που ανοίγει πόρτες, φέρνει προοπτικές, ενισχύει την αυτοπεποίθηση και δίνει τη δυνατότητα σε κάθε παιδί να οραματιστεί και να κατακτήσει μια καλύτερη ζωή.

Για τους μαθητές, πολλά από τα λόγια του λειτούργησαν ως αναγνώριση και ταυτόχρονα ως πρόκληση: η σχολική φοίτηση δεν είναι μια τυπική υποχρέωση, αλλά μια επένδυση με άμεση επίδραση στο παρόν και το μέλλον τους. Όπως επισήμαναν τα στελέχη του Κέντρου Κοινότητας, η μάχη ενάντια στη σχολική διαρροή δεν μπορεί να δοθεί χωρίς τη συμμετοχή των ίδιων των παιδιών· χωρίς τη διάθεση να πιστέψουν ότι αξίζουν περισσότερα και ότι μπορούν να τα διεκδικήσουν.

Η δράση ολοκληρώθηκε με συζήτηση και ανατροφοδότηση, σε κλίμα συμμετοχικό, που ανέδειξε ότι οι μαθητές όχι μόνο άκουσαν, αλλά και ένιωσαν το κεντρικό μήνυμα: η εκπαίδευση είναι το πιο ισχυρό εργαλείο που διαθέτουν για να χτίσουν ένα μέλλον με περισσότερες επιλογές, περισσότερη ελευθερία και περισσότερη αξιοπρέπεια.

Τέτοιου είδους παρεμβάσεις, πέραν του συμβολικού τους χαρακτήρα, υπενθυμίζουν ότι η δημόσια εκπαίδευση οφείλει να είναι συμπεριληπτική, ουσιαστική και διαθέσιμη σε όλους. Και ότι όπου υπάρχουν εμπόδια, υπάρχουν και άνθρωποι που παλεύουν να τα γκρεμίσουν.