Οι συγκοινωνιολόγοι ζητούν δίκτυα ποδηλάτων και πεζών στην περίοδο της πανδημίας

Οι συγκοινωνιολόγοι ζητούν δίκτυα ποδηλάτων και  πεζών στην περίοδο της πανδημίας

Τη δημιουργία δικτύων ποδηλάτων και πεζών στην περίοδο της πανδημίας ζητάει από την Πολιτεία ο Σύλλογος Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων, όπου- ως  γνωστόν- ο Καλαματιανός διδάκτωρ πολιτικός μηχανικός ΕΜΠ, Παναγιώτης Παπαντωνίου, είναι γραμματέας. Προτείνει, δηλαδή, να υλοποιηθούν απλές παρεμβάσεις, χωρίς κόστος, όπως έχουν κάνει δεκάδες πόλεις ανά τον κόσμο, για να διευκολύνουν τους πολίτες να αποφύγουν το συνωστισμό.

Συγκεκριμένα, ο Σύλλογος ζητάει με επιστολή του προς τα συναρμόδια υπουργεία να μεριμνήσουν και να δώσουν οδηγίες, προκειμένου μέσα στην περίοδο της Πανδημίας να δημιουργηθούν άμεσα διαδρομές ποδηλάτου, με χρήση υλικών διαχωρισμού (από τη μηχανοκίνητη κυκλοφορία) όπως πλαστικά κολωνάκια ή ζαρντινιέρες, να μετατραπούν προσωρινά τμήματα του τοπικού ή συλλεκτήριου οδικού δικτύου σε οδούς αποκλειστικής χρήσης πεζών και ποδηλάτων, να μειωθεί το όριο ταχύτητας από 50χλμ./ώρα σε  30χλμ./ώρα, να ισχύσει εποχική ή εκ περιτροπής απαγόρευση της κυκλοφορίας οχημάτων σε κεντρικές οδούς (ιδιαίτερα σε τουριστικές περιοχές).

«Με δεδομένη την αυξημένη πεζή ή/και με ποδήλατα μετακίνηση των πολιτών κατά τη διάρκεια της πανδημίας (για ατομική άσκηση και ελλείψει άλλων εναλλακτικών δραστηριοτήτων), είναι ευκαιρία να προωθηθούν τα ήπια μέσα μετακίνησης (και τα εγγενή πλεονεκτήματά τους για την υγεία και την οικονομία) αντί των μηχανοκίνητων ιδιωτικών μέσων. Η σημαντική έλλειψη στις ελληνικές πόλεις πεζοδρομίων επαρκούς πλάτους, διαθέσιμων ελευθέρων χώρων και αξόνων ροής φιλικών για τους πεζούς και τα ποδήλατα, καθιστούν επιτακτική την άμεση δραστική αύξηση του δημόσιου χώρου για περπάτημα, ποδήλατο, άθληση και ψυχαγωγία» επισημαίνουν οι συγκοινωνιολόγοι.

Για να δούμε πότε, επιτέλους, τα υπουργεία και οι Δήμοι στην Ελλάδα θα ακολουθήσουν το παράδειγμα δεκάδων μεγάλων και μικρών πόλεων στον κόσμο που προχώρησαν σε λύσεις, όπως οι παραπάνω. Το Βερολίνο, το Παρίσι, η Λίλη, η Βαρκελώνη, το Δουβλίνο, είναι μόνο μερικές από τις πόλεις που έφτιαξαν δίκτυα ποδηλατόδρομων  – pop up bike lanes όπως τους ονομάζουν, επειδή φτιάχνονται εύκολα και γρήγορα χωρίς να κοστίζουν – ή πεζοδρόμησαν λεωφόρους.