Θετικό το Περιφερειακό Συμβούλιο στη ΜΠΕ για το Καλαμάτα- Ριζόμυλος

Θετικό το Περιφερειακό Συμβούλιο στη ΜΠΕ για το Καλαμάτα- Ριζόμυλος

Μετά τα δύο… άφωνα Δημοτικά Συμβούλια σε Καλαμάτα και Μεσσήνη, τελικά βγήκε καπνός για τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του οδικού τμήματος Καλαμάτα – Ριζόμυλος (σ.σ. υποέργο του συνολικού έργου μέχρι Πύλο και Μεθώνη) προχθές από το Περιφερειακό Συμβούλιο.

Ειδικότερα, έπειτα από συζήτηση και ανταλλαγές απόψεων, αποφάσισε να “ανάψει” πράσινο φως επί της πρότασης του υπουργείου Υποδομών, που είναι η αναβάθμιση της υφιστάμενης οδού.

Το αποτέλεσμα της προχθεσινής συνεδρίασης δεν αποτελεί… έκπληξη, μια και η πλειοψηφία των περιφερειακών παρατάξεων “κατάλαβε” ότι δεν υπήρχε πρόσφορο έδαφος για εναλλακτικές προτάσεις και… χαράξεις. Είναι και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή που δε χρηματοδοτεί πλέον “φαραωνικά” έργα ούτε προτάσεις που δεν περιέχουν το… οικονομικό δίδυμο “κόστος- όφελος”.

Βέβαια, από την πλευρά του, για πολλοστή φορά, ο περιφερειάρχης Παναγιώτης Νίκας στάθηκε υπέρμαχος της άποψής του, την οποία διατηρούσε και ως δήμαρχος Καλαμάτας, δηλαδή της παραλιακής χάραξης. Επειδή, όμως, από καιρό είχε καταλάβει το…κλίμα στο υπουργείο, είχε προλάβει να πάρει ασφαλείς αποστάσεις. Στην προ ημερών συνάντησή του με το δήμαρχο Καλαμάτας, Θανάση Βασιλόπουλο, είχε πει χαρακτηριστικά: “Είναι γνωστές από το παρελθόν οι απόψεις μου, καθώς εκτιμώ ότι το καλύτερο είναι η νότια ή η αποκαλούμενη παραλιακή χάραξη. Ωστόσο, ποτέ δεν είμαι της λογικής: ή όλα ή τίποτα”.

Έτσι προχθές, ενώ υπερασπίστηκε την παραλιακή χάραξη, στο τέλος αποφάσισε να ψηφίσει θετικά η περιφερειακή παράταξη της πλειοψηφίας.

Υπέρ της μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων τοποθετήθηκαν οι περισσότερες παρατάξεις, ενώ την πρόταση καταψήφισαν η Λαϊκή Συσπείρωση και η Ανταρσία στο Μωριά.

Αξίζει να αναφέρουμε ότι οι παρατάξεις που υπερψήφισαν έθεσαν σειρά παρατηρήσεων και προτάσεων που θα πάνε για αξιολόγηση στα υπουργεία Περιβάλλοντος και Υποδομών.

Σημειώνεται ότι, μεταξύ άλλων, ο περιφερειάρχης κ. Νίκας ανέφερε ότι η χάραξη που προβλέπει η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων “εξυπηρετεί περισσότερο τον Μορέα. Τη μεγάλη πόλη (Καλαμάτα) δεν την εξυπηρετεί, πιστεύω δεν εξυπηρετεί ούτε την Κορώνη και την Πύλο”.

Πρόσθεσε, όμως, ότι “δεν πρέπει να δώσουμε το δικαίωμα σε κανέναν, ούτε τώρα ούτε στο μέλλον, να χρησιμοποιήσει απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου, για να μη γίνει το έργο”.

Τα νεότερα θα προκύψουν στην κάθοδο του υπουργού Υποδομών, Αχιλλέα Καραμανλή, στην Τρίπολη, η οποία είναι προγραμματισμένη για αύριο, έπειτα από μία ματαίωση…

Α.Π.