Αυξάνεται το ενδιαφέρον των Μεσσηνίων για τα ηλεκτρικά οχήματα

Αυξάνεται το ενδιαφέρον των  Μεσσηνίων για τα ηλεκτρικά οχήματα

Αυξάνεται συνεχώς το ενδιαφέρον του κόσμου για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αν και ακόμα στην αγορά του αυτοκινήτου, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά τη Μεσσηνία, κυριαρχούν τα οχήματα με θερμικούς κινητήρες (βενζίνη – πετρέλαιο).

Για το πώς κινείται η αγορά του αυτοκινήτου στη Μεσσηνία, αλλά και για το πόσο καθυστερεί πλέον μια παράδοση, μίλησαν στο «Θ» από την αντιπροσωπεία Κουτουμάνος, Audi, VW και Skoda και την αντιπροσωπεία της Peugeot του κ. Κώστα Κωνστάνταρου.

Αυξάνεται το ενδιαφέρον
Ο κ. Κώστας Κωνστάνταρος, από την αντιπροσωπεία της Peugeot στη Μεσσηνία, τόνισε ότι υπάρχει αύξηση στο ενδιαφέρον του κόσμου για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, κάτι που φαίνεται και από την επισκεψιμότητα στους χώρους της αντιπροσωπείας. «Ενημερώνουμε τους ενδιαφερόμενους για τα μοντέλα που διαθέτουμε. Είναι συγκεκριμένη η κατηγορία των πελατών που τους ταιριάζει το ηλεκτρικό αυτοκίνητο με τις δυνατότητες που έχουν. Το μεγαλύτερο ποσοστό, βέβαια, συνεχίζει να επιλέγει πετρέλαιο ή βενζίνη, όμως έχει αρχίσει να μπαίνει στο μυαλό τους ότι στις επιλογές υπάρχουν και τα ηλεκτρικά, τα οποία βελτιώνονται συνεχώς. Αν βελτιωθεί και το δίκτυο φόρτισης, σε επίπεδο τοπικό, αλλά και πανελλαδικά στο βασικό οδικό δίκτυο, θα είναι μια καλή και οικονομική επιλογή», σχολίασε ο κ. Κωνστάνταρος.

Η ψαλίδα στη διαφορά τιμής θερμικών και ηλεκτρικών κινητήρων, όπως πρόσθεσε, έχει κλείσει κατά πολύ, κυρίως λόγω της αύξησης των τιμών στα αυτοκίνητα με βενζίνη και πετρέλαιο και της αντίστοιχης επιδότησης για την αγορά ηλεκτρικού οχήματος.

«Για έναν που κάνει πολλά χιλιόμετρα στην επαρχία και σε αποστάσεις κοντά στα 200-300 χλμ., το ηλεκτρικό είναι συμφέρουσα λύση και θα κάνει γρήγορα απόσβεση. Είναι βασικό, όμως, να μπορεί να το φορτίσει στο σπίτι του και να τον βολεύει στην καθημερινότητά του», εξήγησε.

Σε ό,τι αφορά τις παραδόσεις των οχημάτων, ο κ. Κωνστάνταρος είπε ότι έχουν βελτιωθεί σημαντικά οι χρόνοι σε σύγκριση με τα προηγούμενα χρόνια, που μπορεί να έφταναν και τους 12 μήνες: «Όλα τα εργοστάσια έχουν κάποια μοντέλα για άμεσες παραδόσεις. Από εκεί και πέρα, το σύνηθες χρονικό διάστημα είναι περίπου τρίμηνο, ενώ σε κάποιες ιδιαίτερες περιπτώσεις που έχει ζητήσει ο πελάτης συγκεκριμένα πράγματα, μπορεί η παράδοση να γίνει και σε 6-8 μήνες. Η παράδοση, ωστόσο, ενός ηλεκτρικού οχήματος κάνει περίπου 6 μήνες».

Τέλος, οι τιμές έχουν αυξηθεί σε σχέση με το 2019 και για ένα μοντέλο αξίας 16-20.000 ευρώ, που είναι η κατηγορία οχημάτων που κινείται περισσότερο, η αύξηση που έχει καταγραφεί είναι περίπου 1.500 – 2.000 ευρώ. Ωστόσο, ο κ. Κωνστάνταρος τόνισε ότι υπάρχουν και περιπτώσεις που οι εισαγωγείς βγάζουν καλές προσφορές σε συγκεκριμένα μοντέλα.

Χρόνοι παράδοσης
Από την αντιπροσωπεία Κουτουμάνου των οχημάτων Audi, VW και Skoda, ο κ. Λευτέρης Στραβόλαιμος επιβεβαίωσε επίσης ότι η αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων δεν έχει φτάσει ακόμα εκείνη των οχημάτων με θερμικούς κινητήρες.

«Υπάρχει σημαντικό ενδιαφέρον από τον κόσμο, όμως παίζει ρόλο και ο χρόνος παράδοσης. Ο χρόνος παράδοσης για όλες τις κατηγορίες κυμαίνεται περίπου στους 7-8 μήνες. Ανά διαστήματα ομαλοποιείται λίγο η κατάσταση και γίνονται κάποιες παραδόσεις και στο 6μηνο ή 5μηνο. Τώρα ετοιμαζόμαστε για αλλαγές στα ηλεκτρικά οχήματα, με νέους εξοπλισμούς και μπαταρίες, γι’ αυτό και η πώληση για ορισμένα μοντέλα έχει παγώσει. Ωστόσο, υπάρχει ενδιαφέρον από τον κόσμο, όχι όμως όσο για τους θερμικούς κινητήρες», πρόσθεσε ο κ. Στραβόλαιμος.

Όπως εξήγησε ακόμη, σύντομα τα ηλεκτρικά θα έχουν νέους κινητήρες που θα βγάζουν παραπάνω χιλιόμετρα και θα μειωθεί ο χρόνος φόρτισής τους, αλλά ακόμα δεν υπάρχουν τέτοια μοντέλα προς παράδοση.

Οι δε τιμές στα ηλεκτρικά οχήματα παραμένουν πιο υψηλές σε σχέση με τα άλλα αυτοκίνητα, ενώ έχουν αυξηθεί οι τιμές σε όλες τις κατηγορίες.

Αρχές Νοεμβρίου, όπως είπε ο κ. Στραβόλαιμος, έγιναν κάποιες αυξήσεις, οι οποίες στις οικονομικές εκδόσεις κυμάνθηκαν από 1.000 έως 2.000 ευρώ, ενώ τώρα δεν αναμένονται άλλες, αν και αυτό δεν μπορεί να προβλεφθεί απόλυτα.

Της Βίκυς Βετουλάκη