«Καλαμάτα 2030»: Η νέα τοιχογραφία ανοίγει δρόμο και για άλλα έργα σε υποδομές της πόλης

«Καλαμάτα 2030»: Η νέα τοιχογραφία ανοίγει δρόμο και για άλλα έργα σε υποδομές της πόλης

Νέοι ποδηλατόδρομοι με εικαστική παρέμβαση και δημιουργία «Κοινωνικής Πολυκατοικίας»

Οδεύοντας προς την ολοκλήρωση της μεγάλης τοιχογραφίας που κοσμεί το κτήριο Παπαδημητρίου στο κέντρο της Καλαμάτας, ο καλλιτέχνης Κλεομένης Κωστόπουλος έκανε χθες το απόγευμα μια εποικοδομητική συζήτηση με τους πολίτες, παρουσιάζοντάς τους την οπτική του γύρω από το έργο.

Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης στο κέντρο της πόλης βρέθηκαν δεκάδες κάτοικοι της Καλαμάτας –και όχι μόνο- οι οποίοι ενδιαφέρθηκαν να γνωρίσουν τους συμβολισμούς της νέας τοιχογραφίας με βάση την εικαστική ματιά του καλλιτέχνη. Να σημειωθεί ότι παρευρέθησαν εκπρόσωποι της αυτοδιοίκησης και συλλόγων, οι οποίοι και συμμετείχαν στο διάλογο. Εκ μέρους του Δήμου Καλαμάτας και της πρωτοβουλίας «Καλαμάτα 2030» παρέστη ο Βασίλης Παπαευσταθίου, ενώ εκ μέρους του Συλλόγου Αποφοίτων του Μουσικού Σχολείου Καλαμάτας «Μαρία Κάλλας» ο Γιώργος Ηλιόπουλος.

Στο σύνολό τους οι αρμόδιοι που συνεργάστηκαν για την υλοποίηση της τοιχογραφίας, με χορηγία του Ιδρύματος Καπετάν Βασίλη και Κάρμεν Κωνσταντακόπουλου, τόνισαν την ικανοποίησή τους για το έργο.

Μιλώντας για την τοιχογραφία, ο κ. Κωστόπουλος σημείωσε ότι στόχος του ήταν να αποτυπώσει την πόλη της Καλαμάτας μέσα από διάφορους συμβολισμούς. Όπως υπογράμμισε, η επιλογή να συμπεριληφθεί η μορφή της Μαρίας Κάλλας ήταν προσωπική, καθώς «η Κάλλας έχει πολλές συμπαραδηλώσεις με την Καλαμάτα». Ταυτόχρονα, παρατήρησε ότι είναι λογικό πολύς κόσμος να αντιδρά στην τοιχογραφία, αφού δε θα ήταν εκ των πραγμάτων εφικτό να είναι αρεστή σε όλους.

Παίρνοντας το λόγο ο αντιδήμαρχος Στρατηγικού Σχεδιασμού, Βασίλης Παπαευσταθίου, υπογράμμισε ότι πρόκειται για μια πολύ σημαντική τοιχογραφία για το Δήμο Καλαμάτας. Σε ό,τι αφορά τα διαδικαστικά για την υλοποίηση του έργου, σημείωσε ότι η ομάδα “Mission” του Δήμου Καλαμάτας, η οποία έχει αναλάβει την πρωτοβουλία «Καλαμάτα 2030», θέλησε να κάνει ένα έργο δυναμικό και τολμηρό, που να είναι πέρα από όσα γίνονται συνήθως στην πόλη.

Όπως ανέφερε, η σύνδεση του πολιτισμού με τον αγροδιατροφικό πλούτο της περιοχής ήταν εξαρχής ο στόχος, ενώ δεν είχαν δοθεί περαιτέρω οδηγίες στον καλλιτέχνη για το τι να απεικονίσει στο έργο του.

Η δε επιλογή του Κλεομένη Κωστόπουλου έγινε για το σπουδαίο έργο του σε Ελλάδα και εξωτερικό. «Η Καλαμάτα είναι μια πόλη που τολμά να βάζει ερωτήματα στο δημόσιο χώρο», σχολίασε λίγο αργότερα ο κ. Παπαευσταθίου, ενημερώνοντας ότι τα επόμενα χρόνια έχει προγραμματιστεί να γίνουν δύο ακόμα τοιχογραφίες στην πόλη, με τη μία εξ αυτών να δίνεται στον «Σκιτσοφρενή».

Σημείωσε, δε, ότι με αφορμή τη νέα τοιχογραφία της πόλης, πολλοί ακόμα ιδιοκτήτες πολυκατοικιών τούς έχουν προσεγγίσει για να γίνει κάτι αντίστοιχο και στις δικές τους.

Ερωτηθείς από το «Θ» για το εάν ακολουθούν κι άλλες αντίστοιχες πρωτοβουλίες στο πλαίσιο του «Καλαμάτα 2030» πέραν των τοιχογραφιών, ο Βασίλης Παπαευσταθίου ανέφερε ότι σε συνεργασία με τη Δημοτική Αρχή προγραμματίζεται να κατατεθούν κάποιες προτάσεις για ευρωπαϊκά χρηματοδοτικά εργαλεία. Όπως τόνισε, μία εξ αυτών είναι η δημιουργία νέων ποδηλατόδρομων μέσω εικαστικής παρέμβασης, όπως έχει συμβεί και σε άλλες ελληνικές πόλεις. Παράλληλα, ανακοίνωσε ότι αυτή την περίοδο ο Δήμος Καλαμάτας καταθέτει πρόταση για δημιουργία «Κοινωνικής Πολυκατοικίας» χρηματοδοτούμενη από την Ευρώπη.

Σε κάθε περίπτωση, το ευτυχές είναι ότι η παρουσίαση πλαισιώθηκε από ανθρώπους που πήραν απαντήσεις, ενώ ακολούθησαν λόγια θαυμασμού για το έργο του καλλιτέχνη. Υπήρξαν, δε, και άνθρωποι που ευχήθηκαν να γίνει κάτι αντίστοιχο και σε άλλα κτήρια της πόλης.

Στον αντίποδα, όλοι όσοι υπήρξαν επικριτικοί με το έργο τις προηγούμενες ημέρες, κυρίως στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, δεν έδωσαν το «παρών» για να πάρουν απαντήσεις, παρά μόνο αρκέστηκαν στην κριτική μέσω πληκτρολογίου…

Της Χριστίνας Μανδρώνη