Σε πρόσφατη δημοσίευση για τρένο που βάφτηκε στο Πάρκο του ΟΣΕ, αναφέρουμε τι σχολίασε, μεταξύ άλλων, ο πρόεδρος του Συλλόγου Φίλων Σιδηροδρόμου Μεσσηνίας, Ηλίας Νταίβις. Ειδικότερα, αναφέρουμε την ιστορικότητα των δύο πρώτων ξύλινων τρένων που συναντά κάποιος μπαίνοντας στο Πάρκο.
Όπως γράφει, πρόκειται για μουσειακή αμαξοστοιχία Thomson Houston, το πρώτο ηλεκτροκίνητο όχημα στην Ελλάδα, κυκλοφορίας 1902, στην πρώτη ηλεκτροδοτούμενη γραμμή στην Ελλάδα, Πειραιώς – Κηφισιάς, της ιστορικής εταιρίας ΕΗΣ, πρόγονο των σημερινών ΗΣΑΠ.
Αυτά, λοιπόν, για να μαθαίνουμε και την ιστορία αυτών των τρένων, γιατί, όπως έχουμε γράψει ξανά, πρόκειται για ένα ανοιχτό μουσείο, ασχέτως αν ο Δήμος δε βλέπει τα τρένα που υπάρχουν εκεί έτσι.
Πάντως, θα πρέπει άμεσα να τοποθετηθούν ενημερωτικές ταμπέλες που να δείχνουν τι τρένο είναι το καθένα που συναντά κανείς όταν διαβαίνει στο Πάρκο. Στο παρελθόν υπήρχαν, αλλά κάποιοι τις βανδάλισαν.
Όπως μάθαμε, πάντως, από το Δήμο Καλαμάτας έχουν δοθεί τα χρώματα στους συλλόγους και φορείς που απέκτησαν βαγόνι μετά την πρόσφατη διαδικασία.
Σε εξέλιξη, λοιπόν, είναι τώρα εργασίες βαψίματος στο βαγόνι που πήρε ο Σύλλογος Εστίασης Μεσσηνίας.
Ελπίζουμε να δώσει βάρος στην ιστορικότητα του εκθέματος που του παραχωρήθηκε, όπως το ίδιο ελπίζουμε και για όλους τους υπόλοιπους.
Π.Μπ.










