Από την οδό Φραντζή έως την οδό Ξενοφώντος
Του Αντώνη Πετρόγιαννη
Η αλήθεια είναι ότι μόλις διαβάσει κάποιος την εισήγηση του έργου και διαπιστώσει ότι προβλέπονται 309.000 ευρώ (συνυπολογιζόμενου του ΦΠΑ) για ανάπλαση πεζοδρομίου μόλις 780 τετραγωνικών μέτρων, το πρώτο πράγμα που θα σκεφθεί είναι «μα τι πρόκειται να φτιάξουν στο συγκεκριμένο μέρος;».
Κι όμως, αυτός είναι ο προϋπολογισμός για την ανάπλαση στο πεζοδρόμιο της παλιάς Αστυνομίας, δυτικά της Αριστομένους, από τη Φραντζή έως την Ξενοφώντος, με πηγή χρηματοδότησης πιστώσεις από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Δυτική Ελλάδα- Πελοπόννησος- Ιόνιοι Νήσοι».
Η εισήγηση για την κατάρτιση των όρων και τη σύνταξη διακήρυξης για διενέργεια ανοικτού μειοδοτικού διαγωνισμού θα συζητηθεί στη σημερινή συνεδρίαση της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Καλαμάτας. Η δε προθεσμία εκτέλεσης του έργου είναι τέσσερις μήνες.
Το σχέδιο ανάπλασης θα μοιάζει με εκείνο του απέναντι, ανατολικού, πεζοδρομίου, ενώ θα μετακινηθούν τα δύο περίπτερα. Σημειώνεται ότι στο παρελθόν είχε σημειωθεί μεγάλη αντιπαράθεση στο Δημοτικό Συμβούλιο για τη μετακίνηση του περιπτέρου στη συμβολή της Αριστομένους με τη Φραντζή, περίπτερο που ενδεχομένως «ενοχλεί» την επιχείρηση η οποία βρίσκεται πίσω από αυτό.
Η μόνη αλλαγή που προβλέπεται σε σχέση με το απέναντι πεζοδρόμιο είναι η ύπαρξη μιας επιπλέον- σε υφή και απόχρωση- τσιμεντένιας αντιολοισθητικής πλάκας, με αδρή την επάνω της επιφάνεια.
Πάντως, για τα δύο περίπτερα προτείνεται η μετακίνησή τους σε νέες θέσεις, πάντα όμως στο ίδιο πεζοδρόμιο, έτσι ώστε να μη δημιουργείται πρόβλημα τόσο με την κίνηση των πεζών και ΑμεΑ όσο και με αυτή των ποδηλατιστών.
Το έργο περιλαμβάνει και τη φύτευση μεγάλων δέντρων δίπλα στον ποδηλατόδρομο, ο οποίος δε θα πειραχτεί, ενώ θα τοποθετηθούν παγκάκια, μικροί κάδοι απορριμμάτων, φωτιστικά σώματα, πυροσβεστικός κρουνός και μια μεταλλική βρύση πόσιμου νερού.
Αξίζει να σημειωθεί ότι στο σημείο της ανάπλασης το πλάτος του δρόμου δε μεταβάλλεται και παραμένει σταθερό, σε όλο το μήκος όπως είναι σήμερα, δηλαδή 5,75 μέτρα, συμπεριλαμβανομένου του πλάτους στάθμευσης αυτοκινήτων, που είναι δύο (2) μέτρα.
Ιδιαίτερη σημασία στη μελέτη δόθηκε στις διαβάσεις των πεζών. Γι’ αυτό στη συμβολή τους με τον ποδηλατόδρομο θα δημιουργηθούν ελαφριές κλίσεις (περίπου 6%) για τη δημιουργία ραμπών ανόδου και καθόδου των ποδηλάτων, μήκους περίπου τριών (3) μέτρων η κάθε μία.
Τέλος, προβλέπεται η κατασκευή: νέου υπόγειου δικτύου ηλεκτροφωτισμού, δικτύου αυτόματης άρδευσης των δέντρων, δικτύου συλλογής ομβρίων με μεταλλικές επιφανειακές σχάρες στο σημείο του πεζοδρομίου που παρουσιάζονται σήμερα τα μεγαλύτερα προβλήματα και, σε συνεργασία με τη ΔΕΥΑΚ, νέου τσιμεντένιου αγωγού ομβρίων και ύδρευσης.