Μακραίνει χρονικά η ολοκλήρωση της Ολυμπίας Οδού


Προχθές ο υπουργός Υποδομών, Μιχάλης Χρυσοχοϊδης, οργάνωσε μια μικρή φιέστα, προκειμένου να παρευρεθεί στην παράδοση των πρώτων χιλιομέτρων της πολύπαθης Ολυμπίας Οδού, η οποία προς το παρόν αφορά μόνο στην Κόρινθο και την Πάτρα!
Πάντως, παρά τις συνεχείς υποσχέσεις και τα… μεγάλα λόγια, ο δρόμος κάθε τρεις και λίγο παρουσιάζει διάφορα «προβλήματα». Έτσι, οι τελευταίες πληροφορίες λένε ότι εμπλοκές υπάρχουν και στο τμήμα Πάτρα–Πύργος–Τσακώνα, που αφαιρέθηκε από την εργολαβία με βάση την τελευταία συμφωνία και θα κατασκευαστεί χωριστά, με την… κλασική διαδικασία των δημόσιων έργων.
Η δημοπράτηση στο πρώτο κομμάτι Πάτρα–Πύργος, με μήκος 75 χιλιομέτρων και προϋπολογισμό 340 εκατομμυρίων ευρώ, έχει καθυστερήσει, γιατί δεν έχει «ξεκλειδώσει» το νέο ΕΣΠΑ, αλλά – σύμφωνα με ορισμένες πηγές του υπουργείου Περιβάλλοντος – δεν έχουν εγκριθεί οι μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Το δεύτερο κομμάτι Καλό Νερό – Τσακώνα, μήκους 30 χιλιομέτρων και με προϋπολογισμό 130 εκατομμυρίων ευρώ, έχει προγραμματιστεί να δημοπρατηθεί στα τέλη του χρόνου, αλλά ακόμη τίποτα δε θα πρέπει να θεωρείται εξασφαλισμένο.
Σε κάθε περίπτωση, το χρονοδιάγραμμα και το κόστος είναι τα δύο μεγάλα «αγκάθια» του έργου, που ξεκίνησε το καλοκαίρι του 2008, με προοπτική να παραδοθεί σε μια πενταετία, και έξι χρόνια αργότερα έχουν δοθεί στην κυκλοφορία λιγότερα από 7 χιλιόμετρα, κι αυτά όχι στην τελική μορφή τους!
Όσο για τα οικονομικά, έχουν εκτιναχθεί στα ύψη. Οι εργολάβοι, με πρόσχημα την οικονομική κρίση και επικαλούμενοι την άρνηση των τραπεζών να χρηματοδοτήσουν τα έργα, έκλεισαν τα εργοτάξια το καλοκαίρι του 2011 και άρχισαν τα… αιτήματα για αποζημιώσεις.
Ύστερα από πολύπλοκες διαπραγματεύσεις, συμφώνησαν σε νέα σύμβαση, που προβλέπει πρόσθετες χρηματοδοτήσεις, οι οποίες στο συγκεκριμένο έργο φτάνουν τα 680 εκατομμύρια ευρώ, και μαζί με τα έσοδα από τα διόδια έχουν ξεπεράσει το 1,2 δισ. ευρώ.
Σύμφωνα με πληροφορίες, όπως αναφέρει ρεπορτάζ της «Εφημερίδας των Συντακτών», ζητούν επιπλέον 35 εκατομμύρια ευρώ, για να αναλάβουν την κατασκευή οκτώ ανισόπεδων διασταυρώσεων του νέου αυτοκινητόδρομου με τη σιδηροδρομική γραμμή, που έχουν καθυστερήσει να γίνουν με εργολαβίες του ΟΣΕ.
Στις δηλώσεις του, πάντως, ο κ. Χρυσοχοΐδης τόνισε: «Παραδίδουμε το πρώτο ασφαλτοστρωμένο τμήμα της Ολυμπίας Οδού, της Κορίνθου – Πατρών. Επτά χιλιόμετρα, που είναι έτοιμα να παραδοθούν στους οδηγούς, σε ένα δρόμο, όπου συνεργάζονται για να κατασκευαστεί πάρα πολλοί: ιδιωτικές εταιρείες, τεχνικές κατασκευαστικές εταιρείες μεταξύ τους, το Δημόσιο, η ΕΤΕπ, περίπου 35 τράπεζες και έχουμε ένα αποτέλεσμα.
Είναι το αποτέλεσμα που θέλει η σύγχρονη Ελλάδα. Ένα αποτέλεσμα, στο οποίο συμμετέχουν χιλιάδες εργαζόμενοι κι ένα αποτέλεσμα, που οδηγεί στο σπάσιμο της απομόνωσης της Περιφερειακής Ελλάδας. Για πρώτη φορά, σε ενάμιση περίπου χρόνο και λιγότερο, τα 120 χιλιόμετρα Κορίνθου – Πατρών θα είναι μόλις 1 ώρα δρόμος. Θα είναι ένας σύγχρονος δρόμος και ασφαλής».

Επιμέλεια: Αντώνης Πετρόγιαννης