Παγκοσμιοποίηση και Ελληνισμός


Αναφέρομαι στο άρθρο της ηλεκτρονικής “DefenceNet/Ελληνική Πολιτική” της Πέμπτης, 25.9.2014. Ξένοι ακαδημαϊκοί: «Η μόνη ελπίδα της ανθρωπότητας δεν είναι η παγκοσμιοποίηση, αλλά ο Ελληνισμός», και μέσω των στηλών της εγκρίτου εφημερίδας σου, εφόσον μου επιτρέπεις, αντιπαραθέτω:
«Η παγκοσμιοποίηση και ο Ελληνισμός ελπίδα της ανθρωπότητας».
Στην Πολιτεία του ο Πλάτωνας είναι σαφέστατος:
…το κακό που συναντάμε στις πόλεις, τότε μόνον θα εξαφανισθεί, όταν «τούτο εις ταυτόν ξυμπέσει δύναμις τε πολιτική και φιλοσοφία» .
Θέτουμε: δύναμις πολιτική = παγκοσμιοποίηση και φιλοσοφία =Ελληνισμός.
Πράγματι, κατά κύριο λόγο, παγκοσμιοποίηση θα πει παντός κόσμου ποίηση και η φιλοσοφία στα ελληνικά «ουκ αν είη οστράκου περιστροφή αλλά ψυχής περιαγωγή εκ νυκτερινής τινός ημέρας εις αληθινή του όντος ούσα επάνοδος». Κατά πώς μας λέει και ο Αϊνστάιν, ο Θεός δεν παίζει ζάρια.
Πάλι ο Αϊνστάιν στη σχετικότητα μας λέει: τελούμε εν αναμονή μαθηματικής περιγραφής του ιστορικού γίγνεσθαι κατά κύριο λόγο.
Ζητάει, μάλιστα, μέσω αλληλογραφίας του αρχές του περασμένου αιώνα από τον Καραθεοδωρή την επίλυση του προβλήματος αυτού, λεγομένου «κλειστών γραμμών χρόνου».
Ερχόμαστε στον ισχυρισμό μας αναλυτικά, ο οποίος λέει:
Τις κλειστές αυτές γραμμές χρόνου μάς τις δίνει με την ΟΔΥΣΣΕΙΑ του ο συνεχιστής της του γένους των Ελλήνων Νίκος Καζαντζάκης.
Μας δίνει, δηλαδή, ο ποιητής, αφενός, κυριολεκτικά παντός κόσμου ποίηση, αφετέρου αόρατα αθανασία ψυχής. Όπου κατά Αριστοτέλη «Τω μόνω νουν κτάσθαι προσήκει λεκτέον ψυχή, τούτο δε αόρατον”.
Με την βοήθεια της γνωστής μας συνάρτησης φ(χ)=αχ2+βχ+γ και των διαστάσεων, που προσλαμβάνουν στο χώρο οι διαστάσεις της ΟΔΥΣΣΕΙΑΣ του ΝΚ, εύκολα λύνουμε το εν λόγω χωροχρονικό πρόβλημα δίνοντας τετραγωνική ρίζα χωροχρόνου. Ήτοι με τον τρόπο αυτό εύκολα επιστρέφουμε στις ρίζες των προγόνων μας, αποδεικνύοντας μαθηματικά, αλλά και χειροπιαστά, αθανασία ψυχής του γένους των Ελλήνων. Αθανασία ψυχής οικουμενικής.   
Ο ίδιος ο Καζαντζάκης μας λέει εν προκειμένω:
«…τροφοδοτώ με γεωμετρική λογική και με άφθονη γνωσιολογική θροφή την Παραφροσύνη…». (Gottesgab,20.8.1929, επιστολή στον Πρεβελάκη).
«…όλη μου η ψυχή, όλη μου η φλόγα και το φως που μπόρεσα να βγάλω από την ύλη που με αποτελεί, διατυπώνεται στην Οδύσσεια. Όλα μου τα άλλα έργα είναι πάρεργα»
(Επιστολή στον Knos, 21.6.1954).
«…η σωτηρία μου ως πνευματικού ανθρώπου εξαρτάται από την Οδύσσεια. Αν ζήσει αυτή, θα ζήσω κι εγώ». (Επιστολή στον Knos, 8.4.1955).
Ο αναγνώστης, που ενδιαφέρεται για ενδελεχέστερη μελέτη, μπορεί να ανατρέξει στις ιστοσελίδες του Μουσείου Καζαντζάκη (Ίδρυμα Μουσείο Νίκου Καζαντζάκη/Νίκος Καζαντζάκης/για τους μελετητές/νέες εκδόσεις-μελέτες-άρθρα), όπου και θα βρει ανάρτηση του άρθρου μας στα αγγλικά “Nikos Kazantzakis -end of time due to copyright”- καθώς και της εργασίας μας “Nikos Kazantzakis and thought leadership”.
Τότε ο αναγνώστης αυτός θα αντιληφθεί ότι, προσεγγίζοντας μαθηματικά, γεωμετρικά την ΟΔΥΣΣΕΙΑ του ΝΚ, εύκολα ο εαυτός του ταυτίζεται απόλυτα με τον εαυτόν του συγγραφέα. Το υποκείμενο με το αντικείμενο. Ώστε το εγώ -αυτό για το οποίο ο ΝΚ μας λέει χαρακτηριστικά “εδώ ορίζω εγώ”- να γίνεται εμείς. 
Φωνή και εικόνα έγκλειστες μέσα στο έπος του ποιητή παρουσιάζονται ολοζώντανα ενώπιον του αναγνώστου. Ενώπιος ενωπίω.
Ανάστασις νεκρών; 2α Παρουσία;

Γράφει ο ΙΩΑΝΝΗΣ Γ. ΖΑΓΛΑΡΗΣ