Μείωση των αποζημιώσεων ζητά το Δημόσιο από το εφετείο για την περιμετρική της Καλαμάτας


Το Ελληνικό Δημόσιο μπορεί να αντιδρά στις αποφάσεις των δικαστηρίων για τις αποζημιώσεις που πρέπει να δώσει στους ιδιοκτήτες που έχασαν την περιουσία τους για να ολοκληρωθεί ο αυτοκινητόδρομος Κόρινθος- Τρίπολη- Καλαμάτα, αλλά δεν πράττει το ίδιο με τους εθνικούς μας εργολάβους.
Αυτοί, σύμφωνα με τις συμβάσεις που ισχύουν ακόμα (;), θα εισπράξουν περισσότερα χρήματα από τα διόδια, αλλά θα παραδώσουν 30% λιγότερο έργο. Η προηγούμενη κυβέρνηση δεν ενεργοποίησε ποτέ τις ρήτρες των καθυστερήσεων για τα οδικά έργα που δεν είχαν προχωρήσει από το 2011, αλλά φρόντισε, πριν εκπνεύσει το 2013, να ψηφίσει νόμο, με τον οποίο η συμμετοχή του Δημοσίου στην κατασκευή των αυτοκινητόδρομων αυξήθηκε στα 3,9 δισ. ευρώ – με το επιπλέον 1,2 δισ. ευρώ να αφαιρούνται από το ΕΣΠΑ. Επιπλέον, επέβαλε στο Δημόσιο να πληρώσει ποινικές ρήτρες, εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ, έδωσε το δικαίωμα στους εργολάβους να προχωρήσουν σε αυξήσεις στα διόδια από 1/1/2014 και αύξησε την περίοδο εκμετάλλευσης των αυτοκινητόδρομων από τους ιδιώτες.
Έτσι, το Ελληνικό Δημόσιο, με αίτησή του προς το Τριμελές Εφετείο Καλαμάτας, ζητά τον προσδιορισμό των οριστικών τιμών για να αποζημιωθούν εκείνοι που έχασαν τις ιδιοκτησίες τους με τις συμπληρωματικές αναγκαστικές απαλλοτριώσεις της περιμετρικής οδού της Καλαμάτας.
Το αίτημά του συμπληρώνεται με την… υπόμνηση ότι επιδιώκει τη μείωση των προσωρινών τιμών των ακινήτων και των επικειμένων τους, που καθόρισε το Μονομελές Πρωτοδικείο με απόφασή του, η οποία δημοσιεύθηκε στις αρχές Ιανουαρίου.
Επιπροσθέτως, το Ελληνικό Δημόσιο ζητάει το «κούρεμα» και ορισμένων ιδιαίτερων αποζημιώσεων που έχει επιδικάσει το Πρωτοδικείο.
Σημειώνεται ότι η υπόθεση αφορά 295 ιδιοκτησίες, στο σύνολο της περιμετρικής οδού της Καλαμάτας. Η αίτηση του Ελληνικού Δημοσίου προσδιορίστηκε να συζητηθεί στο Εφετείο στις 19 Οκτώβρη 2015.

Του Αντώνη Πετρόγιαννη