Την προσοχή των πολιτών εφιστά η Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, καθώς το τελευταίο διάστημα διαπράττονται απάτες σε βάρος εταιρειών και επιχειρήσεων που εδρεύουν στην Ελλάδα, μέσω απατηλής δρομολόγησης πληρωμών σε τραπεζικούς λογαριασμούς τρίτων και όχι των πραγματικών δικαιούχων.
Ειδικότερα, τρίτα πρόσωπα διεισδύουν ηλεκτρονικά (cracking) στους λογαριασμούς ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e-mail) εταιρειών και υποκλέπτουν την ηλεκτρονική αλληλογραφία τους, με σκοπό να εντοπίσουν ηλεκτρονικές εμπορικές συναλλαγές τους.
Στη συνέχεια, αφού υφαρπάξουν τα στοιχεία των συναλλαγών, ενημερώνουν μέσω απατηλών ηλεκτρονικών μηνυμάτων (e-mail) την εταιρεία που πρόκειται να καταθέσει το οφειλόμενο χρηματικό ποσό σε τραπεζικό λογαριασμό συνεργαζόμενης εταιρείας, ότι πρέπει αυτά να κατατεθούν σε διαφορετικό λογαριασμό λόγω αλλαγής του προηγούμενου.
Αποτέλεσμα είναι η εταιρεία στην οποία υπάρχει η χρηματική οφειλή και για την οποία έγινε η κατάθεση του χρηματικού ποσού να μην το λάβει ποτέ.
Υπενθυμίζεται ότι για ανάλογα περιστατικά οι πολίτες μπορούν να επικοινωνούν με την Υπηρεσία, τηλεφωνικά στο 111 88, με e-mail στο ccu@cybercrimeunit.gov.gr, μέσω της εφαρμογής (application) για έξυπνα τηλέφωνα (smartphones) με λειτουργικά συστήματα ios-android-windows: CYBERKID, καθώς και μέσω Twitter στο λογαριασμό @cyberalertgr.
Και μόλις πρόσφατα φίλος μου σχολίαζε πως έλαβε ειδοποίηση στο δεύτερο λογαριασμό email που διατηρεί, από τράπεζα στην οποία έχει λογαριασμό μισθοδοσίας, αλλά δεν είναι συνδεδεμένος με το web banking, ότι θα πρέπει να επικοινωνήσει με συγκεκριμένο λογαριασμό που φαινόταν ότι ανήκει στην τράπεζα, προκειμένου να δώσει πληροφορίες.
Το ευτύχημα για αυτόν ήταν ότι, επειδή δεν έχει web banking, κατάλαβε πως επρόκειτο για παραπλανητικό μήνυμα, όπως διαπίστωσε και στην πορεία, ακολουθώντας τα ίχνη της σελίδας όπου έπρεπε να στείλει απαντήσεις, καθώς αυτή δεν υπήρχε.
Χ.Χ.