Αντιδράσεις μετά τις ανακοινώσεις του αναπληρωτή υπουργού για την Ολυμπία Οδό
Μετά τις χθεσινές εξελίξεις για το τμήμα της “Ολυμπίας Οδού”, Πάτρα- Πύργος, ο τέως βουλευτής Μεσσηνίας Γιάννης Λαμπρόπουλος εξέδωσε ανακοίνωση, στην οποία σημειώνει ότι σε ό,τι αφορά το κομμάτι του αυτοκινητόδρομου που αφορά στη Μεσσηνία… χάνεται στο βάθος του χρόνου.
Συγκεκριμένα, μεταξύ άλλων, τονίζει: «Για το τμήμα από την Τσακώνα μέχρι το Καλό Νερό, ο αρμόδιος υπουργός έδωσε εντολή για την εκπόνηση μελέτης κόστους-οφέλους, που σημαίνει ότι μετατίθεται χρονικά η όποια απόφαση, ακόμη και κατασκευής ή μη. Δε γνωρίζουμε πότε θα ξεκινήσει η μελέτη, πότε θα τελειώσει και τι αποτελέσματα θα δείξει. Πιθανότατα, η απόφαση αυτή να είναι και το πρόσχημα για την ακύρωση του έργου.
Υπενθυμίζεται ότι για το τμήμα Τσακώνα-Καλό Νερό υπάρχουν μελέτες οδοποιίας και εγκεκριμένοι-επικαιροποιημένοι περιβαλλοντικοί όροι, ενώ υπολείπονται οι υποστηρικτικές μελέτες – γέφυρες, σήμανση, υδραυλικά – που δεν απαιτούν πολύ χρόνο, και πρέπει τώρα να προκηρυχθούν. Το νέο ΕΣΠΑ, που τώρα τρέχει, είναι η μοναδική και η τελευταία ευκαιρία για την κατασκευή του δρόμου Τσακώνα-Καλό Νερό.
Η κατασκευή αυτού του τμήματος, όπως και αυτού της Καλαμάτας μέχρι την Πύλο και τη Μεθώνη, είναι τεράστιας σημασίας για την ανάπτυξη της Μεσσηνίας και όλης της Δυτικής Ελλάδας.
Οι βουλευτές της Μεσσηνίας μαζί με τους βουλευτές της Ηλείας και της Αχαΐας πρέπει να πράξουν το χρέος τους, να μη δεχθούν καμιά τροποποίηση στη Βουλή της υπάρχουσας σύμβασης που έχει ήδη κυρωθεί.
Από τη σημερινή (σ.σ. χθεσινή) συζήτηση απουσίαζε η Μεσσηνία. Πού ήταν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ που στηρίζουν την κυβέρνηση, γιατί δεν πήγαν έστω και απρόσκλητοι; Ο καθένας ας αναλάβει τις ευθύνες του».
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΠΑΤΡΑ-ΠΥΡΓΟΣ
Σε 8 ή 9 δημοπρατήσεις σπάει οριστικά το έργο
Σε πολλά τμήματα σπάει οριστικά το έργο για τον αυτοκινητόδρομο Πάτρα – Πύργος, ο αριθμός των τμημάτων θα είναι πιθανότατα 8 ή 9, όπως προέκυψε από χθεσινή συνάντηση του αναπληρωτή υπουργού Υποδομών, Χρήστου Σπίρτζη, με φορείς της Αχαΐας και της Ηλείας.
Τους προσεχείς δύο έως τρεις μήνες αρχίζει τμηματικά η προκήρυξη, που θα γίνεται σε ομάδες των 2 ή 3 τμημάτων κάθε φορά (π.χ. ανά 15 μέρες). Αυτή την εποχή τρέχει η ολοκλήρωση ένταξης του έργου στο ΣΕΣ 2014-2020.
Η πολιτική βούληση της κυβέρνησης και του υπουργείου είναι να σταματήσουμε να έχουμε συσσώρευση των έργων σε λίγους, τόνισε ο κ Σπίρτζης, υπογραμμίζοντας ότι για αυτό το λόγο προωθούνται οι τμηματικές διαγνωστικές διαδικασίες, ο τελικός αριθμός των οποίων αποτελεί αντικείμενο της σχετικής μελέτης και προετοιμασίας των υπηρεσιών του υπουργείου.
O αναπληρωτής υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ σημείωσε ότι οι νέες δημοπρασίες, σε κάθε περίπτωση, θα εξελιχθούν παράλληλα, για το σύνολο του έργου και κατά τρόπο που θα διασφαλίζεται σε συνθήκες υγιούς ανταγωνισμού και συμμετοχής στους διαγωνισμούς όσο το δυνατόν περισσότερων και όχι μόνον λίγων εργοληπτικών εταιρειών.
Επίσης, θα διασφαλιστεί η πιο αποτελεσματική οικονομικά, κατασκευαστικά και χρονικά, λύση υλοποίησης του έργου. Με την επιλογή της νέας διαγωνιστικής διαδικασίας υπογραμμίστηκε από τον αναπληρωτή υπουργό ΥΠΟΜΕΔΙ ότι δε θα υπάρχουν καθυστερήσεις, σε σχέση με το χρόνο ολοκλήρωσης του προηγούμενου διαγωνισμού, μιας και ακόμη να γινόταν ο διαγωνισμός στις 31 Μαρτίου 2015, οι οικονομικές προσφορές θα ανοίγονταν μετά την οριστική ένταξη του έργου στο ΣΕΣ τον Οκτώβριο ή το Νοέμβριο του 2015.