«Μεγάλο αγκάθι» το Πάτρα- Πύργος

«Μεγάλο αγκάθι» το Πάτρα- Πύργος

Ως το «μεγάλο αγκάθι» καταγράφεται σε χθεσινό δημοσίευμα της εφημερίδας «Τα Νέα» η κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου Πάτρας –Πύργου, του τμήματος της Ιονίας οδού, που θα ξεκινούσε από την Ηγουμενίτσα και θα κατέληγε στην Καλαμάτα, περνώντας, μεταξύ άλλων, από την Πάτρα, τον Πύργο και αφού συνδεόταν με το τμήμα Τσακώνα – Καλαμάτα του αυτοκινητόδρομου Κορίνθου – Τρίπολης – Καλαμάτας.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα, «ο διαγωνισμός για την έναρξη του έργου επρόκειτο να γίνει στις 31 Μαρτίου 2015. Τώρα, ο νέος σχεδιασμός προβλέπει τμηματική δημοπράτηση (το έργο κόβεται σε τμήματα με ανάλογες δημοπρατήσεις) και αναμένεται να ξεκινήσει τέλος Ιουνίου – αρχές Ιουλίου, υπό την προϋπόθεση πως θα έχει εξασφαλιστεί η απαιτούμενη χρηματοδότηση.
Το σπάσιμο του οδικού άξονα έχει προκαλέσει και αντιδράσεις. Οι πολέμιοι αυτής της φιλοσοφίας, όπως ο τομεάρχης Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων της Ν.Δ. Λευτ. Βγενάκης, υποστηρίζουν ότι “πολλές εργολαβίες σημαίνει υψηλότερο κόστος για τέτοιου είδους οδικά έργα υψηλών τεχνικών προδιαγραφών”.
Από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θεωρούν ότι ο ανταγωνισμός θα μειώσει το κόστος. Σε πρόσφατη τοποθέτησή του ο αναπληρωτής υπουργός, Χρ. Σπίρτζης, υποστήριξε ότι “ακόμη κι αν γινόταν ο διαγωνισμός στις 31 Μαρτίου, οι οικονομικές προσφορές θα ανοίγονταν μετά την οριστική ένταξη του έργου στο ΣΕΣ (το νέο ΕΣΠΑ) τον Οκτώβριο ή το Νοέμβριο του 2015”».
Αναφέρεται, επίσης, ότι «το Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα έχει ολοκληρωθεί κατά 95% και πως δεν εκτελούνται έργα, ενώ η σύμβαση βρίσκεται στο Ελεγκτικό Συνέδριο. Απομένει, με βάση τη σύμβαση, η κατασκευή των έργων της περιμετρικής της Καλαμάτας και το τμήμα Λεύκτρο – Σπάρτη», ενώ υπάρχει αναφορά και στο συνεχιζόμενο μεγάλο έργο της γέφυρας της Τσακώνας, με τη σημείωση ότι θα παραδοθεί τον Ιούνιο (2015).