Εμπειρίες ζωής το “Erasmus” για 30 μαθητές της ειδικότητας οχημάτων του 1ου ΕΠΑΛ Καλαμάτας

Εμπειρίες ζωής το “Erasmus” για 30 μαθητές της ειδικότητας οχημάτων του 1ου ΕΠΑΛ Καλαμάτας

ΜΙΛΗΣΑΝ ΣΤΟ «Θ» ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ ΤΟΥΣ ΑΠΟ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ERASMUS+

Με σημαντικές εμπειρίες στις αποσκευές τους, οι οποίες θα μπορούσαν άνετα να χαρακτηριστούν και εμπειρίες ζωής, επέστρεψαν οι μαθητές του 1ου ΕΠΑΛ Καλαμάτας από τις επισκέψεις τους στη Γερμανία και τη Μεγάλη Βρετανία, στο πλαίσιο του προγράμματος ERASMUS+.
Τριάντα συνολικά μαθητές και μαθήτριες βρέθηκαν στις δύο αυτές ευρωπαϊκές χώρες μαζί με τους εκπαιδευτικούς συνοδούς τους, έχοντας την ευκαιρία να έλθουν σε επαφή και με άλλα άτομα, διαφορετικών αντιλήψεων, νοοτροπιών και εθνικοτήτων και να αποκτήσουν, σε μια κρίσιμη ηλικία, μια διαφορετική άποψη για την καθημερινότητα, διαμορφώνοντας μια εντελώς διαφορετική στάση ζωής.
Βρεθήκαμε μαζί τους και είχαμε τη δυνατότητα να συνομιλήσουμε με αντιπροσωπείες εκείνων που βρέθηκαν στη Γερμανία και τη Μεγάλη Βρετανία, αλλά και να πληροφορηθούμε αρκετά και ενδιαφέροντα από τους εκπαιδευτικούς τους.

Εντυπώσεις
Οι Φωτ. Κοτρώτσης, Παν. Μπελαούρης και Θεμ. Κότσιρας ήταν οι τρεις από τους δεκαπέντε της επίσκεψης στη Μεγάλη Βρετανία, ενώ οι Γ. Μάλαμας, Μαρία Πολυχρονοπούλου και Λεων. Μαυρογιάννης είχαν επισκεφθεί τη Γερμανία.
Κι αν οι τρεις τελευταίοι είχαν ξαναβρεθεί στο εξωτερικό, για τους υπόλοιπους τρεις ήταν η πρώτη φορά που επισκέπτονταν μια ξένη χώρα.
Μοιραία, οι εμπειρίες πολλές. «Ήταν κάτι το διαφορετικό. Μια εμπειρία που θα μείνει αξέχαστη, καθώς είδαμε, ανάμεσα σε άλλα, μια άλλη πλευρά της βιομηχανικής παραγωγής, στο πλαίσιο της εκπαίδευσης που περιλάμβανε το πρόγραμμα. Είδαμε πώς δουλεύουν στο εξωτερικό και νομίζω πως κι εγώ θα μπορούσα να δουλέψω εκεί», σχολίασε ο Παν. Μπελαούρης.
Όπως είπε στη συνέχεια, είναι καλύτερη εκεί η οργάνωση σε επίπεδο ζωής, ενώ σε επίπεδο εκπαίδευσης διαπίστωσε ότι δεν υπάρχει διαφορά. «Περιμέναμε κάτι περισσότερο», είπε χαρακτηριστικά και πρόσθεσε ότι οι άνθρωποι εκεί ήταν πολύ φιλικοί με όλους και μπορούσε να συνηθίσει κάποιος τη διαφορετικότητα.
«Ήταν μια άλλη νοοτροπία, μια οργανωμένη επιχείρηση στον κάθε τομέα που επισκεφθήκαμε», παρατήρησε από την πλευρά του ο Θεμ. Κότσιρας, για να προσθέσει πως με λίγη δυσκολία θα μπορούσε να προσαρμοστεί στα δεδομένα της Μεγάλης Βρετανίας.
Σε επίπεδο εκπαίδευσης, παρατήρησε πως τα όσα είδαν εκεί, τα είχαν ήδη διδαχθεί στο σχολείο τους.
«Είδαμε πλήθος αστέγων στο Βερολίνο, αν και ακούγεται πως στη Γερμανία δεν υπάρχει πρόβλημα», ήταν η άποψη που μας διατύπωσε ο Λεων. Μαυρογιάννης για να προσθέσει πως θα θεωρούσε δύσκολη τη συνύπαρξή του με τους Γερμανούς.
Σε επίπεδο εκπαίδευσης, επισήμανε και αυτός πως τα όσα είδαν τα είχαν ήδη διδαχθεί στο σχολείο τους.
Από την πλευρά του, ο Γ. Μάλαμας ανέφερε πως, εκτός από την εκπαίδευση, δόθηκε η ευκαιρία γνωριμίας με συνομηλίκους του από άλλες χώρες και μπόρεσε να έλθει σε επαφή με διαφορετικές συνήθειες. Η Γερμανία, είπε, έχει καλύτερη οργάνωση, αλλά δεν του άρεσε ο τρόπος ζωής.
Ωστόσο, οι τρεις που είχαν επισκεφθεί τη Γερμανία, είχαν να καταγράψουν μια ιδιαιτέρως αρνητική συμπεριφορά σε περιστατικό που συνέβη στο ξενοδοχείο όπου διέμειναν, μόλις υπάλληλός του πληροφορήθηκε πως είναι Έλληνες.

Οι εκπαιδευτικοί
Πολλοί από τους συμμετέχοντες δεν είχαν μετακινηθεί ούτε και σε μια μικρή απόσταση, παρατήρησαν από την πλευρά τους οι εκπαιδευτικοί Δημ. Κονταξής και Στέφ. Κεχαγιάς, σημειώνοντας πως για όλους αυτούς ήταν μια πολύ σημαντική εμπειρία αυτή που βίωσαν, καθώς έγιναν πιο υπεύθυνοι στη λειτουργία και τη συμπεριφορά τους.
Η συμμετοχή στο πρόγραμμα για τους μαθητές δεν ήταν εύκολη, καθώς έπρεπε να εκπληρωθούν κάποιοι στόχοι. «Είδαν πως όλοι μπορούν να σταθούν σε μία ξένη χώρα. Είδαν ότι οι άνθρωποι συνυπάρχουν και ξέρουμε πως δημιουργήσαμε 30 σπόρους, που μπορούν να δημιουργήσουν μια ευρωπαϊκή κοινωνία στη Μεσσηνία», σημείωσε ο κ. Κεχαγιάς.
«Πήραμε συγχαρητήρια από όλους για το ήθος, τη φιλομάθεια και τη συμπεριφορά των παιδιών», τόνισε στη συνέχεια και παρατήρησε πως «η Τεχνική Εκπαίδευση είναι η μόνη λύση στην οικονομική κρίση».
Ο κ. Κονταξής, αφού εξέφρασε τις ίδιες απόψεις με το συνάδελφό του, ανέφερε πως οι μαθητές ήρθαν σε επαφή με άλλες κοινωνίες, διαφορετικούς πολιτισμούς και ανθρώπους, αλλά μπόρεσαν και ανταποκρίθηκαν στις προκλήσεις αυτές.
Ευχαρίστησε τους μαθητές για την αξέχαστη εμπειρία που του έδωσαν, υποσχέθηκε να συνεχιστεί η προσπάθεια και για τους μαθητές που ακολουθούν, ενώ και οι δύο μαζί δε έβρισκαν λόγια να ευχαριστήσουν το διευθυντή του σχολείου τους Δημ. Βρυώνη, ο οποίος αγκάλιασε ολόθερμα από την πρώτη στιγμή αυτή την πρωτοβουλία.

του Χάρη Χαραλαμπόπουλου