Υπαίθρια συνεργεία και παράνομοι δημόσιοι υπάλληλοι ανθούν στον κλάδο των αυτοκινήτων

Υπαίθρια συνεργεία και παράνομοι δημόσιοι υπάλληλοι ανθούν στον κλάδο των αυτοκινήτων

Θ. ΚΑΛΟΓΕΡΟΠΟΥΛΟΣ: «ΦΤΑΝΟΥΝ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΜΑΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΣΕ ΠΟΛΥ ΑΣΧΗΜΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ»

Τόσα παράνομα όσα και νόμιμα είναι πλέον στη Μεσσηνία τα συνεργεία αυτοκινήτων, ενώ ο κλάδος των νόμιμων επισκευαστών αυτοκινήτων βάλλεται και από δημοσίους υπαλλήλους με τεχνικές γνώσεις που παράνομα επισκευάζουν οχήματα, είτε στο σπίτι τους είτε ακόμα ακόμα και στους χώρους υπηρεσιών, όταν αυτές βρίσκονται εκτός λειτουργίας.
Η οικονομική κρίση έχει οδηγήσει σε ακραίες καταστάσεις και, όπως λέει ο πρόεδρος του Σωματείου Επισκευαστών Αυτοκινήτων και Μηχανημάτων Μεσσηνίας, Θεόδωρος Καλογερόπουλος, στα συνεργεία φτάνουν αυτοκίνητα σε πολύ άσχημη λειτουργική κατάσταση, με τους ιδιοκτήτες να ζητούν να επισκευασθούν μόνο τα βασικά.

Τεχνικά σεμινάρια
Το Σωματείο απαριθμεί αυτή τη στιγμή 145 εγγεγραμμένα μέλη, ενώ πρόκειται να εγγραφούν άλλα 60. Τους τελευταίους δύο μήνες, δε, έχει πραγματοποιήσει 8 τεχνικά σεμινάρια, τα οποία έχει παρακολουθήσει το 90% των μελών του. Αυτά έχουν γίνει από καθηγητές πάνω στη σύγχρονη τεχνολογία του αυτοκινήτου, ενώ θα συνεχισθούν και ειδικότερα, για τα υβριδικά αυτοκίνητα, τον κλιματισμό αυτοκινήτων κ.ά.

Παράνομα συνεργεία
Ωστόσο, ένα από τα μεγαλύτερα αγκάθια για τους νόμιμους επισκευαστές αυτοκινήτων είναι τα παράνομα συνεργεία. Όπως σημείωσε ο κ. Καλογερόπουλος, υπάρχει απόφαση της γενικής συνέλευσης του Σωματείου να ειδοποιηθούν οι παράνομοι μέσω δικηγόρου με εξώδικο. Κατά την εκτίμησή του, σε ολόκληρο το νομό λειτουργούν περί τα 200 παράνομα συνεργεία. Τα περισσότερα είναι εκτός Καλαμάτας, στα χωριά, ενώ έχουν διαπιστώσει αυτοκίνητα να επισκευάζονται κάτω από μουριές και πάνω στα πεζοδρόμια.
«Αν δε συμμορφωθούν, θα αναγκαστούμε να προβούμε σε άλλες ενέργειες, όπως στην εφορία, στο υπουργείο Συγκοινωνιών κ.λπ. Οι συγκεκριμένοι άνθρωποι δε βλάπτουν μόνο τον κλάδο μας, βλάπτουν και το περιβάλλον. Δεν έχουν εγκαταστάσεις για τα επικίνδυνα απόβλητα και τα απορρίπτουν στο περιβάλλον, ενώ μπορεί να θέτουν σε κίνδυνο και την ασφάλεια του οδηγού και των επιβατών ενός οχήματος. Ο ιδιοκτήτης του αυτοκινήτου, όταν καταφεύγει σε παράνομα συνεργεία, δεν ξέρει ούτε τι ανταλλακτικό χρησιμοποιήθηκε, αφού δε λαμβάνει απόδειξη, ούτε αν αυτός που φτιάχνει το όχημά του έχει τις κατάλληλες γνώσεις. Μόνο στην Καλαμάτα ξέρουμε ότι λειτουργούν περίπου 40 παράνομα συνεργεία. Κάποιοι λίγοι, 4-5, συμμορφώθηκαν, αλλά είναι ακόμα πολλοί. Υπάρχουν και κάποιοι που έχουν καταστήματα, αλλά δεν έχουν καθόλου άδειες. Έχουμε τέτοιες περιπτώσεις στην οδό Αθηνών, στην οδό Μαυρομιχάλη κ.α. Γι’ αυτό ο πελάτης πρέπει να ζητά απόδειξη εργασίας» σχολίασε ο κ. Καλογερόπουλος.
Ο πρόεδρος του Σωματείου εξήγησε πως, όταν έχεις ένα νόμιμο κατάστημα, θέλεις να είσαι εντάξει με τον πελάτη και τον ενημερώνεις για τις ποιότητες των ανταλλακτικών και όλες τις ενέργειες που κάνεις.

Δημόσιοι υπάλληλοι…
συνεργειατζήδες!
Άλλο σοβαρό πρόβλημα του κλάδου, όπως είπε ο κ. Καλογερόπουλος, είναι οι δημόσιοι υπάλληλοι σε διάφορες υπηρεσίες, οι οποίοι έχουν τεχνικές γνώσεις και χρησιμοποιούν είτε τις εγκαταστάσεις της υπηρεσίας τους, απογευματινές ώρες, για να κάνουν δικές τους δουλειές, είτε το σπίτι τους.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα, όπως ανέφερε ο πρόεδρος του Σωματείου, τα συνεργεία της ΔΕΥΑΚ, που χρησιμοποιούνταν κατά κόρον, ενώ με παρέμβασή τους στο Δήμο Καλαμάτας, αυτό σταμάτησε.
«Όταν ανέλαβα πρόεδρος του Σωματείου, πρώτα απ’ όλα πήγα στους Δήμους Καλαμάτας και Μεσσήνης για τους παράνομους υπαλλήλους. Ιδιαίτερα στη ΔΕΥΑΚ Καλαμάτας, ενημέρωσα τους αρμοδίους ότι υπάλληλοι χρησιμοποιούσαν το απόγευμα τις εγκαταστάσεις και έφτιαχναν αυτοκίνητα. Με τις παρεμβάσεις, όμως, που κάναμε στους αρμόδιους αντιδημάρχους, το λύσαμε το θέμα αυτό στους Δήμους Καλαμάτας και Μεσσήνης. Υπάρχουν, όμως, άλλες υπηρεσίες, όπως υπάλληλοι της ΔΕΗ κ.λπ., που τα απογεύματα φτιάχνουν στο σπίτι τους αυτοκίνητα πελατών», εξήγησε.

Σε άσχημη κατάσταση
Η κρίση, μαζί με όλα τα παραπάνω προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος των συνεργείων αυτοκινήτων, έχει φθάσει τη μείωση των εργασιών τους στο 50%.
Οι περισσότεροι πελάτες πια οδηγούν τα αυτοκίνητά τους στο συνεργείο, όταν δεν μπορούν να κάνουν τίποτε άλλο: «Βλέπουμε αυτοκίνητα χωρίς φρένα και χωρίς σέρβις, που σημαίνει πως, όταν αυτό το όχημα είναι στο δρόμο, είναι επικίνδυνο. Ο κόσμος δεν έχει χρήματα και αφήνουν τα αυτοκίνητα μέχρι να “μείνουν”. Φτάνουν στα χέρια μας αυτοκίνητα που είναι σε πολύ άσχημη κατάσταση και οι πελάτες ζητούν να φτιαχτούν ίσα για να κυκλοφορούν.
Οι συνάδελφοι, επίσης, πρέπει να προσέχουν, γιατί υπάρχουν πολλά αυτοκίνητα που είναι ανασφάλιστα. Να ελέγχουν και να ζητούν άδεια κυκλοφορίας και το ασφαλιστήριο, διότι όταν θα πάρουν το αυτοκίνητο για να κάνουν δοκιμή μετά την επισκευή και τους τύχει ατύχημα, θα μπλέξουν».

Της Βίκυς Βετουλάκη