Ένα από τα θέματα που απασχόλησαν τη χθεσινή σύσκεψη του δημάρχου Παν. Νίκα, των αρμόδιων αντιδημάρχων και παραγόντων των Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου, είναι η κατάθεση προτάσεων για μια σειρά κυκλοφοριακές αλλαγές και ρυθμίσεις σε δρόμους της Καλαμάτας.
Η τελική πρόταση του Δήμου, αφού έλαβε υπ’ όψιν τις σχετικές υπηρεσιακές εισηγήσεις, θα εισαχθεί στην Επιτροπή Ποιότητας Ζωής για τη λήψη σχετικής απόφασης, ενώ θα εκφράσει την άποψή της και η Τροχαία.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση που δόθηκε στη δημοσιότητα, ο σχεδιασμός είναι ο ακόλουθος:
A. Ρυθμίσεις ελεγχόμενης στάθμευσης
Σε σύσκεψη σχετικά με τα κυκλοφοριακά για τη βελτίωση των γενικότερων συνθηκών κυκλοφορίας και στάθμευσης στην κεντρική περιοχή της Καλαμάτας, εξετάστηκε η επέκταση της ελεγχόμενης στάθμευσης, προτείνοντας τις ακόλουθες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, με σύγχρονη υλοποίηση της κατάλληλης κατά περίπτωση σήμανσης και λειτουργία όπως αυτή των θέσεων στους δημοτικούς χώρους στάθμευσης όσον αφορά στις ώρες, τις ημέρες, το αντίτιμο κ.λπ.
Γενικά, για την εξέταση της επέκτασης της ελεγχόμενης στάθμευσης λαμβάνονται υπόψη οι ρυθμίσεις που προβλέπονται από την κυκλοφοριακή μελέτη, τη μελέτη της ελεγχόμενης στάθμευσης, τις αποφάσεις που κατά καιρούς λαμβάνονται από το Δημοτικό Συμβούλιο, αλλά και τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά των οδών.
Τέλος, για την επιτυχία του μέτρου (αύξηση της εναλλαγής στάθμευσης) πρέπει να υπάρξει υποστήριξη και έλεγχος από τη Δημοτική Αστυνομία.
Αναλυτικά, με βάση αυτοψίες που προηγήθηκαν, για κάθε οδό έχουμε:
-Οδός 23ης Μαρτίου
Κατάργηση της απόφασης όσον αφορά στη στάθμευση αυτοκινήτων στη βόρεια πλευρά της νησίδας και τη μετατροπή αποκλειστικά σε στάθμευση δικύκλων.
-Οδός Υπαπαντής
Κατάργηση της ελεγχόμενης στάθμευσης στο τμήμα βόρεια της οδού Μητροπολίτου Μελετίου και έως την πλατεία Υπαπαντής και μετατροπή αποκλειστικά σε στάθμευση επιβατικών αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης (κάτω των 2,5 τόνων).
-Οδός Νέδοντος
Κατάργηση της απόφασης όσον αφορά στη στάθμευση δικύκλων στην ανατολική πλευρά της οδού Νέδοντος μήκους 16,30 μέτρων, μεταξύ των οδών Μητροπέτροβα και Γιατράκου και τη μετατροπή σε ελεγχόμενη στάθμευση επιβατικών αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης.
-Οδός Φραντζή
Επέκταση του συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης στο νότιο πεζοδρόμιο από την οδό Αριστομένους μετά το χώρο στάθμευσης δικύκλων και έως το Σιδηροδρομικό Σταθμό.
-Οδός Σιδηροδρομικού Σταθμού
Τροποποίηση των αποφάσεων όσον αφορά στην ελεγχόμενη στάθμευση και τη μετατροπή της σε στάθμευση δικύκλων σε όλο το μήκος της οδού.
-Κεντρική Αγορά Καλαμάτας
Τροποποίηση της απόφασης όσον αφορά στην εφαρμογή του συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης επιβατικών αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης, κάθε Σάββατο τις ώρες 8.00-13.00 στους εξής χώρους στάθμευσης της ΚΑΚ:
1. Στην ανατολική πλευρά της οδού Σπάρτης από το ύψος του κτηριακού συγκροτήματος της ΚΑΚ και έως τη διασταύρωση με την Εθνική Οδό Σπάρτης
2. Στο βόρειο χώρο στάθμευσης της Αγοράς πάνω από το κτηριακό συγκρότημα της ΚΑΚ εκτός του χώρου ανάπτυξης της λαϊκής αγοράς των παραγωγών, όπου προτείνεται η εφαρμογή του συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης με κάρτα.
Για τις παραπάνω ημέρες διατηρείται σε ισχύ η απαγόρευση στάθμευσης βαρέων οχημάτων, για τη στάθμευση των οποίων θα συνεχίσει να ισχύει η παραπάνω απόφαση.
Από όλες τις παραπάνω ρυθμίσεις προτείνεται η εξαίρεση των ειδικών θέσεων που έχουν θεσπιστεί με προηγούμενες αποφάσεις.
B. Απαγόρευση στάθμευσης
-Οδός Ακρίτα
Απαγόρευση στάθμευσης όλων των βαρέων οχημάτων σε όλο το μήκος της οδού Ακρίτα και στα δύο ρεύματα.
Γ. Τοποθέτηση ελαστικών ανακλαστικών κολωνακίων
Σε συνέχεια και με βάση το σκεπτικό σχετικής απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου Καλαμάτας, προτείνεται να γίνει επέκταση της τοποθέτησης των ελαστικών ανακλαστικών κολωνακίων σε όλο το μήκος της οδού Αρτέμιδος από την οδό Κλαδά και έως την οδό Κιλκίς και από τη γέφυρα «Πάνθεον» έως τη γέφυρα Λαιΐκων, στο μέσον των οδών επί της διαχωριστικής γραμμής των λωρίδων για τη διευκόλυνση της κυκλοφορίας των οχημάτων.
Α.Π.
Αυξάνονται οι χώροι ελεγχόμενης στάθμευσης στην Καλαμάτα
