Η έναρξη εργασιών στο δρόμο Καλαμάτα- Ριζόμυλος κυριαρχεί και πάλι το τελευταίο διάστημα στις δηλώσεις του δημάρχου, Παναγιώτη Νίκα, αφού σύμφωνα με τον ίδιο η αναγκαιότητα υλοποίησή του είναι αναμφισβήτητη, δεδομένων και των σημαντικών τουριστικών επενδύσεων που αναμένεται να ξεκινήσουν το επόμενο διάστημα.
Έτσι, κατά τη διάρκεια των προχθεσινών επισκέψεών του στην Αθήνα, συναντήθηκε μεταξύ άλλων και με τον Αναπληρωτή Υπουργό Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού Χρήστο Σπίρτζη, αρμόδιο για θέματα Υποδομών, παρουσία του Γιώργου Δέδε, Γενικού Γραμματέα Υποδομών του ίδιου Υπουργείου και υπηρεσιακών παραγόντων.
Στη συνάντηση κυριάρχησε το συγκεκριμένο θέμα, για το οποίο ο δήμαρχος σε δηλώσεις του φάνηκε για πολλοστή φορά θετικός. Όπως σχολίασε, χθες, εντός των προσεχών ημερών το αρμόδιο υπουργείο αναμένεται ν’ ανακοινώσει τις αποφάσεις του σχετικά με τη χρηματοδότηση του δρόμου Καλαμάτα – Ριζόμυλος.
«Το έργο, προϋπολογισμού δαπάνης 80 εκατομμυρίων ευρώ, είναι υπερώριμο μελετητικά, είναι έργο εθνικής σημασίας, καθώς αποτελεί συνέχεια του διευρωπαϊκών οδικών δικτύων, δηλαδή του αυτοκινητόδρομου Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα, και μοναδικό έργο για τη Μεσσηνία, αφού βελτιώνει καθοριστικά το εσωτερικό οδικό δίκτυο του νομού και αποτελεί τμήμα του αυτοκινητόδρομου Καλαμάτα – Κορώνη», τόνισε ο δήμαρχος
Στην πρόταση για τον τρόπο εκτέλεσής του, αφού ξεκαθαρίστηκε ότι αυτό δεν μπορεί να γίνει μέσω του προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων, παρουσίασε την πρόταση για χρηματοδότηση και υλοποίησή του μέσω ΣΔΙΤ από το πακέτο Γιούνκερ των 35 δισεκατομμυρίων ευρώ, ή του νέου ΕΣΠΑ.
Ο κ. Νίκας υποστήριξε ότι ο υπουργός συμφώνησε με την αναγκαιότητα υλοποίησης του έργου, επισημαίνοντας πως πρόκειται για σημαντικό έργο. ‘Ακουσε την πρόταση κι επιφυλάχθηκε να την εξετάσει νομικά, τεχνικά και οικονομικά και ν’ απαντήσει σύντομα για τις αποφάσεις του.
Ακόμα, στη συνάντηση συζητήθηκε και η εκτέλεση έργων στο Δήμο Καλαμάτας με χρηματοδότηση από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων. Αυτά είναι ο αγωγός ομβρίων από τη Θουρία μέχρι το Νέδοντα, η βελτίωση των εισόδων της Καλαμάτας και το master plan του λιμανιού.
Τέλος, αποφασίσθηκε η συγκρότηση μεικτής επιτροπής (θα μετέχουν 2 μηχανικοί του Δήμου) από το Δήμο και το Υπουργείο, για την επιλογή λυομένων οικίσκων, με στόχο τη στέγαση των αθιγγάνων στην Μπιρμπίτα.
Του Αντώνη Πετρόγιαννη
Αναμονή για θετικές εξελίξεις στο Καλαμάτα – Ριζόμυλος
