Ανένδοτο το υπουργείο στο να βελτιώσει τις συνθήκες μεταφοράς μαθητών

Ανένδοτο το υπουργείο στο να βελτιώσει τις συνθήκες μεταφοράς μαθητών

Παραμένουν αδιάθετα 70 δρομολόγια στη Μεσσηνία
 
 
Καμία πρόθεση να βελτιώσουν τη διαδικασία μεταφοράς μαθητών δε φαίνεται να έχουν τα αρμόδια υπουργεία, παρά τις παρεμβάσεις που έκανε πρόσφατα με επίσκεψή της στην Αθήνα η αντιπεριφερειάρχης Μεσσηνίας, Ελένη Αλειφέρη.
Δεν υπήρξε καμία ανταπόκριση στο να αυξηθεί η αποζημίωση, όταν τη μεταφορά αναλαμβάνουν οι γονείς επειδή οι διαγωνισμοί είναι άγονοι, ή στο να μειωθεί ο χρόνος αναμονής των παιδιών προς και από το σχολείο τους, που είναι 90 λεπτά.
Μέχρι στιγμής για τη μεταφορά μαθητών στη Μεσσηνία έχουν πραγματοποιηθεί ένας ηλεκτρονικός διαγωνισμός και τέσσερις ηλεκτρονικές διαπραγματεύσεις, αλλά- δυστυχώς- περίπου 70 δρομολόγια παραμένουν αδιάθετα.
 
70 δρομολόγια αδιάθετα
Στην πρώτη διαπραγμάτευση εντάχθηκαν όλα τα δρομολόγια για τα οποία δεν υπήρξε μειοδότης από το διαγωνισμό. Με τη δεύτερη διαπραγμάτευση κατακυρώθηκαν δρομολόγια σε Τριφυλία και Πυλία με λεωφορεία, ενώ η τρίτη αφορούσε περίπου 100 δρομολόγια για ταξί.
Τις ημέρες αυτές έκλεισε και η τέταρτη διαπραγμάτευση, που αφορά 31 δρομολόγια για μαθητές νηπιαγωγείων και με ειδικές ανάγκες. Τις επόμενες ημέρες θα ανοιχθούν και οι προσφορές.
Ωστόσο, παραμένουν αδιάθετα περί τα 70 δρομολόγια. Για αυτά θα γίνει σε όσους το επιθυμούν ανάθεση στους γονείς με επιδότησή τους, ενώ μετά τις γιορτές θα βγει «στον αέρα» και νέα διαπραγμάτευση.
Ωστόσο, η επιδότηση που δίνεται στους γονείς είναι μικρότερη σε σχέση με αυτή προς τους επαγγελματίες από το διαγωνισμό. Η ελάχιστη επιδότηση για τους επαγγελματίες ανά χιλιόμετρο είναι περίπου 1 ευρώ για όλες τις διαδρομές, ενώ όταν τη μεταφορά την αναλάβει ο γονιός, το κράτος τον επιδοτεί με 0,35 λεπτά του ευρώ ανά χιλιόμετρο, κι αυτό μόνο για μια διαδρομή, για να πάει ο μαθητής από το σπίτι στο σχολείο. Ούτε για να επιστρέψει ο γονιός στο σπίτι ή στη δουλειά του, ούτε για να επιστρέψει ο μαθητής το μεσημέρι μετά το σχολείο στο σπίτι του.
 
«Ώτα μη ακουόντων»
Τις προηγούμενες ημέρες η αντιπεριφερειάρχης Ελένη Αλειφέρη επισκέφθηκε στην Αθήνα τα αρμόδια υπουργεία με αιτήματα για βελτίωση της διαδικασίας, αλλά χτύπησε «κλειστές πόρτες».
Όπως σημείωσε ερωτώμενη, συζητήθηκαν όλα τα θέματα που ορίζει η ΚΥΑ, όμως διαπίστωσε ότι δεν υπάρχει πρόθεση να βελτιωθεί η συγκεκριμένη νομοθεσία. «Το υπουργείο είναι υπέρ της μεταφοράς μαθητών με τα δημόσια μέσα μεταφοράς και όχι μεμονωμένα. Δε βλέπω να γίνεται μεταρρύθμιση σε ζητήματα όπως στο χρόνο αναμονής των μαθητών. Εμείς προτείναμε, επίσης, να υπάρξει μεγαλύτερη επιδότηση γονέα και είπαν ότι δεν είναι πρόθεση της Πολιτείας η επιδοματική πολιτική. Βλέπω εγγενείς αδυναμίες, που δυστυχώς επηρεάζουν. Κατανοώ τους γονείς, αλλά θα πρέπει να καταλάβουν ότι οι διαδικασίες είναι τέτοιες που πρέπει να προσαρμοσθούμε σε ό,τι ορίζει ο νόμος. Γίνονται κάποιες βελτιωτικές κινήσεις όπου μπορούμε, είτε με παρεμβάσεις στο ΚΤΕΛ είτε στα σχολεία», εξήγησε η κα Αλειφέρη.
Τέλος, εξέφρασε την πεποίθησή της ότι θα λυθεί το ζήτημα και με την πληρωμή ιδιοκτητών ταξί που είχαν εκτελέσει δρομολόγια πέρυσι και δεν εγκρίθηκε η πληρωμή τους.
 
Της Βίκυς Βετουλάκη