Από τις 21 Δεκεμβρίου έχει δοθεί στην κυκλοφορία το τμήμα της οδού Βασιλέως Γεωργίου που δεν είχε αμφίδρομη κίνηση, από την οδό Αριστομένους μέχρι την οδό Φαρών.
Πριν δοθεί, το «Θάρρος» είχε βρεθεί στο σημείο και είχε μιλήσει με επαγγελματίες της περιοχής. Τότε, μάλιστα, υπήρχε ένας διαχωρισμός σε νότιους και βόρειους, με τους δεύτερους να τάσσονται κατηγορηματικά κατά της διπλής κίνησης.
Τελικά, ο δρόμος δόθηκε στην κυκλοφορία και πλέον καταστηματάρχες και κάτοικοι βλέπουν το εγχείρημα στην πράξη.
Όπως θα διαβάσετε παρακάτω, οι απόψεις διαφέρουν και ουσιαστικά ευχαριστημένοι από όλο αυτό είναι οι επαγγελματίες στην αρχή του δρόμου (από την πλευρά της Φαρών) και οι ταξιτζήδες.
Είναι επίσης φανερό ότι ο κόσμος δεν έχει μάθει ή δε θέλει να περνά από τη Βασ. Γεωργίου σε εκείνο το κομμάτι και έτσι συχνά βλέπουμε το βόρειο ρεύμα γεμάτο κίνηση, ενώ στο νότιο να μην υπάρχει αυτοκίνητο.
Στο μόνο που συμφωνούν, πάντως, κάτοικοι και καταστηματάρχες είναι ότι ήταν τεράστιο λάθος το “κόψιμο” της Αριστοδήμου στα δύο, αφού τα καταστήματα έχουν διαπιστώσει τεράστια αλλαγή από τότε που μπήκε η νησίδα, ενώ κάποιοι οδηγοί που “ξεχνιούνται” και κατεβαίνουν την Αριστοδήμου, ώστε να πάνε νότια, είναι αναγκασμένοι να κάνουν κύκλο, έναν κύκλο που τους ρίχνει ξανά στην Αριστομένους.
Ηλιάννα Φιλοσόφου
Μέχρι τώρα όλα πάνε καλά. Μην το λέμε και πολύ, βέβαια, και το ματιάσουμε! Μπροστά στο κατάστημά μας είναι καλό που μπορούν να σταματήσουν οι πελάτες μας για λίγο, να ψωνίσουν και να φύγουν χωρίς να υπάρξει πρόβλημα.
Το μόνο πρόβλημα που έχω παρατηρήσει μέχρι σήμερα είναι ότι πολλοί οδηγοί νομίζουν ότι μπορούν να ανέβουν στη Φαρών και έτσι από τη Βασ. Γεωργίου επιχειρούν να πάνε βόρεια.
Χρόνης Χρονόπουλος
Το έργο είναι πολύ ωραίο και είναι πολύ καλύτερα από πριν. Σχετικά με την ελεγχόμενη στάθμευση που θα ξεκινήσει, θεωρώ ότι είναι σωστό μέτρο και πρέπει να ισχύσει. Μεγάλη διαφορά υπάρχει και το βράδυ εδώ, αφού πλέον το σημείο έχει φωτιστεί.
Στο νότιο ρεύμα δεν υπάρχει τόση κίνηση και αυτό, πιστεύω, συμβαίνει, γιατί ακόμα οι οδηγοί δεν το έχουν μάθει.
Το μόνο περίεργο που έχω δει και, μάλιστα, είναι αρκετά επικίνδυνο, είναι ότι πολλοί οδηγοί φτάνουν στη διασταύρωση των οδών Βασ. Γεωργίου και Φαρών και κάνουν αναστροφή.
Κωνσταντίνος Κούβελας
Το μόνο θέμα που έχω διαπιστώσει είναι το Stop στη διασταύρωση των οδών Βασ. Όλγας και Ακρίτα. Εκεί πρέπει άμεσα να μπουν φανάρια. Τώρα που είναι χειμώνας και δεν έχουμε επισκέπτες, δεν υπάρχει σοβαρό πρόβλημα, το καλοκαίρι, όμως, με τους ξένους πιστεύω πως θα υπάρξει.
Επίσης, νομίζω πως υπάρχει μια δυσλειτουργία με το θέμα των φαναριών, με αποτέλεσμα κάποιες στιγμές να υπάρχουν ουρές, αλλά είναι προσωρινό.
Πάντως, πιστεύω ότι «φάνηκαν» πλέον τα καταστήματά μας και μπορεί ένας πελάτης να σταματήσει χωρίς να εμποδίζει για μερικά λεπτά και να φύγει.
Όλο το εγχείρημα είναι σε καλό δρόμο, και η αμφίδρομη κίνηση βοηθά, όπως και η προσωρινή στάθμευση, και τους καταστηματάρχες και τους πελάτες.
Θύμιος Πατσάς
Είναι μεγάλο πρόβλημα αυτό που έγινε στην Αριστοδήμου. Πρέπει να είναι παγκόσμια πρωτοτυπία αυτό που έγινε στην Καλαμάτα, δηλαδή δεν υπάρχει καμία λογική, αφού το 90% της κίνησης έρχεται από την Αριστομένους και με αυτό τον τρόπο τούς ξαναστέλνουν στην Αριστομένους.
Πλέον ο κόσμος έχει μάθει ότι θα ξαναβγεί αναγκαστικά στην Αριστομένους και έτσι δε θα ξαναπεράσει από την οδό Αριστοδήμου. Δεν ξέρω τι μπορεί να γίνει, αλλά πρέπει να βρεθεί μια λύση γι’ αυτό το δρόμο. Πλέον υπάρχει μόνο η Αριστομένους και η Φαρών, όλοι οι άλλοι δρόμοι οδηγούν βόρεια. Γενικότερα η αμφιδρόμηση είναι καλή, όπως φαίνεται, αλλά στο σημείο υπάρχει μεγάλο πρόβλημα.
Γεωργία Τσίχλη
Δε θεωρώ καλή κίνηση όλο αυτό που έγινε στη Βασ. Γεωρίου, ενώ ειδικά εμάς στην Αριστοδήμου μάς δημιουργεί πρόβλημα. Σημαντικό πρόβλημα θεωρώ κιόλας και το θέμα του παρκαρίσματος, αφού οι οδηγοί βλέπουν ότι δεν μπορούν να συνεχίσουν νότια και ψάχνουν απεγνωσμένα να παρκάρουν όπου βρουν.
Λίτσα Δημητριάδη
Όπως βλέπετε, δεν περνά κανένα αυτοκίνητο στην άνοδο της Αριστοδήμου. Όλο αυτό που έγινε εδώ δεν εξυπηρετεί κανέναν, ενώ η κίνηση στη νότια λωρίδα της Βασ. Γεωργίου είναι ελάχιστη. Το θέμα είναι και ο κόσμος που δεν εξυπηρετείται και είναι αναγκασμένος να κάνει κύκλους. Εμείς, έτσι και αλλιώς, είμαστε συντριπτική μειοψηφία μπροστά στο σύνολο.
Μαρία Γαϊτανάρου
Το αποτέλεσμα του έργου δεν είναι και τόσο καλό. Βέβαια, δε φανταζόμουν και κάτι καλύτερο. Αυτό που τα κάνει όλα χάλια είναι το κόψιμο της Αριστοδήμου και ότι πλέον το νότιο μέρος έχει αποκοπεί εντελώς.
Επίσης, το νότιο ρεύμα δεν έχει καθόλου κίνηση. Δεν ξέρω αν αυτό συμβαίνει επειδή δε βολεύει ή δεν το γνωρίζουν.
Γιώργος Σκούλικας
Ως κίνηση είναι χάλια, περίμενα κάτι καλύτερο. Πριν, τουλάχιστον, περνούσαν και κάποια αυτοκίνητα, τώρα μπορεί να περάσουν 20 τη μέρα.
Τζένη Λαμπροπούλου
Είναι νωρίς ακόμα για να βγάλω συμπέρασμα, δεν έχει αλλάξει κάτι στην κίνηση μέχρι σήμερα, ο κόσμος ακόμα δεν έχει μάθει το δρόμο, γι’ αυτό και βλέπουμε μποτιλιαρίσματα σε άλλες διασταυρώσεις. Πιστεύω ότι όταν αυτή η κάθοδος της Ασκληπιού γίνει γνωστή και έχει κίνηση, θα είναι καλύτερα για την κυκλοφορία. Σε σχέση με το σημείο εδώ, πριν υπήρχαν περισσότερες θέσεις πάρκινγκ.
Ηλίας Θεοδωρακόπουλος
Δε λειτουργεί σωστά το σύστημα, αφού συχνά μπλοκάρει στα φανάρια. Γενικότερα ως έξοδος από το κέντρο της πόλης εξυπηρετεί. Βέβαια, αν κάποιος πάει να μπει προς τα μέσα, υπάρχει πρόβλημα.
Βανέσα Χαρίτου
Εμάς, ως κατάστημα, έχει βοηθήσει αρκετά η αμφιδρόμηση. Έχει μεγάλη σημασία ότι πλέον τα αυτοκίνητα δεν παρκάρουν μόνιμα απέξω. Από εκεί και πέρα, θα δείξει… Ο κόσμος δεν έχει μάθει ακόμα το δρόμο και δεν περνά.
Ιωάννης Λιμνιός
Ακόμα είναι νωρίς για να βγάλουμε συμπεράσματα. Δεν έχουμε ιδιαίτερα προβλήματα και σιγά σιγά θα το μάθει ο κόσμος και θα το συνηθίσει, πιστεύω. Για εμάς, ως κατάστημα, μας εξυπηρετεί αυτή η αλλαγή, αφού πλέον έχει απελευθερωθεί ο δρόμος εδώ, ενώ με μια μικρή ανοχή που υπάρχει μπορούν και οι πελάτες να εξυπηρετούνται. Εμείς είμαστε ευχαριστημένοι, από εκεί και πέρα πρόβλημα έχουν στην Αριστοδήμου, αλλά και οι κάτοικοι με τις θέσεις για παρκάρισμα, καιρός είναι όμως ο κόσμος να μάθει να περπατά λίγο.
Θανάσης Κουτίβας
Η κίνηση στην οδό Αριστοδήμου έχει αλλάξει πολύ από τότε που μπήκε η νησίδα. Η ζημιά που έχουμε μέχρι σήμερα είναι μεγάλη. Πλέον το σημείο έχει νεκρώσει, αφού τα αυτοκίνητα συνεχίζουν ευθεία στη Γεωργούλη.
Με το έργο στη Βασ. Γεωργίου πλέον δεν έχουμε χώρο να παρκάρουμε και, βέβαια, το σημαντικότερο για εμάς είναι ότι δεν έχουν χώρο να παρκάρουν και οι πελάτες των καταστημάτων της Καλαμάτας.
Γιώργος Δαρσακλής
Οι πρώτες εντυπώσεις που έχω είναι αρνητικές. Αρχικά να σημειωθεί ότι υπάρχουν σημεία πολύ επικίνδυνα και πρέπει αυτό να το κοιτάξουν οι υπεύθυνοι.
Γενικότερα σοβαρό πλέον θέμα έχει η Αριστοδήμου, και περισσότερο εκεί που έχει γίνει άνοδος και έχει ουσιαστικά νεκρώσει.
Με λίγα λόγια, βλέπω περισσότερα αρνητικά απ’ ότι θετικά. Επίσης αυτό που βλέπω καθημερινά είναι ότι ελάχιστα αυτοκίνητα διασχίζουν το νότιο μέρος της Βασ. Γεωργίου.
Βάσω
Θεωρώ ότι δεν υπήρχε κανένας λόγος να γίνει αυτό που έγινε στη Βασ. Γεωργίου, η κίνηση στην Αριστοδήμου έχει πέσει και είναι και λογικό αυτό, αφού πλέον ο δρόμος δε λειτουργεί για αποσυμφόρηση του κέντρου. Επίσης σημαντικό πρόβλημα για εμάς που ζούμε στην περιοχή είναι το παρκάρισμα. Πάντως, ακόμα αναρωτιέμαι γιατί έγινε όλο αυτό. Μπορεί κάποιος, άραγε, να μας πει;
Μαρία
Ακόμα δεν έχει πέσει η κίνηση της Αριστομένους, οπότε είναι σχετικά καλά, όταν θα πέσει, θα είναι άσχημα τα πράγματα.
Το πρόβλημα για εμάς που μένουμε στην περιοχή είναι το παρκάρισμα. Δύσκολα μπορούμε να βρούμε θέση, και αν βρούμε, θα είναι μόνο αργά το βράδυ. Ειδικά όμως για την ελεγχόμενη, το θεωρώ τραγικό να πληρώνω κάτω από το σπίτι μου. Δε θα έπρεπε να δώσει μια κάρτα στους κατοίκους εκεί;
Επίσης, δε νοείται στο κέντρο της πόλης να υπάρχει δρόμος ταχείας κυκλοφορίας και γύρω από αυτόν να υπάρχουν πεζοδρομημένα τμήματα, έπρεπε κι αυτό το κομμάτι να γίνει πεζόδρομος.
Νανά Σακαράκη
Με έχει εκνευρίσει πολύ το κλείσιμο της Αριστοδήμου. Πρέπει να κάνεις πλέον τεράστιο κύκλο και να περάσεις από την Αριστομένους, αν θες, για παράδειγμα, να φτάσεις στην οδό Φαρών.
Σωτήρης
Βολεύει πάρα πολύ εμάς που οδηγούμε ταξί αυτή η κίνηση. Απλά τα φανάρια θέλουν μια μικρή ρύθμιση. Είναι πολύ καλό να ξεκινάς από το κέντρο και μέσα από ένα δρόμο να φτάνεις στην Ηρώων.
Ανδρέας Θεοφιλόπουλος
Από όσα έργα έχει κάνει μέχρι σήμερα ο δήμαρχος θεωρώ ότι αυτό είναι το καλύτερο. Έπρεπε, μάλιστα, να έχει γίνει από πολλά χρόνια.
Χαράλαμπος Αποστολόπουλος
Βλέπω πολύ θετικά αυτό το έργο και πιστεύω ότι διευκολύνει όλο τον κόσμο η αλλαγή.
Νίκος Κακούρος
Η αμφιδρόμηση της Βασ. Γεωργίου ήταν κάτι πολύ σημαντικό για εμάς. Πλέον δε χρειάζεται να κάνω κύκλο για να βγω στην οδό Λακωνικής. Στο κομμάτι της Αριστοδήμου που έκλεισαν, μας μπέρδεψαν λίγο, είναι η αλήθεια. Ειδικά εκεί που άλλαξαν την πορεία, δεν μπορώ να καταλάβω γιατί το έκαναν.
Τα σημεία που έχουν αλλάξει και θέλουν προσοχή
Πλέον, όταν κάποιος διασχίζει νότια την οδό Αριστοδήμου, όταν φτάσει στη Βασ. Γεωργίου, πρέπει να στρίψει δεξιά.
Το κομμάτι της Αριστοδήμου ανάμεσα στη Βασ. Όλγας και τη Βασ. Γεωργίου πλέον είναι άνοδος
Πορεία έχει αλλάξει πλέον και το ανατολικό ρεύμα της Ασκληπιού που καταλήγει στη Βασ. Όλγας
Πλέον κάποιος που ανεβαίνει την Ασκληπιού πρέπει να στρίψει δεξιά. Στη φωτογραφία, φαίνεται αυτοκίνητο που έχει μπει λάθος στη λωρίδα, ενώ τα μηχανάκια που περνούν πάνω από τη νησίδα πραγματικά δημιουργούν ουρά αναμονής
Ίσως το πιο επικίνδυνο σημείο, που έχει επισημανθεί από την αρχή, επί των οδών Ακρίτα και Βασ. Όλγας. Πλέον τα αυτοκίνητα μπαίνουν στην Ακρίτα και από Β. Γεωργίου, αν θέλουν, ενώ η άνοδος της Ακρίτα πλέον έχει προτεραιότητα. Έτσι, κάποιος που διασχίζει τη Βασ. Όλγας πρέπει να σταματήσει στη διασταύρωση και να κοιτάξει αρχικά αριστερά στην οδό Ακρίτα και μετά δεξιά, ώστε να δει να μπορεί να φύγει.
Του Παναγιώτη Μπαμπαρούτση