Σε δηλώσεις του στο «Θ» ο πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου, Χάρης Βγενής, αναφέρεται στη δημιουργία 4 προβλητών για τον ελλιμενισμό 150 σκαφών
Το μεγάλο στοίχημα για τη Δημοτική Αρχή Καλαμάτας σε ό,τι αφορά την ανάπλαση της παραλιακής ζώνης είναι το ποσό των 10 εκατομμυρίων ευρώ που διεκδικεί μέσω του ΕΣΠΑ.
Από την άλλη, σύμφωνα με τον πρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου, Χάρη Βγενή, η συνεδρίαση της προσεχούς Παρασκευής είναι ιδιαίτερα σημαντική, ενώ υπό προϋποθέσεις ανασύρει το θέμα της κατασκευής μαρίνας στο «μόλο της Ψαροπούλας».
Υδατοδρόμιο
Σε χθεσινές του δηλώσεις στο «Θάρρος» σημείωσε ότι η λειτουργία του υδατοδρομίου δεν αποτελεί όνειρο θερινής νυκτός. Ο σχεδιασμός είναι να κατασκευαστεί στη δυτική πλευρά του λιμανιού. Μάλιστα, στις 16 Μαρτίου προβλέπεται ο μελετητής να καταθέσει το σχετικό φάκελο στο υπουργείο Οικονομικών. Επίσης, θα ξεκινήσουν οι εργασίες μελετών για τις χερσαίες υποδομές.
Σημειώνεται πως τα υδροπλάνα θα προσθαλασσώνονται έξω από το λιμάνι, θα θαλασσοδρομούν και θα προσδένονται σε πλωτό προβλήτα, ενώ θα υπάρχουν χερσαίες εγκαταστάσεις για την εξυπηρέτηση των επιβατών και τους αναγκαίους ελέγχους.
Η λειτουργία υδατοδρομίου στο λιμάνι Καλαμάτας, με τις ανάλογες χερσαίες εγκαταστάσεις, θα συνδυασθεί με παρεμβάσεις για τη λειτουργική και αισθητική αναβάθμιση της λιμενικής υποδομής, με εφαρμογή του κανονισμού ασφαλείας ISPS.
Βέβαια, η αδειοδότησή του δε σημαίνει αυτόματα ότι την επόμενη ημέρα ότι η πόλη της Καλαμάτας θα έχει αεροπορική σύνδεση. «Αν δεν υπάρξει ένα δίκτυο ήδη σε λειτουργία, δεν μπορούμε να ξεκινήσουμε να μιλάμε για υδατοδρόμιο», τόνισε.
«Χιλιόμετρο»
Στο «χιλιόμετρο» οι παρεμβάσεις που προβλέπονται πρόκειται να μετατρέψουν την περιοχή σε χώρο αναψυχής. Ειδικότερα, ήδη από τον περασμένο Δεκέμβριο υπάρχει συγκεκριμένη πρόταση για τη λειτουργία πλωτού εστιατορίου, στη βάση του υπό ανάπλαση χώρου. «Σκοπός του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου είναι, όμως, να προχωρήσει η διαδικασία με διαγωνισμό, κι αυτό θα γίνει το επόμενο διάστημα. Επιπλέον, οι πολίτες θα πρέπει να γνωρίζουν ότι στο “χιλιόμετρο” προβλέπεται να τοποθετηθούν 35 φωτιστικοί στύλοι, 15 παγκάκια, 10 κάδοι σκουπιδιών ειδικής κατασκευής και ανά 250 μέτρα μία βρύση, σύνολο τέσσερις», πρόσθεσε.
Μόλος «Ψαροπούλας»
Ο κ. Βγενής ανέφερε ακόμη ότι προβλέπεται να τοποθετηθούν τέσσερις φωτιστικοί στύλοι στο μόλο του Ναυτικού Ομίλου Καλαμάτας και τέσσερις στην Ψαροπούλα. Εκεί θα δημιουργηθεί, επίσης, ειδική ράμπα ΑμεΑ.
Το θέμα, όμως, που πρόκειται να προκαλέσει και πάλι… κύμα συζητήσεων και, ίσως, αντιδράσεων, είναι η τύχη του συγκεκριμένου μόλου. Σύμφωνα με τον κ. Βγενή, αναζητούνται χρήματα προκειμένου να γίνει διαγωνισμός αποκατάστασής του, με σκοπό τη δημιουργία τεσσάρων προβλητών για τον ελλιμενισμό 150 σκαφών, ιστιοφόρων ή ταχύπλοων μέχρι 15 μέτρα.
Μάλιστα, σύμφωνα με τον ίδιο, η σειρά προτεραιότητας των παρεμβάσεων στο λιμάνι είναι η αποκατάσταση του μόλου της Ψαροπούλας, η διεύρυνση των παροχών νερού και ρεύματος και η εκβάθυνση της κύριας λεκάνης.
Του Αντώνη Πετρόγιαννη