Θολοί ισχυρισμοί εκατομμυρίων ευρώ για το Μορέα


536 εκατομμύρια ευρώ θα κόστιζε για να ολοκληρωθεί και η σημερινή κυβέρνηση το μείωσε στα 176 εκατ. Ευρώ
 
Σύμφωνα με τον  αναπληρωτή Υπουργό Υποδομών
 
Ο αναπληρωτής υπουργός υποδομών, Χρήστος Σπίρτζης, απαρίθμησε μιλώντας στην εκπομπή «Η οικονομία στο Κόκκινο» με τον Στάθη Σχινά, τα μεγάλα δημόσια έργα που θα έχουν ολοκληρωθεί μέχρι το Μάρτιο του 2017 και τα οποία είχαν «παγώσει» από τις προηγούμενες κυβερνήσεις, ενώ ανακοίνωσε πως εντός μηνών θα ενταχθούν και νέα έργα, όπως η ολοκλήρωση της γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας, η έναρξη των εργασιών για το Μετρό της Θεσσαλονίκης, αλλά και η δημιουργία σιδηροδρομικού δικτύου.
Ήδη απασχολούνται πάνω από 25.000 εργαζόμενοι για την ολοκλήρωση των έργων, ενώ αναμένεται να αυξηθούν εντός του έτους. «Tα δημόσια έργα, την περίοδο της κρίσης, γίνονται ο μοχλός ανάπτυξης για τη χώρα», τόνισε ο υπουργός.
Ο κ. Σπίρτζης στάθηκε στο γεγονός ότι το πλαίσιο που υπήρχε από τις προηγούμενες κυβερνήσεις και οι πολιτικές που ασκούνταν και για τα δημόσια έργα, αναπαρήγαγαν μια στρεβλή πρακτική, με υπερχρεώσεις και στρεβλά τιμολόγια. Ο υπουργός ανακοίνωσε ότι μέσα στο καλοκαίρι η κυβέρνηση θα προωθήσει νομοθετικές ρυθμίσεις, που «θα βάλουν σε μια τάξη» τις συμβάσεις του Δημοσίου.
«Δε θα προβλέπεται η συμμετοχή ιδιωτών σε δημόσια έργα, αν δεν έχουν ολοκληρωθεί όλες οι προβλεπόμενες μελέτες και οι απαιτούμενες απαλλοτριώσεις», υπογράμμισε ο κ. Σπίρτζης και συμπλήρωσε πως «στόχος αυτών των ρυθμίσεων είναι να μη χρεώνεται ο ελληνικός λαός τυχόν αθέτηση χρονοδιαγράμματος από πλευράς Δημοσίου».
«Προτεραιότητά μας», σημείωσε ο κ. Σπίρτζης, «είναι να τρέξουμε, εντός ενός υγιούς πλαισίου, τα έργα που είχαν παγώσει από τις προηγούμενες κυβερνήσεις και να εντάξουμε νέα έργα, που θα στηρίζουν την ανοικοδόμηση της χώρας και παράλληλα θα αυξάνουν τα δημόσια έσοδα».
Παράλληλα, ο υπουργός Υποδομών εκτίμησε πως πρέπει να γίνει μια καταγραφή και μια μελέτη των έργων για την κατασκευή των δημόσιων δρόμων, για να δούμε και να συγκρίνουμε ποιο μοντέλο είναι το αποδοτικότερο.
«Καταρχάς ο σχεδιασμός για το 2016 συμπεριλαμβάνει την κάλυψη από μαύρες τρύπες. Ενδεικτικά να αναφέρω ότι από 5,5 με 6 δισεκατομμύρια ευρώ που προβλέπονταν από τον προϋπολογισμό (ήδη από το 2011 και 2012, όταν και άρχισαν να σταματούν τα δημόσια έργα) να επενδυθούν σε δημόσια έργα, μόλις 125 εκατομμύρια ευρώ διοχετεύτηκαν προς την ολοκλήρωση των δημόσιων έργων».
«Εμείς», υπογράμμισε ο υπουργός Υποδομών,  «θα τρέξουμε όλα τα παλαιότερα έργα που δεν ολοκληρώθηκαν από παλαιότερους σχεδιασμούς, αποδεσμεύοντας όσα περισσότερα χρήματα μπορούμε, ενώ μέσω των επενδυτικών προγραμμάτων εντάσσουμε νέα έργα, που θα δώσουν πνοή στην οικονομία αλλά και στην ενίσχυση της απασχόλησης».
Για τον αυτοκινητόδρομο του Μορέα, ο κ. Σπίρτζης επανέλαβε ότι θα παραδοθεί το Σεπτέμβριο. Το σημαντικότερο, όμως, είναι ο ισχυρισμός του ότι από 536 εκατομμύρια ευρώ, έπειτα από διαπραγμάτευση, η ολοκλήρωση του έργου θα κοστίσει 170 εκατομμύρια ευρώ.
Βέβαια, θα πρέπει να υπογραμμίσουμε ότι κατά τη συζήτηση του θέματος στη Βουλή ο κ. Σπίρτζης δεν παρουσίασε αναλυτικό πίνακα με το κόστος του έργου. Θα είχε, λοιπόν, ενδιαφέρον να γνωρίζαμε το αρχικό κόστος, την ανανεωμένη σύμβαση και το κόστος που πέτυχε η σημερινή κυβέρνηση.
Α.Π.