Μια λίστα με σημαντικά έργα υποδομών που θα αλλάξουν τα μεταφορικά δεδομένα της Ελλάδας και με προϋπολογισμό δεκάδων δισεκατομμυρίων ευρώ, έχει αναρτηθεί στην Ευρωπαϊκή Πύλη Επενδυτικών Έργων αναζητώντας χρηματοδότηση.
Η σιδηροδρομική Εγνατία, η επέκταση της Αττικής Οδού και του προαστιακού σιδηροδρόμου μέχρι το Λαύριο, η αναβάθμιση των λιμανιών του Λαυρίου και της Αλεξανδρούπολης, η γραμμή 4 του μετρό στην Αθήνα, αλλά και οι δύο επεκτάσεις στο μετρό της Θεσσαλονίκης, η σιδηροδρομική γραμμή Πάτρα – Πύργος – Καλαμάτα (θα υπάρχει και σύνδεση με Ολυμπία και Κατάκολο), η Υποθαλάσσια Ζεύξη Σαλαμίνας, η Νότια Επέκταση Περιμετρικής Υμηττού, η αλλαγή των σταθμών του ΚΤΕΛ, είναι μόνο μερικά από τα έργα που έχουν αναρτηθεί στην ευρωπαϊκή λίστα για επενδυτικές ευκαιρίες στο επίσημο site της Ε.Ε.
Σε περίπτωση που τελικά προχωρήσουν όλα τα σχετικά project, η χώρα μας θα αλλάξει όψη και θα αποτελεί πλέον πύλη εισόδου και εξόδου τουριστών, αλλά και εμπορευμάτων, με τεράστιες οικονομικές απολαβές.
Σταθμός ΚΤΕΛ στον Ελαιώνα
Ο ενοποιημένος σταθμός ΚΤΕΛ στον Ελαιώνα αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα έργα που θα δώσει ανάσα στην Αττική, καθώς θα αποσυμφορήσει κεντρικές αρτηρίες, όπως η οδός Λιοσίων, η Λ. Κηφισού αλλά και η Λ. Αλεξάνδρας και οι περιφερειακές οδοί γύρω από την Πλατεία Καραΐσκάκη. Πρόκειται για έργο-αναφορά για την πόλη της Αθήνας, γιατί θα μειώσει σημαντικά το κυκλοφοριακό στη Λιοσίων και τον Κηφισό, όπου είναι οι δύο σταθμοί υπεραστικών λεωφορείων σήμερα. Το έργο θα αποτελέσει «δεξαμενή» για περίπου 40.000 επιβάτες ημερησίως για το μετρό, που ήδη έχει σταθμό στην περιοχή. Το κόστος είναι 300 εκατομμύρια ευρώ.
Υδατοδρόμια
Δημιουργία δικτύου υδατοδρομίων προϋπολογισμού 45 εκατομμυρίων ευρώ. Αναμένεται σχετική νομοθετική ρύθμιση από το υπουργείο Μεταφορών, η οποία θα απλοποιεί τις διαδικασίες αδειοδότησης.
Τα υπουργεία Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων και Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, σε συνεργασία με το ΤΑΙΠΕΔ και τους συναρμοδίους φορείς, προσανατολίζονται στην άμεση αδειοδότηση των υδατοδρομίων Παξών, Πατρών, Ζακύνθου, Κεφαλλονιάς και Λευκάδας, μετά και το αδειοδοτημένο ήδη υδατοδρόμιο της Κέρκυρας, με στόχο την δημιουργία του πρώτου δικτύου υδατοδρομίου στην Ελλάδα.
Αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα πάνω από 50 υδατοδρόμια βρίσκονται σε διαδικασία αδειοδότησης, μεταξύ αυτών και της Καλαμάτας.
Νέα γραμμή Πάτρα – Πύργος – Καλαμάτα
Η ΕΡΓΟΣΕ προγραμματίζει την κατασκευή της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Πάτρα – Πύργος – Αρχαία Ολυμπία – Κατάκολο και Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα στη δυτική Πελοπόννησο, μήκους 285 χιλιομέτρων. Στόχος είναι να συνδεθούν με το τρένο τέσσερα λιμάνια κρουαζιέρας (Πάτρα, Κυλλήνη, Κατάκολο και Καλαμάτα), ώστε η περιοχή με επίκεντρο την Ολυμπία να αποτελέσει πόλο έλξης τουριστικών επενδύσεων. Η γραμμή θα δώσει τη δυνατότητα λειτουργίας Προαστιακού Σιδηροδρόμου μεταξύ Πάτρας – Πύργου και Κυπαρισσίας – Καλαμάτας, ενώ θα υπάρχει απευθείας σύνδεση με Κόρινθο και Αθήνα, αλλά και την Κεντρική και Βόρεια Ελλάδα. Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται σε 600 εκατομμύρια ευρώ.