Η αυλαία στο 22ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας έπεσε και, ως είθισται, την επόμενη ημέρα αρχίζουν οι δηλώσεις για τα πεπραγμένα του, ιδιαίτερα για το φετινό, που διεξήχθη υπό τη σκιά της απουσίας της Βίκυς Μαραγκοπούλου.
Στη χθεσινή συνέντευξη Τύπου για τον πρώτο απολογισμό του 22ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας τόσο ο δήμαρχος, Παναγιώτης Νίκας, όσο και ο πρόεδρος της Φάρις, Θανάσης Ηλιόπουλος, αλλά και η καλλιτεχνική διευθύντρια της διοργάνωσης, Κατερίνα Κασιούμη, τόνισαν ότι στέφθηκε από επιτυχία.
Κι ας ήταν φτωχές, θα λέγαμε, οι φετινές επιλογές της Κατερίνας Κασιούμη, η οποία ανέλαβε την καλλιτεχνική διεύθυνση του Φεστιβάλ μετά την παραίτηση της Βίκυς Μαραγκοπούλου. Ήταν, όμως, αρκετά δικαιολογημένες, μέσα στις δύσκολες χρονικά και οικονομικά καταστάσεις του Φεστιβάλ.
Μάλιστα, ο δήμαρχος και ο πρόεδρος της Φάρις έδωσαν τα θερμά τους συγχαρητήρια στην Κατερίνα Κασιούμη, υπογραμμίζοντας ότι κατάφερε να φέρει εις πέρας με μεγάλη επιτυχία τη διοργάνωση, παρά τα μεγάλα προβλήματα που είχε να αντιμετωπίσει και ιδιαίτερα παρά το λίγο χρόνο που είχε στη διάθεσή της, καθώς ανέλαβε την καλλιτεχνική διεύθυνση μόλις στα τέλη του χειμώνα.
Η Κατερίνα Κασιούμη, ερωτηθείσα σχετικά, ανέφερε ότι δεν μπορεί να απαντήσει ακόμη εάν θα θέσει ξανά υποψηφιότητα για τη θέση της καλλιτεχνικής διευθύντριας του Φεστιβάλ Χορού.
Όπως τόνισε, χρειάζεται σκέψη μια τέτοια απόφαση καθώς και ορισμένες προϋποθέσεις, όπως για παράδειγμα η διαφάνεια στη διαδικασία, η οποία υπογράμμισε ότι υπήρχε στον προηγούμενο διαγωνισμό κατά τον οποίο επελέγη η ίδια, αλλά και η δημιουργία ενός σταθερού περιβάλλοντος, ώστε το Φεστιβάλ να μην γίνεται «από τον ιδεαλισμό κάποιων ανθρώπων που είναι συνεχώς στο κόκκινο».
Επίσης, άφησε να εννοηθεί ότι δεν είναι αυτοσκοπός της να είναι καλλιτεχνική διευθύντρια του Φεστιβάλ και πως το πρώτιστο θέμα είναι ο θεσμός να έχει καλή συνέχεια, κάτι που μπορεί να το υπηρετήσει η επιλογή του καλύτερου. Επιπλέον εξέφρασε την άποψη ότι θεσμοί σαν το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας δεν είναι καλό να έχουν τον ίδιο καλλιτεχνικό διευθυντή για πολλά χρόνια, διότι υπάρχει ο κίνδυνος να τον απορροφήσουν τα οργανωτικά και διοικητικά θέματα σε βάρος του καλλιτεχνικής ταυτότητας που θέλει να δώσει στη διοργάνωση. Διευκρίνισε, ωστόσο, ότι αυτό δε συνέβη με τη Βίκυ Μαραγκοπούλου, παρότι ήταν καλλιτεχνική διευθύντρια επί 21 χρόνια.
Τέλος, η Κατερίνα Κασιούμη ευχαρίστησε θερμά το δήμαρχο για την εμπιστοσύνη που της έδειξε, τους εργαζόμενους στη Φάρις, τους οποίους χαρακτήρισε «αφανείς ήρωες» του θεσμού και άλλους οργανισμούς και πρόσωπα που συνεργάστηκαν φέτος με το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού.
Σύμφωνα με τον Θανάση Ηλιόπουλο, με την ολοκλήρωση του καλοκαιριού θα βγει η προκήρυξη για τον επόμενο καλλιτεχνικό διευθυντή του Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, η θητεία του οποίου θα γίνει προσπάθεια να έχει διετή ή τριετή διάρκεια αντί για οχτάμηνη. Επίσης, μέχρι το τέλος του χρόνου θα έχει παραληφθεί και οριστικά το Μέγαρο Χορού Καλαμάτας και θα δημιουργηθεί και ο φορέας για τη διαχείρισή του.
Σημειώνεται, τέλος, ότι ο πρόεδρος της Φάρις ανακοίνωσε πως ένδειξη της επιτυχίας του Φεστιβάλ είναι ότι κόπηκαν 2.500 εισιτήρια, ενώ πέρσι είχαν κοπεί 1.900. Ωστόσο πέρσι το Φεστιβάλ είχε διάρκεια πέντε ημερών ενώ φέτος δώδεκα, αν και ο αριθμός των παραστάσεων ήταν περίπου ίδιος (εννέα έναντι έντεκα φέτος).
Του Αντώνη Πετρόγιαννη