Καταδικάσθηκαν για λαθρεμπορία και συμμορία οι Ουκρανοί και ο Ρώσος


Μετέφεραν 6,5 εκατομμύρια λαθραίων τσιγάρων
 
 Ένοχοι για σύσταση συμμορίας και λαθρεμπορία κρίθηκαν χθες πέντε Ουκρανοί ως πλήρωμα και ο Ρώσος καπετάνιος για τη μεταφορά εκατομμυρίων λαθραίων τσιγάρων πέρυσι το Φεβρουάριο με το πλοίο  «Mesogio», σημαίας Τανζανίας.
Αν και όλοι οι κατηγορούμενοι αρνήθηκαν τις κατηγορίες, ισχυριζόμενοι πως επρόκειτο για αβλαβή διέλευση του πλοίου, καθώς σταμάτησαν στο Μεσσηνιακό κόλπο για να καθαρίσουν τα φίλτρα της μηχανής που είχαν πρόβλημα, το δικαστήριο δεν πείστηκε από τους ισχυρισμούς και καταδίκασε τον πλοίαρχο σε κάθειρξη 8 ετών και φυλάκιση 9 μηνών για συμμορία, λαθρεμπορία και απείθεια. Τα πέντε μέλη του πληρώματος καταδικάσθηκαν σε κάθειρξη 6 ετών και φυλάκιση 6 μηνών για συμμορία και λαθρεμπορία.
 
Εκατομμύρια τσιγάρα
Το πλοίο, σύμφωνα με τις καταθέσεις, εντοπίσθηκε από αεροπλάνο του Λιμενικού Σώματος ανατολικά του ακρωτηρίου «Λιβαδάκια» στην Κορώνη, με κατεβασμένη σημαία και με σβηστά τα φώτα, ανοιχτά του Μεσσηνιακού κόλπου.
Ακολούθησε επιχείρηση, καθώς το πλοίο δε συμμορφωνόταν στις υποδείξεις των Αρχών, στην οποία συμμετείχαν άνδρες του Λιμεναρχείου Καλαμάτας, της Πάτρας που είχαν σπεύσει με σκάφος, αλλά και ειδικά εκπαιδευμένοι άνδρες του Λιμενικού Σώματος.
Τελικά κατάφεραν να ακινητοποιήσουν τα έξι μέλη του πληρώματος και να τα συλλάβουν.
Οι λιμενικές Αρχές εκτιμούν ότι το συγκεκριμένο πλοίο είχε το ρόλο της «μάνας» και δουλειά του ήταν να μοιράζει λαθραία τσιγάρα σε μικρότερα σκάφη, τα οποία θα έβγαζαν στη στεριά, ώστε να μεταφορτωθούν σε νταλίκες και να προωθηθούν στη μαύρη αγορά.
Οι λιμενικοί εντόπισαν στην περιοχή και ένα μικρότερο σκάφος, το οποίο ήταν κοντά στο «Mesogio» αλλά κατάφερε να διαφύγει, ενώ στο πλοίο βρήκαν τη μεγαλύτερη ποσότητα λαθραίων τσιγάρων που έχει εντοπισθεί στη Μεσσηνία:
-6.674 χαρτοκιβώτια με 50 κούτες των 10 πακέτων των 20 τσιγάρων
-15 σακούλες με 50 κούτες των 10 πακέτων των 20 τσιγάρων και
-163 κούτες των 10 πακέτων των 20 τσιγάρων σε σακούλες
Συνολικά καταμετρήθηκαν 66.922.600 τσιγάρα και οι διαφυγόντες δασμοί για το Ελληνικό Δημόσιο υπολογίσθηκαν στα 11,8 εκατομμύρια ευρώ.
 
Αρνήθηκαν
Όλοι οι κατηγορούμενοι στις απολογίες τους ισχυρίσθηκαν ότι ο λόγος που προσέγγισαν το Μεσσηνιακό κόλπο ήταν για να καθαριστούν τα φίλτρα και όχι για να ξεφορτώσουν το εμπόρευμα που είχαν. Μάλιστα, ο μηχανικός είπε στην απολογία του ότι στο προηγούμενο δρομολόγιο του πλοίου είχε εφοδιασθεί με πετρέλαιο κακής ποιότητας κι αυτό τους ανάγκαζε να καθαρίζουν τα φίλτρα κάθε 12 ώρες.
Ο δε καπετάνιος ισχυρίσθηκε ότι ο καθαρισμός των φίλτρων δεν μπορούσε να γίνει στο πέλαγος για να μην κινδυνέψει το πλοίο, καθώς υπήρχε πρόγνωση για κακοκαιρία και έτσι πήρε την απόφαση να μπει στο Μεσσηνιακό κόλπο.
Όλοι ισχυρίσθηκαν ότι τα φώτα πορείας ήταν ανοικτά και όχι σβηστά, όπως κατέθεσαν οι λιμενικοί, και πως δεν έκαναν κάτι παράνομο.
Είπαν ακόμη ότι ξεκίνησαν από το Μαυροβούνιο και μετέφεραν τα τσιγάρα στη Λιβύη με νόμιμα έγγραφα.
Όσο για το ημερολόγιο του πλοίου που δεν υπήρχε, ο καπετάνιος είπε ότι είχε λήξει, είχαν ζητήσει από τον πράκτορα άλλο, αλλά δεν τους έδωσε πριν ξεκινήσει το ταξίδι.
Αρνήθηκαν επίσης ότι επιχείρησαν να διαφύγουν και υποστήριξαν ότι μόλις είχε τελειώσει ο καθαρισμός των φίλτρων και είχαν βάλει μπροστά τις μηχανές για να συνεχίσουν, όταν τους πλησίασε το Λιμενικό.
Ωστόσο, δεν έδωσαν πειστικές απαντήσεις, όταν ρωτήθηκαν από την Έδρα, γιατί καμία εταιρεία, ούτε αυτή που ανήκει το πλοίο, ούτε αυτή που πωλούσε το φορτίο, ούτε αυτή που αγόραζε τα τσιγάρα στη Λιβύη, δεν ενδιαφέρθηκε για την οικονομική ζημιά που έπαθαν, αν το εμπόρευμα ήταν νόμιμο και κανονική η εμπορική συναλλαγή.
 
Της Βίκυς Βετουλάκη