Προστέθηκαν παρεμβάσεις και σε άλλα επικίνδυνα σημεία
Και νέες παρεμβάσεις συμπεριλήφθησαν στην εργολαβία που βρίσκεται σε εξέλιξη στη Μεσσηνία για την κατασκευή και τοποθέτηση στηθαίων ασφαλείας, οριζόντια και κατακόρυφη σήμανση στο επαρχιακό οδικό δίκτυο του νομού. Το έργο είναι προϋπολογισμού 500.000 ευρώ και εκτελείται από τον εργολάβο Βασίλη Καψή, με έκπτωση 40%.
Πρόσφατα από την οικονομική επιτροπή της Περιφέρειας Πελοποννήσου, εγκρίθηκε παράταση ολοκλήρωσης του έργου μέχρι τέλος Σεπτεμβρίου, καθώς η προηγούμενη παράταση που είχε δοθεί έληξε τέλος Ιουνίου.
Μέχρι αυτή τη στιγμή έχει εκτελεσθεί το 42% του έργου.
Παρεμβάσεις
Με το συγκεκριμένο έργο προβλέπεται η εκτέλεση των εξής εργασιών, στο επαρχιακό οδικό δίκτυο της Μεσσηνίας:
• Αποξήλωση και τοποθέτηση µονόπλευρων χαλύβδινων στηθαίων ασφαλείας. Κιγκλιδώµατα.
• Τοποθέτηση πληροφοριακών και ρυθµιστικών πινακίδων καθώς και πινακίδων αναγγελίας κινδύνου.
• ∆ιαγράµµιση οδοστρώµατος.
• Τοποθέτηση ανακλαστήρων οδοστρώµατος.
Οι εργασίες που έχουν εκτελεσθεί είναι:
– Έχουν τοποθετηθεί στηθαία ασφαλείας 408 μ. µήκους που αντιστοιχούν σε ποσοστό 55%.
– Έχουν αποξηλωθεί κατεστραμμένα χαλύβδινα στηθαία συνολικού µήκος 148 µ.
– Έχουν τοποθετηθεί σιδηροσωλήνες συνολικού µήκους 172µ.
– Έχουν τοποθετηθεί σιδηρά κιγκλιδώµατα, συνολικού µήκους 350 µ. περίπου.
– Έχουν τοποθετηθεί πληροφοριακές πινακίδες συνολικού εµβαδού 6,5µ².
– Έχουν τοποθετηθεί 35 πινακίδες κινδύνου και 9 ρυθµιστικές πινακίδες.
– Έχουν τοποθετηθεί 2000 ανακλαστήρες οδοστρώµατος.
– Έχουν γίνει διαγραµµίσεις οδοστρώµατος συνολικού εµβαδού 12.600 µ² , που
αντιστοιχούν σε 55 χλµ περίπου µήκος δρόµου.
– Έχουν τοποθετηθεί 2 ηλεκτρονικές πινακίδες ένδειξης ορίου ταχύτητας επί της 82ης
Εθν. Οδού Καλαµάτα – Πύλος εντός της κοινότητας του Νερόµυλου.
Νέα έργα
Το επαρχιακό οδικό δίκτυο της Μεσσηνίας αποτελείται από 38 επαρχιακούς δρόµους (9 πρωτεύοντες και 29 δευτερεύοντες) µε συνολικό κυκλοφορούµενο µήκος περίπου 780 χλμ.
Σύµφωνα µε τη µελέτη του έργου η σήµανση τοποθετείται λαµβάνοντας υπόψη: τον κυκλοφοριακό φόρτο κάθε δρόµου, την κατάταξή του, την καταγραφή των αναγκών του από τους αρµόδιους τεχνικούς και τις αναφορές αστυνοµικών τµηµάτων, δήµων ή ιδιωτών. Προκύπτει λοιπόν µεγάλος αριθµός απαιτούµενων θέσεων επέµβασης. Παράλληλα, κατά τη διάρκεια εκτέλεσης του έργου προέκυψαν κι άλλες αναγκαίες θέσεις επέµβασης, μετά από αιτήματα ∆ήµων της Μεσσηνίας, καθώς και των σχετικών αναφορών της Τροχαίας.
Έτσι, έγινε ιεράρχηση των θέσεων επέµβασης στο οδικό δίκτυο, ώστε σε συνδυασµό µε την πίστωση που είναι διαθέσιμη, να αντιµετωπιστούν όσο το δυνατόν περισσότερες θέσεις επέµβασης και στοχευµένα.
Οι επεμβάσεις που προστέθηκαν για να γίνουν με τη συγκεκριμένη εργολαβία, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας σε πολύ επικίνδυνες θέσεις µε µεγάλο κυκλοφοριακό φόρτο, είναι:
– η γέφυρα του Παµίσου στην 82η Εθν. Οδό Ασπρόχωµα – Μεσσήνης, όπου τοποθετήθηκαν στηθαία ασφαλείας, καθώς και σχετική σήµανση.
– Η διαγράµµιση και τοποθέτηση ανακλαστήρων οδοστρώµατος στην στροφή «Αρκουδέα» στην Εθν. Οδό Τσακώνα – Καλό Νερό.
– Η διαγράµµιση στην 9η Εθν. Οδό Φιλιατρών – Κυπαρισσίας στην περιοχή της Τ.Κ. Εξοχικού.
– Επίσης, η τοποθέτηση δύο ηλεκτρονικών πινακίδων ένδειξης ταχύτητας εντός του οικισµού Νερόµυλου επί της 82ης Εθν. Οδού, όπου λόγω της ύπαρξης κλειστής οριζοντιογραφικά καµπύλης στην είσοδο της κατοικηµένης περιοχής, είναι απαραίτητες για την ασφάλεια των κατοίκων και των διερχόµενων οχηµάτων, τα οποία αναπτύσσουν µεγάλη ταχύτητα
Τέλος, οι συνθήκες ασφαλείας του υφιστάµενου οδικού δικτύου απαιτούν τη διατήρηση ενεργής της συγκεκριμένης εργολαβίας για την αποκατάσταση και άλλων πιθανών θέσεων, λόγω των συνεχόµενων φθορών της υφιστάµενης σήµανσης, στηθαίων κ.λπ.
Η νέα παράταση που δόθηκε είναι έως το τέλος Σεπτεμβρίου.
Της Βίκυς Βετουλάκη