Η κοινοπραξία του «Μορέα» ένας από τους… «δράκους» που έπνιξαν την Καλαμάτα

Η κοινοπραξία του «Μορέα» ένας από τους… «δράκους» που έπνιξαν την Καλαμάτα

Σε ρόλο εισαγγελέα στο προχθεσινό Δημοτικό Συμβούλιο ο δήμαρχος

17dimotiko.JPG
 
 
Μέχρι πρότινος οι πόρτες του Δημαρχείου Καλαμάτας για το “Μορέα” και τους υπαλλήλους του υπουργείου Υποδομών ήταν ορθάνοιχτες. Ο δήμαρχος, δε, δεν έχανε ευκαιρία, σε τακτά χρονικά διαστήματα, να μας υπενθυμίζει «ότι ο περιμετρικός είναι για την πόλη το μεγαλύτερο έργο από την απελευθέρωσή της από τους Τούρκους”. Στις διάφορες, μάλιστα, ενστάσεις κατοίκων και μηχανικών για προβλήματα, φρόντιζε να… διασκεδάζει τις εντυπώσεις. Για το μέγα θέμα της διαχείρισης των ομβρίων και την υδραυλική μελέτη, όποτε ετίθετο ερώτηση, ήταν καθησυχαστικός.
Από προχθές, όμως, όλα άλλαξαν. Στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Καλαμάτας για τις πλημμύρες της 7ης Σεπτεμβρίου, η εταιρεία πήρε τη θέση του κακού… δράκου, ως υπαίτια για τις πλημμύρες. Κι όχι μόνο αυτή. «Ο αυτοκινητόδρομος είναι ελεγμένο έργο με σφραγίδες κρατικών υπαλλήλων. Το κράτος πιστοποίησε το Μορέα. Η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου εγκρίθηκε από το Περιφερειακό Συμβούλιο. Σε κάθε σύσκεψη ο Μορέας ερχόταν πάντα με κρατικούς υπαλλήλους», μας είπε.
Δεν έλεγε, φυσικά, ψέματα. Μόνο που θυμήθηκε αργά το θέμα της διαχείρισης των ομβρίων του αυτοκινητόδρομου. Κανείς ειδικός τεχνικός, από οποιαδήποτε θέση στο Δήμο Καλαμάτας, δεν ανησύχησε ποτέ για το θέμα αυτό;  
Ο δήμαρχος προχθές πέρασε όλο το σύστημα δημοσίων έργων από… πριονοκορδέλα. Μόνο που έχει μερική μνήμη. Δε μας είπε ότι ο φίλος του, τότε υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, Γιώργος Σουφλιάς, έστειλε τη σύμβαση παραχώρησης το 2007 στη Βουλή, η οποία και ψηφίστηκε σε ένα άρθρο μαζί με τις υπόλοιπες των αυτοκινητόδρομων, χωρίς τα παραρτήματά τους (στα οποία υπήρχε και όλη η “ουσία”) να τεθούν υπό κοινοβουλευτικό έλεγχο ή να δοθούν στη δημοσιότητα. Ο αυτοκινητόδρομος Κόρινθος- Τρίπολη- Καλαμάτα προβλεπόταν να τελειώσει το 2012!
Δε μας είπε ότι για το έργο δεν είχε γίνει καμία προετοιμασία: για παράδειγμα, δεν είχαν γίνει οι απαλλοτριώσεις, ενώ οι (προ)μελέτες ήταν γεμάτες λάθη. Ούτε για τους ακατανόητους όρους ολοκλήρωσης των απαλλοτριώσεων και των αρχαιολογικών ερευνών σε 1,5 χρόνο είπε τίποτα. Γιατί όλα αυτά πήραν πολύ χρόνο και μετατράπηκαν σε θηλιά για το Δημόσιο, που κατέβαλλε απίστευτες αποζημιώσεις στον ανάδοχο του έργου.
Τώρα, όλα θα λυθούν στη  συνεδρίαση της επόμενης εβδομάδας  στο αρμόδιο υπουργείο. Εκεί, ας ρωτήσει, τουλάχιστον, αν αληθεύουν οι φήμες ότι το έργο τους επτά τελευταίους μήνες δεν έχει επιβλέποντα μηχανικό από το υπουργείο…
 
Του Αντώνη Πετρόγιαννη