Κυρία διευθύντρια,
εκ μέρους του δημάρχου Καλαμάτας Παναγιώτη Ε. Νίκα σας διαβιβάζω την εξής απάντηση σε ρεπορτάζ, που δημοσιεύθηκε στο «Θάρρος» την Τετάρτη 26 Οκτωβρίου 2016, με τίτλο «“Πόρτα έφαγαν” χθες οι τουρίστες στην Καλαμάτα»:
«Αναφορικά με ρεπορτάζ, που δημοσιεύθηκε στο “Θάρρος” την Τετάρτη 26 Οκτωβρίου 2016, με τίτλο “‘Πόρτα έφαγαν’ χθες οι τουρίστες στην Καλαμάτα”, επισημαίνεται ότι ο Δήμος Καλαμάτας δίνει ιδιαίτερη σημασία στον τουρισμό κρουαζιέρας, γι’ αυτό και υποδέχεται, με όσο προσωπικό έχει στη διάθεσή του, κάθε κρουαζιερόπλοιο, ακόμη και αν το σκάφος έρχεται Σάββατο ή, γενικά, μη εργάσιμη μέρα (και ανήμερα το Πάσχα, όπως συνέβη το 2015). Χαρακτηριστικό είναι ότι στο λιμάνι Καλαμάτας εκπρόσωποι του Δήμου υποδέχθηκαν περί τους 52.000 τουρίστες – επιβάτες κρουαζιεροπλοίων, καθώς έγιναν περί τις 35 αφίξεις τέτοιων σκαφών κατά τη διάρκεια του 2015, με προφανή θετικά αποτελέσματα για την τοπική αγορά της Καλαμάτας και την οικονομία της περιοχής μας.
Καταβάλλεται, δε, ιδιαίτερη μέριμνα ώστε το προσωπικό στην υποδοχή να μιλάει και κάποια άλλη γλώσσα πέραν των αγγλικών, όπως για παράδειγμα την Τρίτη 25 Οκτωβρίου 2016, οπότε οι κυρίες που υποδέχθηκαν τους επιβάτες του Costa Neoclassica μιλούσαν αγγλικά και γαλλικά, δεδομένου ότι σημαντικός αριθμός τουριστών προέρχεται συνήθως από τη Γαλλία ή άλλες γαλλόφωνες χώρες. Το κλιμάκιο του Δήμου βρισκόταν στην κεντρική προκυμαία του λιμένα Καλαμάτας στις 9.00 το πρωί, δηλαδή με το που ξεκίνησε η αποβίβαση των τουριστών και παρέμεινε καλύπτοντας πάνω από το 80% του αριθμού των επισκεπτών, δηλαδή μέχρι λίγο πριν από τις 12 το μεσημέρι. Σχετικές φωτογραφίες έχουν δημοσιευθεί στην ιστοσελίδα του Δήμου Καλαμάτας.
Επομένως, δεδομένων των δυνατοτήτων του Δήμου μας από πλευράς υπαλληλικού προσωπικού και έχοντας υπόψη ότι είναι ένας από τους ελάχιστους πανελλαδικά Δήμους, οι οποίοι υποδέχονται κάθε κρουαζιερόπλοιο, η υποδοχή των τουριστών, η παροχή σε αυτούς πληροφοριών και η διευκόλυνσή τους κατά την πρώτη τους προσέγγιση στην Καλαμάτα, με όλα τα σχετικά έργα και παρεμβάσεις που γνωρίζετε μέσω των ρεπορτάζ, έχουν ουσιαστικό περιεχόμενο.
Μακάρι, δε, να είχαμε το προσωπικό που επιθυμούμε (μείωση σε σχέση με το 2009 άνω του 60%), ώστε να είναι στελεχωμένα μόνιμα όλα τα γραφεία και όλες οι υπηρεσίες στο μέγιστο βαθμό.
Ακόμη, σας ενημερώνουμε ότι για τη σήμανση των μνημείων και την παροχή πληροφοριών γι’ αυτά μέσω πινακίδων δεν είναι αρμόδιος ο Δήμος Καλαμάτας. Μην του χρεώνετε ευθύνες άλλων, αν και θα πρέπει να σημειωθεί πως οι πληροφορίες στην αγγλική γλώσσα συνήθως γίνονται κατανοητές απ’ τη μεγάλη πλειονότητα των τουριστών.
Επιπλέον, και εμείς επιθυμούμε να συμμετέχουν στην υποδοχή των τουριστών και άλλοι φορείς (Επιμελητήριο, Ένωση Ξενοδόχων, Σύλλογοι Επαγγελματιών κ.λπ.), των οποίων μάλιστα το εισόδημα αυξάνεται από τους επισκέπτες μας και να μην αγωνίζεται ο Δήμος Καλαμάτας μόνος του. Δηλαδή, θα πρέπει να γίνει ό,τι συμβαίνει και σε άλλες τουριστικές περιοχές (Κρήτη, Κυκλάδες κ.λπ.). Σημειώνουμε, μάλιστα, ότι, γενικά, για τη συμπεριφορά του Δήμου και των Υπηρεσιών του δεν έχουμε γίνει κοινωνοί παραπόνων από επισκέπτες ή πληρώματα κρουαζιεροπλοίων – το αντίθετο μάλιστα.
Ο Δήμος Καλαμάτας θα εξακολουθήσει τις προσπάθειες ώστε να καταστεί η Καλαμάτα πιο ανταγωνιστική ως πόλη στην υποδοχή των κρουαζιεροπλοίων και το προσεχές Σάββατο (αν και αργία για τους δημοσίους υπαλλήλους) θα υπάρχει φροντίδα για πολυπρόσωπη παρουσία κατά την υποδοχή».
Κώστας Κοντοθανάσης
Γραφείο Επικοινωνίας, Δημοσίων Σχέσεων και Εθιμοτυπίας Δήμου Καλαμάτας
Απάντηση
Διαβάζοντας προσεκτικά την απάντηση του δημάρχου Καλαμάτας για το ρεπορτάζ που φιλοξενήσαμε στο «Θάρρος» της 26ης Οκτωβρίου, έχουμε να παρατηρήσουμε τα εξής:
Αρχικά πουθενά δεν αναφέραμε ότι στο λιμάνι δεν υπήρχαν άνθρωποι του Δήμου. Αντιθέτως, γράψαμε πως μοιράστηκαν χάρτες στους τουρίστες.
Το πρόβλημα που τονίσαμε ήταν ότι ήταν κλειστά τα Γραφεία Πληροφοριών της Τουριστικής Υποστήριξης. Κατανοούμε απόλυτα ότι υπάρχει έλλειψη προσωπικού, αλλά δεν μπορούμε να κατανοήσουμε ότι, αφού συμβαίνει αυτό, γιατί συνεχίζουμε να τα κρατάμε ανοιχτά. Όπως γράψαμε και χθες, ας κατέβουν οι ταμπέλες και ας αποδεχθούμε ότι απλά δεν έχουμε.
Επίσης να σημειωθεί ότι οι ημερομηνίες που έρχονται τα καράβια είναι προκαθορισμένες. Είναι τόσο δύσκολο να υπάρξει ένας προγραμματισμός και, έστω εκείνη την ημέρα, τα γραφεία να είναι ανοιχτά;
Είναι τόσο δύσκολο και κοστοβόρο για ένα Δήμο που έχει τόσα χρήματα στα ταμεία του και, όπως υποστηρίζει, η άφιξη των πλοίων έχει “προφανή θετικά αποτελέσματα για την τοπική αγορά της Καλαμάτας και την οικονομία της περιοχής μας”, να βρει έναν ξεναγό; Ή έστω, σε συνεννόηση με τα τουριστικά γραφεία, το πανεπιστήμιο ή, τέλος, τα ξενοδοχεία, να βρεθεί ένας εθελοντής για εκείνη την ημέρα;
Κάτι ακόμα: Έχουμε μειωμένο προσωπικό και πολλά καράβια φθάνουν μη εργάσιμες ήμερες. Δεκτό και σεβαστό, αλλά έχουμε παρατηρήσει ότι όταν ο Δήμος θέλει, βρίσκει προσωπικό, κυρίως για εκδηλώσεις. Όλοι έχουμε δει δημοτικούς αστυνόμους να κάνουν αλλαγή του χρόνου στην πλατεία, όπως και να δουλεύουν απόγευμα Σαββάτου σε αποκαλυπτήρια μνημείων, ή στιγμές εκτός ωραρίου για το Δημοτικό Συμβούλιο. Τότε δεν είναι αργίες;
Αν υπάρχει θέληση και πραγματικό ενδιαφέρον, μπορούν να βρεθούν λύσεις, κύριε δήμαρχε και κύριοι του Τουρισμού, και αν το Επιμελητήριο, η Ένωση Ξενοδόχων, οι Σύλλογοι Επαγγελματιών κ.λπ. που ονομαστικά αναφέρετε, δεχθούν πρόσκληση και δεν έρθουν ή δε βοηθήσουν, θα έχετε απόλυτο δίκιο.
Π.Μπ.









