Περιμένοντας τις μελέτες για Καλαμάτα – Ριζόμυλο και Καλό Νερό – Τσακώνα
Η σεναριολογία και οι φήμες των τελευταίων εβδομάδων θέλουν τη Μεσσηνία να βρίσκεται σε σημείο καμπής όσον αφορά στο εσωτερικό της οδικό δίκτυο, αλλά και τη σύνδεσή της με τη Δυτική Ελλάδα και όχι μόνο.
Κι όλα αυτά, γιατί το επόμενο διάστημα ο “Μορέας” αναμένεται να καταθέσει τις προτάσεις του για τη μελέτη χάραξης του δρόμου Καλαμάτα – Ριζόμυλος, αλλά και την απόληξη της Ολυμπίας Οδού στο δρόμο Καλό Νερό- Τσακώνα.
Βέβαια, η πρώτη είναι που αναμένεται να δοθεί νωρίτερα στη δημοσιότητα και να απασχολήσει φορείς αλλά και τα Δημοτικά Συμβούλια (Καλαμάτας και Μεσσήνης).
Στην όλη ιστορία με τον οδικό άξονα Καλαμάτα- Ριζόμυλος και τη συνέχειά του μέχρι και Πύλο και Μεθώνη, τα κίνητρα των… πρωταγωνιστών είναι σύνθετα. Κανείς δεν είναι σίγουρος ποιοι είναι οι κακοί, ποιοι οι καλοί ή ποιον υποστηρίζουν. Στη ζωή όλοι έχουμε την τάση να κρίνουμε τα κίνητρα των άλλων, αλλά σ’ αυτή την ιστορία, το σωστό και το λάθος είναι ζήτημα οπτικής.
Η Δημοτική Αρχή Καλαμάτας θέλει την παραλιακή χάραξη για να αναπτυχθεί η Δυτική Παραλία, ο Δήμος Μεσσήνης “κρατάει μια πισινή” μιλώντας για το κόστος του συγκεκριμένου σχεδίου, η κυβέρνηση έχει ξεκαθαρίσει ότι η λύση που κυριαρχούσε είναι “φαραωνική”, ενώ υπάρχουν σε εξέλιξη δύο σημαντικές τουριστικές επενδύσεις που θέλουν με τη σειρά τους την καλύτερη δυνατή λύση για ενίσχυση των επενδύσεών τους.
Η ΤΕΜΕΣ (Αχιλλέας Κωνσταντακόπουλος), προγραμματίζει την κατασκευή του «Navarino Blue», επένδυση που θα αλλάξει ριζικά την περιοχή. Η Grace Hotel (εφοπλιστική οικογένεια Λογοθέτη) προχωρά τις διαδικασίες για την υλοποίηση του τουριστικού σχεδίου της στη Βελίκα.
Μέχρι σήμερα “γνωρίζουμε” ότι η νέα μελέτη για το Καλαμάτα – Ριζόμυλος θα παρουσιαστεί επίσημα τις επόμενες ημέρες. Τη μελέτη έχει συντάξει η εταιρεία «Μορέας», η οποία έχει κατασκευάσει το Τρίπολη – Καλαμάτα, στο πλαίσιο της αναπροσαρμογής της σχετική σύμβασης.
Η μελέτη, σύμφωνα με τις πληροφορίες, προβλέπει νέες χαράξεις και αναβάθμιση του υπάρχοντος οδικού άξονα. Το κόστος κατασκευής που προτείνει η «Μορέας» δεν έχει γίνει γνωστό, αλλά εκτιμάται ότι ούτε καν θα προσεγγίζει το ποσό που απαιτούσε η νέα παραλιακή χάραξη του έργου.
Εκείνο που φαίνεται να προσπερνάται, αλλά είναι και το πλέον σημαντικό, είναι ο τρόπος υλοποίησης των έργων. Όποιες λύσεις κι αν προταθούν, θα κοστίζουν κάποια εκατομμύρια ευρώ και προς το παρόν δεν έχει βρεθεί το χρηματοδοτικό εργαλείο που θα λειτουργήσει ως εχέγγυο για την απρόσκοπτη εκτέλεση των έργων.
Βέβαια, σενάρια, δεξιά και αριστερά, κυκλοφορούν, αλλά αυτά λειτουργούν μόνο ως «ασκήσεις επί χάρτου»…
Του Αντώνη Πετρόγιαννη
Δρόμοι στη Μεσσηνία και επιχειρηματικά συμφέροντα
