Τον απολογισμό της διετίας που πέρασε έκανε χθες ο πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Καλαμάτας, Χάρης Βγενής, ο οποίος, όπως εξήγησε, γίνεται έπειτα από εντολή του δημάρχου. Ο τελευταίος ζήτησε από όλους τους προέδρους των Νομικών Προσώπων που ανήκουν στο Δήμο Καλαμάτας να προβούν σε αυτή την κίνηση, αφού ακολουθούν δημαιρεσίες.
Αρχίζοντας τον απολογισμό, ο κ. Βγενής αναφέρθηκε σε έργα υποδομής στο χώρο ευθύνης του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου. Ξεκίνησε με την εγκατάσταση πλήρους συστήματος ασφαλείας (ISPS CODE), το οποίο έδωσε τη δυνατότητα στην Καλαμάτα να πολλαπλασιάσει τις αφίξεις των κρουαζιερόπλοιων. Στη συνέχεια ανέφερε τον ηλεκτροφωτισμό στο «χιλιόμετρο», το οποίο απολαμβάνουν καθημερινώς εκατοντάδες συμπολίτες, ενώ για το ίδιο έργο ανέφερε την τοποθέτηση του δικτύου ύδρευσης. Αυτό σε λίγο καιρό θα παρέχει τη δυνατότητα ύδρευσης στα ελλιμενιζόμενα σκάφη.
Επόμενο έργο είναι η αδειοδότηση και δημοπράτηση στη συνέχεια του υποσταθμού ρεύματος, ώστε να υπάρχει δυνατότητα παροχής στα σκάφη του λιμανιού. Η παροχή ρεύματος, όπως είπε, σε συνδυασμό με την παροχή νερού και τα ασφαλή αγκυροβόλια, αποτελούν τις βασικές συνθήκες που επιζητούν όσοι έχουν σκάφος.
Στον τομέα της ανάπτυξης, ανέφερε ότι το λιμάνι της Καλαμάτας είναι το πρώτο στην Περιφέρεια Πελοποννήσου που έχει καταθέσει φάκελο για την αδειοδότηση υδατοδρομίου.
Ένα ακόμα έργο ανάπτυξης που ανέφερε ο κ. Βγενής είναι το κατατεθειμένο σχέδιο διαχείρισης απορριμμάτων, που αποτελεί κάτι πολύ σημαντικό για τα κρουαζιερόπλοια.
Επίσης, σημείωσε την προσπάθεια που έγινε και γίνεται, προκειμένου μεγάλα σκάφη να επιλέξουν το λιμάνι της Καλαμάτας για να ελλιμενίζονται, κάτι που, όπως υποστήριξε, επιφέρει σταθερά έσοδα στο Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο.
Αναφερόμενος στο κομμάτι των διευθετήσεων, ανάφερε χαρακτηριστικά την απομάκρυνση καραβιών και σκαφών που για χρόνια επιβάρυναν το λιμάνι.
Στα διοικητικά θέματα, ανέφερε την εφαρμογή διπλογραφικού συστήματος και τη συνδρομή στο Λιμεναρχείο Καλαμάτας καθώς και στο Τελωνείο, όταν παρέστη ανάγκη. Μάλιστα, θέλησε να ευχαριστήσει για τη συνεργασία αυτά τα δύο χρόνια.
Στο κομμάτι των εκδηλώσεων, μίλησε για ενεργή συμμετοχή του φορέα που προεδρεύει. Κι αυτό, είτε γιατί οργάνωσαν είτε γιατί συμμετείχαν σε πολλές ειδών εκδηλώσεις, όπως θρησκευτικές, γαστρονομικές, πολιτιστικές κ.λπ.
Κλείνοντας τον απολογισμό του ο κ. Βγενής ανέφερε μελέτες που έχουν σταλεί προς έγκριση, όπως για ανακατασκευή του πεζοδρόμιου στο σημείο που «δένουν» τα κρουαζιερόπλοια.
Σε συνεργασία, δε, με τις Τεχνικές Υπηρεσίες του Δήμου εκπονείται μελέτη για την αναβάθμιση του αλσυλλίου που ανήκει στην αρμοδιότητα του Ταμείου, καθώς και στα πάρκα, όπου, όπως υποστήριξε, έγιναν εργασίες αναβάθμισης.
Θέλησε, δε, να κάνει γνωστό ότι για όλες οι κινήσεις που γίνονται στο συγκεκριμένο ταμείο, εμπλέκονται πολλές υπηρεσίες. Έτσι αυτά τα δύο χρόνια υπήρξε ένας τεράστιος όγκος γραφειοκρατίας, αφού για να μπει, έστω, μια βίδα εμπλέκονταν από 4 έως 8 υπηρεσίες από διαφορετικές πόλεις.
Στο θέμα του προσωπικού, όπως ενημέρωσε, η υπηρεσία λειτουργεί με δύο διοικητικούς υπάλληλους και με μια εργάτρια καθαριότητας, ενώ δεν ξέχασε να ευχαριστήσει υπηρεσίες και διευθύνσεις του Δήμου Καλαμάτας.
Ειδική αναφορά έκανε στα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου, που είχαν άριστη συνεργασία ανεξαρτήτως δημοτικής παράταξης, αφού αυτό που ενδιέφερε όλους ήταν η ανάπτυξη του λιμανιού της Καλαμάτας.
Ερωτήσεις
Μετά το τέλος του απολογισμού ακολούθησαν ερωτήσεις, οι οποίες αφορούσαν θέματα του λιμανιού, κι όχι μόνο.
Η επόμενη ημέρα του δημοτικού συμβούλου Χάρη Βγενή
Στα δημοσιογραφικά γραφεία της πόλης ακούγεται ότι ο πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείο δε θα παραμείνει στη θέση του, ενώ υπάρχει συνέριο ανεξαρτητοποίησής του.
Σχολιάζοντας τα παραπάνω, ο κ. Βγενής είπε ότι όλα αυτά είναι φήμες, ενώ ο ίδιος πιστεύει ότι και στη Δημόσια Διοίκηση και στην Τοπική Αυτοδιοίκηση, την οποία μάλιστα θεωρεί το νοικοκύρεμα του σπιτιού μας, ισχύει το πεπραγμένο. Οπότε, ανέφερε, πρέπει να μείνουμε μέχρι στιγμής σε αυτά.
Η εικόνα της παραλίας και οι γκρίνιες πολιτών – καταστηματαρχών
Απαντώντας σε ερώτηση για την εικόνα της παραλίας και αν αυτή συνάδει με μια τουριστική πόλη, ο κ. Βγενής απάντησε ότι ο τομέας ευθύνης του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Καλαμάτας ξεκινά από τους κυλινδρόμυλους και φτάνει μέχρι τον ανατολικό μόλο (στο ύψος της Ψαροπούλας).
Στην περιοχή ευθύνης του, όπως υποστήριξε, έχουν γίνει οι κατάλληλες ενέργειες, ώστε να μην υπάρχουν θέματα καθαριότητας ή άλλης διευθέτησης. Στη συνέχεια ανέφερε ότι με την επικαιροποίηση του Master Plan θα λυθούν ακόμα περισσότερα θέματα, όπως η ανακατασκευή του ανατολικού μόλου, κάτι που δε θα αλλάξει το βόρειο μέτωπο, όπως τόνισε, αφού υπήρξε μια σύγχυση για αλλαγή της ακτογραμμής.
Αναφερόμενος στο κομμάτι από την Ψαροπούλα έως το Filoxenia, καθώς και σε άλλες παραλίες του Δήμου Καλαμάτας, είπε ότι υπάρχει αρμόδια υπηρεσία που ασχολείται με αυτές, αφού το Λιμενικό Ταμείο δεν πρέπει και δεν μπορεί να υπεισέλθει σε ζητήματα αυτών.
Οι παράνομες κατασκευές καταστηματαρχών
Σε ερώτηση για το θέμα των κατασκευών στο λιμάνι της Καλαμάτας από καταστηματάρχες, είπε ότι για εντός της χερσαίας ζώνης δεν μπορεί να απαντήσει, αφού η ευθύνη του Ταμείου αφορά μόνο στο λιμάνι.
Πάντως, όπως είπε, υπήρξε άριστη συνεργασία με τους επαγγελματίες και κάνοντας χρήση νόμου για 12 δόσεις, οι δεύτεροι μπόρεσαν να ανταπεξέλθουν στα έξοδά τους προς το Λιμενικό Ταμείο για τον κοινόχρηστο χώρο που είχαν λάβει.
Σχετικά με τις αυθαίρετες κατασκευές, σχολίασε ότι η χερσαία ζώνη του λιμανιού έχει δικό της νομικό καθεστώς. Έτσι, από τα έξι καταστήματα που υπάρχουν εκεί, τα τρία έκαναν αποκατάσταση πέρυσι και πλέον είναι νόμιμα, ενώ τα υπόλοιπα τρία θα το κάνουν φέτος.
Οφειλές καταστηματαρχών: Αυτοί που προσπαθούν, αυτοί που απλά αδιαφορούν
Για το θέμα των οφειλών προς το Λιμενικό Ταμείο, απάντησε ότι υπάρχουν επαγγελματίες που οφείλουν, έχουν κάνει ρύθμιση και προσπαθούν να αντεπεξέλθουν στα χρέη τους. Υπάρχει και η δεύτερη κατηγορία, όμως, που είναι τρεις στον αριθμό από τους σαράντα συνολικά, που δε δείχνουν καμία διάθεση να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους και αν δεν εναρμονιστούν, δε θα τους δοθεί για αρχή κοινόχρηστος χώρος. Αν δε συμμορφωθούν ούτε σε αυτό, θα γίνει απομάκρυνση των τραπεζοκαθισμάτων.
Κρουαζιερόπλοια: πέρυσι 29, φέτος 0
Τα τελευταία χρόνια η Καλαμάτα είχε συνηθίσει να δέχεται δεκάδες κρουαζιερόπλοια, όμως για φέτος, τουλάχιστον, θα πρέπει να συμβιβαστούμε με την ιδέα ότι μπορεί να μη δούμε.
Όπως σχολίασε ο κ. Βγενής αυτό τον «αφανισμό», για φέτος δεν έχει προγραμματιστεί καμία προσέγγιση και για αυτό το λόγο γίνονται προσπάθειες προσέγγισης τέτοιων καραβιών τουλάχιστον για το 2018.
Η εξήγηση που δίνει για αυτή την αλλαγή ο πρόεδρος είναι ότι οι εταιρείες που ασχολούνται με την κρουαζιέρα ξεκινούν από την Ισπανία ή την Ιταλία και κινούνται ανατολικά εντός της Μεσογείου.
Το ασταθές περιβάλλον στην Τουρκία έχει οδηγήσει πολλές εταιρείες να την απαντέξουν από τα προγράμματά τους, κάτι που έχει ως συνέπεια να απενταχθεί και η Ελλάδα, ενώ πλέον οι εταιρείες στρέφονται προς τη δυτική Μεσόγειο.
Το υδατοδρόμιο και πού έχει κολλήσει
Για το ζήτημα του υδατοδρομίου είπε ότι έχουν κατατεθεί 70 φάκελοι από διάφορες περιοχές της Ελλάδας, οι οποίοι είναι προς έγκριση στο αρμόδιο υπουργείο. Τις τελευταίες ημέρες, ωστόσο, υπήρξε μια νομοθετική μεταβολή σχετικά με την άδεια που θα εκδίδεται. Αυτή αφορά στη σύμπραξη δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, μεταβολή που δημιουργεί πρόβλημα, μια και η αδειοδότηση είναι υπέρ των δημόσιων φορέων.
Πάντως, όπως τόνισε, αυτό το πρόβλημα θα λυθεί, ενώ η Καλαμάτα είναι 25η στη σειρά κατάθεσης φακέλων και ευελπιστεί να προχωρήσει η αδειοδότηση, αφού αν δεν υπάρξει μεγάλο δίκτυο, καμία εταιρεία που έχει υδροπλάνα δε θα ενδιαφερθεί για την Ελλάδα.
Το φετινό καρναβάλι και το σχόλιο του Χάρη Βγενή
Η τελευταία ερώτηση δεν είχε σχέση με τα θέματα του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου, αλλά δε θα μπορούσαμε να μη ρωτήσουμε τον Χάρη Βγενή για τον «πόλεμο» που έχει ξεσπάσει εδώ και καιρό μέσω Facebook για το Καλαματιανό Καρναβάλι.
Είναι ένας ανθρώπους που ξέρει καλά το αντικείμενο, αφού ήταν ένας από τους τρεις που έστησαν το πρώτο.
Όπως μας είπε, δε θα ήθελε να κάνει κάποιο σχόλιο, αφού το καρναβάλι βρίσκεται σε εξέλιξη, υποστηρίζοντας: «Μακάρι μια κίνηση εξωστρέφειας που δημιουργήθηκε από μια παρέα ανθρώπων πριν από κάποια χρόνια, να έχει τους ρυθμούς ανάπτυξης που πρέπει, αφού ό,τι γίνεται προς αυτή την κατεύθυνση, είναι καλό!».
Πρόσθεσε δε, ότι καλό είναι, όταν κάποιος ασχολείται με κάτι, να έχει γνώση του αντικειμένου ή, έστω, να προσπαθεί να μάθει για αυτό.
Ερωτώμενος για τη μη συμμετοχή του, είπε ότι δεν του έχει ζητηθεί μέχρι σήμερα.
Του Παναγιώτη Μπαμπαρούτση