Δεν έχει δικαίωμα αποζημίωσης η εταιρεία για τα τσιγάρα που καταστράφηκαν, σύμφωνα με το Τελωνείο Καλαμάτας και τις διευκρινίσεις που έδωσε χθες ο Τελώνης. Ωστόσο, εντελώς διαφορετική είναι η άποψη του δικηγόρου της εταιρίας στην οποία ανήκει το εμπόρευμα, Θεόδωρος Αντωνόπουλος, ο οποίος μιλώντας στο «Θ» είπε ότι θα καταθέσει αίτηση αποζημίωσης από το ελληνικό Δημόσιο για τα τσιγάρα που καταστράφηκαν και η αξία των οποίων υπολογίζεται στα 20.000.000 ευρώ, καθώς και μήνυση κατά παντός υπευθύνου.
Το θέμα φαίνεται να περιπλέκεται ακόμα περισσότερο, μετά και την αθωωτική απόφαση προχθές του Μονομελούς Εφετείου Καλαμάτας για τη συγκεκριμένη υπόθεση, ενώ τα 107,5 εκατομμύρια τεμάχια τσιγάρων καταστράφηκαν από το Τελωνείο πριν από λίγο καιρό, με έξοδα της αιγυπτιακής εταιρείας που παράγει το συγκεκριμένο σήμα τσιγάρων Cleopatra.
Αποζημίωση εταιρείας
Ο δικηγόρος της εταιρείας LIBERTY F.Z.E., στην οποία ανήκε το εμπόρευμα (τα τσιγάρα), Θεόδωρος Αντωνόπουλος, μιλώντας στο «Θάρρος», είπε ότι εκπροσωπώντας την θα καταθέσει αίτηση αποζημίωσης από το ελληνικό Δημόσιο για το εμπόρευμα που καταστράφηκε λίγο πριν από την εκδίκαση της υπόθεσης.
Μάλιστα, ανέφερε ότι θα στραφεί κατά του Ελληνικού Δημοσίου, ενώ θα κατατεθεί και μήνυση κατά παντός υπευθύνου για την κατάσχεση.
Ο κ. Αντωνόπουλος σχολίασε πως ήταν μια καθόλα νόμιμη μεταφορά, ενός νόμιμου φορτίου, με νόμιμο καράβι και νόμιμο πλήρωμα. Μάλιστα, υπογράμμισε ότι και το Γενικό Χημείο του Κράτους έχει αποφανθεί πως τα τσιγάρα ήταν «γνήσια – αυθεντικά», όπως αναφέρει σε σχετικό του έγγραφο.
Τελώνης
Από την άλλη πλευρά, αμφισβητώντας τα όσα δημοσιεύθηκαν περί αποζημίωσης των εταιρειών, ο Τελώνης Καλαμάτας επισήμανε προς το «Θάρρος» τα εξής:
«Σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 4 του άρθρου 171 του Ν. 2960/01 “Εθνικός Τελωνειακός Κώδικας”, ορίζεται ότι: Βιομηχανοποιημένα καπνά που κατάσχονται ως αντικείμενο λαθρεμπορίας παρερχομένων άπρακτων των προθεσμιών που ορίζονται από τις διατάξεις της παρ. 2 του άρθρου 167 του παρόντος Κώδικα, καταστρέφονται ενώπιον τριμελούς επιτροπής που αποτελείται από τον προϊστάμενο της αρμόδιας Τελωνειακής Αρχής, τον προϊστάμενο του δικαστικού τμήματος και έναν υπάλληλο με ελεγκτικά καθήκοντα της ίδιας Τελωνειακής Αρχής. Για την καταστροφή συντάσσεται σχετικό πρωτόκολλο.
Στην παρ. 5 του ίδιου άρθρου 171, ορίζεται: “Κανένα δικαίωμα αποζημίωσης δε δύναται να γεννηθεί κατά του Δημοσίου για οποιονδήποτε λόγο από νόμιμη κατάσχεση, εκποίηση ή καταστροφή των κατασχεθέντων λόγω λαθρεμπορίας”.
Στην παρ. 2 του άρθρου 167, ορίζεται: “…Το Συμβούλιο των Πλημμελειοδικών δύναται, μετά από αίτηση του κυρίου των κατασχεθέντων, η οποία υποβάλλεται εντός 48 ωρών από της λήψης από τον Εισαγγελέα της Έκθεσης Κατάσχεσης, να άρει την κατάσχεση εάν αυτή ενεργήθηκε άκυρα ή παράνομα ή εάν δεν υπάρχουν τα στοιχεία της λαθρεμπορίας…”.
Σύμφωνα με το αριθμ. 145/2015 Βούλευμα του Συμβουλίου Πλημμελειοδικών Καλαμάτας το οποίο δημοσιεύθηκε 3-11-2015 και για το οποίο δεν έχει ασκηθεί έφεση ή αίτηση αναίρεσης εντός της προβλεπόμενης προθεσμίας των 48 ωρών σύμφωνα με τον Κώδικα Ποινικής Δικονομίας: “απορρίπτεται η από 19-5-2015 αίτηση των εταιρειών LIBERTY F.Z.E. και ALLIBO L.T.D. περί άρση κατάσχεσης του κατασχεθέντος φορτίου του Φ/Γ πλοίου GENC 3, αποτελούμενο από 107.480.000 τεμάχια τσιγάρων και των κατασχεθέντων 11 containers τα οποία περιείχαν το παραπάνω εμπόρευμα”».
Της Βίκυς Βετουλάκη