Η υπογραφή του γενικού γραμματέα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης απομένει για την κυκλοφοριακή μελέτη στην Κυπαρισσία


Η υπογραφή του ασκούντος καθήκοντα γενικού γραμματέα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Πελοποννήσου Δυτικής Ελλάδας & Ιονίου απομένει για την έγκριση της κυκλοφοριακής Μελέτης Υπεραστικών Οδών & Αστικών Αρτηριών της Δ.Ε. Κυπαρισσίας και της Μελέτης Σήμανσης Οδών και Κόμβων Δ.Ε. Κυπαρισσίας. Την Παρασκευή, ο δήμαρχος Τριφυλίας, Παναγιώτης Κατσίβελας, μαζί με τον αρχιτέκτονα μηχανικό στη Δ.Τ.Υ. Δήμου Τριφυλίας, Αγγελή Πετρακόπουλο, μετέβη στο Ρίο της Αχαΐας, στη Διεύθυνση Τεχνικού Ελέγχου, που υπάγεται στη Γενική Διεύθυνση Χωροταξικής και Περιβαλλοντικής Πολιτικής της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Πελοποννήσου, Δυτικής Ελλάδας και Ιονίου, όπου υπέγραψε την προσθήκη τροποποιήσεων, διορθώσεων και αλλαγών επί της μελέτης, που είχε κάνει η Αποκεντρωμένη Διοίκηση, ώστε να προχωρήσει η διαδικασία για την έγκρισή τους. Ήδη εγκρίθηκαν από την αρμόδια Διεύθυνση και απομένει η υπογραφή έγκρισης του ασκούντος καθήκοντα γενικού γραμματέα, ώστε στη συνέχεια να γίνει η εφαρμογή τους από τη Δημοτική Αρχή Τριφυλίας, γεγονός, που, ως εξέλιξη, κρίνεται θετικό μιας και επί χρόνια αναμένονται στην Κυπαρισσία οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που έχει αποφασίσει το Δημοτικό Συμβούλιο Τριφυλίας. Σε σχετική ανάρτησή του, το βράδυ της Παρασκευής, στη σελίδα του στο facebook, ο δήμαρχος Τριφυλίας, Παναγιώτης Κατσίβελας, με συνοδευτικές φωτογραφίες, αναφέρει: «Ταξίδι αστραπή για τις τελευταίες υπογραφές για την έγκριση της κυκλοφορικής μελέτης της Κυπαρισσίας που εκκρεμεί από το 2006». Θυμίζουμε πως, το δημοτικό συμβούλιο Τριφυλίας έλαβε την με αριθμό 117/2015 απόφαση, για την κυκλοφοριακή μελέτη της Κυπαρισσίας, σε συνεδρίασή του την 28η Απριλίου 2015, χωρίς σε αυτή να αναφέρονται ποιες είναι οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, παρά μόνο ότι «Εγκρίνει την με αριθ.27/2015 Απόφαση της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής του Δήμου Τριφυλίας ώστε να εφαρμοστεί η κυκλοφοριακή μελέτη για την πόλη της Κυπαρισσίας ως έχει». Απόφαση η οποία, όπως αναφέρεται στο απόσπασμα του πρακτικού του Δ.Σ. Τριφυλίας, είναι ομόφωνη! Η, δε, 27/2015 απόφαση της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής, παρά τα όσα ελέχθησαν κατά τη διάρκεια της συνεδρίασής της και τα οποία έχουμε γράψει, από τότε, σε σχετικό ρεπορτάζ στο “Θ”, αναφέρεται πως αποφάσισε ότι «1. Εισηγείται την εφαρμογή της κυκλοφοριακής μελέτης με τυχόν τροποποιήσεις που θα συζητηθούν στο Δημοτικό Συμβούλιο και 2. η παρούσα απόφαση να διαβιβασθεί στο Δημοτικό Συμβούλιο για έγκριση». Ωστόσο, κατά τη διάρκεια της ολιγόλεπτης συζήτησης του θέματος στο δημοτικό συμβούλιο, στη συνεδρίαση της 28ης Απριλίου 2015, τόσο ο ίδιος ο δήμαρχος, Παναγιώτης Κατσίβελας, αφήνοντας σοβαρές αιχμές για τις προηγούμενες Δημοτικές Αρχές που ενώ μέχρι και τα σήματα ρύθμισης της κυκλοφορίας είχαν παραγγείλει και υπάρχουν στο Δημαρχείο Κυπαρισσίας, ποτέ δεν εφάρμοσαν την απόφαση του Δ.Σ. Κυπαρισσίας, όσο και η πρόεδρος της Δημοτικής Κοινότητας Κυπαρισσίας, Σταματία Αλεξοπούλου, ανέφεραν ότι για το θέμα της μελέτης του κυκλοφοριακού υπάρχει απόφαση του δημοτικού συμβουλίου Κυπαρισσίας, του έτους 2009, την οποία και θα εφαρμόσουν – υλοποιήσουν. Όμως, όπως από τότε, στο σχετικό ρεπορτάζ αναφέραμε, είναι τελείως διαφορετικό πράγμα η εφαρμογή της κυκλοφοριακής μελέτης ως έχει, από την απόφαση του με αριθμό 106/2009 του δημοτικού συμβουλίου Κυπαρισσίας με θέμα « Εφαρμογή κυκλοφοριακής μελέτης του έργου: «Υπεραστικών Οδών και Αστικών Αρτηριών δήμου Κυπαρισσίας». Αξίζει, δε, να σημειωθεί, ότι η μελέτη όπως αυτή «εισήχθη», προς ψήφιση στο Δημοτικό Συμβούλιο Κυπαρισσίας, στις 8 Απριλίου 2009, δεν ήταν εκείνη όπως θεωρήθηκε στις 3-12-2008 από την ΤΥΔΚ, αλλά περιείχε αλλαγές και τροποποιήσεις, ακόμα, ίσως, «και της τελευταίας στιγμής», γεγονός που τότε, άμεσα, επεσήμανε με καυστικό τρόπο ο επικεφαλής της Α.ΔΗ.Κ. Θανάσης Πετρόπουλος. Με την απόφαση του Δ.Σ. Κυπαρισσίας στις 8 Απριλίου 2009, θυμίζουμε, το Σώμα (σ.σ. όπως αναφέρεται στο απόσπασμα του πρακτικού εκείνης της συνεδρίασης): «Αποφασίζει και Εγκρίνει την Εφαρμογή της κυκλοφοριακής μελέτης του έργου: «Υπεραστικών Οδών και Αστικών Αρτηριών δήμου Κυπαρισσίας», με τις εξής αλλαγές : Α) Ομόφωνα εγκρίνει η οδός Ν Καλαντζάκου να γίνει διπλής κυκλοφορίας από Μελίου έως Σ. Σταθμό. Β) Κατά πλειοψηφία : Αποφασίζει να υπάρχει διπλή κυκλοφορία στην οδό Γ. Καλαντζάκου από Αλεξοπούλου έως την Εθνική Οδό. Μειοψηφούντων των κ Γκότση Γρηγορίου, Φωτεινόπουλου, Κωνσταντέλου, Τσίγγανου Σ., Σταθόπουλου, Γκότση Γεωργίου. Να επιτρέπεται η αριστερή στροφή στην Μελίου προς την Ελ.Βενιζέλου. Να επιτρέπεται το διπλό παρκάρισμα στην Ελ.Βενιζέλου από την οδό Μελίου έως την οδό Αναστασοπούλου. Μειοψηφούντων των κ. Αγγελινά, Χρονόπουλου, Βασιλοπούλου, Κανελλόπουλου, Πετρόπουλου, Κατσαργύρη, Γιαννόπουλου που προτείνουν διπλή κυκλοφορία της Ελ. Βενιζέλου από την Μελίου έως την οδό Αναστασοπούλου. Γ) Κατά πλειοψηφία απορρίπτει: την πρόταση των Χρονόπουλου, Σταθόπουλου, Κατσαργύρη, Πετρόπουλου και Γκότση Γεωργίου για μονοδρόμηση της Πονηροπούλου από Ελ. Βενιζέλου έως Αλεξοπούλου. Η απόφαση αυτή έλαβε αύξοντα αριθμό 106/2009». Άραγε, ποιές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις θα γίνουν; Θα εφαρμοστεί – υλοποιηθεί η μελέτη, όπως την είχε καταθέσει ο μελετητής και είχε ξεσηκώσει θύελλα αντιδράσεων και προβληματισμό στην κοινωνία και την αγορά ή θα εφαρμοστεί – υλοποιηθεί η απόφαση του δημοτικού συμβουλίου του 2009, που είχε αλλαγές και τροποποιήσεις σε επιμέρους προτάσεις της μελέτης; Γιατί στην απόφαση του 2015, παρά τα όσα ανέφερε και ο δήμαρχος και η πρόεδρος της Δ.Κ. Κυπαρισσίας, δεν έγινε καθόλου μνεία στην απόφαση του Δ.Σ. Κυπαρισσίας το 2009; Υπάρχει έστω και ένας δημοτικός σύμβουλος, Συμπολίτευσης και Αντιπολίτευσης και δη από τους έξι της Δ.Ε. Κυπαρισσίας, που να γνωρίζει ποιες ακριβώς είναι οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που περιλαμβάνονται στην κυκλοφοριακή μελέτη η οποία οδεύει προς οριστική έγκριση και εφαρμογή; Αν, πράγματι, υπάρχει, ίσως να πρόκειται και για… «θαύμα». Ή, μήπως, όταν εγκριθεί και τεθεί προς εφαρμογή η κυκλοφοριακή μελέτη, από ενδεχόμενες και πιθανές αντιδράσεις κατοίκων κι επαγγελματιών, θα κάνουν όλοι ή σχεδόν όλοι οι δημοτικοί σύμβουλοι τους ανήξερους;
Του Ηλία Γιαννόπουλου