Ακινητοποιημένο το πλοίο «Βιτσέντζος Κορνάρος» – Το υπουργείο Ναυτιλίας προτίθεται να προχωρήσει σε νέο διαγωνισμό

Ακινητοποιημένο το πλοίο «Βιτσέντζος Κορνάρος» – Το υπουργείο Ναυτιλίας προτίθεται να προχωρήσει σε νέο διαγωνισμό

Σχεδόν ένα μήνα μετά την ακινητοποίηση του επιβατηγού – πλοίου «Βιτσέντζος Κορνάρος» λόγω βλάβης, το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής αποφάσισε την «κήρυξη της εταιρείας με την επωνυμία ΛΑΣΙΘΙΩΤΙΚΗ ΑΝΩΝΥΜΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ έκπτωτης της σύμβασης ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας για την εξυπηρέτηση των δρομολογιακών γραμμών α) ΠΕΙΡΑΙΑΣ – ΚΥΘΗΡΑ – ΑΝΤΙΚΥΘΗΡΑ – ΚΑΣΤΕΛΙ και επιστροφή, β) ΠΕΙΡΑΙΑΣ – ΚΥΘΗΡΑ – ΚΑΣΤΕΛΙ και επιστροφή, γ) ΓΥΘΕΙΟ – ΚΥΘΗΡΑ – ΑΝΤΙΚΥΘΗΡΑ – ΚΑΣΤΕΛΙ και επιστροφή, δ) ΚΑΛΑΜΑΤΑ – ΚΥΘΗΡΑ – ΚΑΣΤΕΛΙ».
Στο υπουργείο έχει ξεκινήσει από τις προηγούμενες ημέρες η διαδικασία αναζήτησης νέου πλοίου προκειμένου να συνεχιστεί η εκτέλεση του δρομολογίου, που θεωρείται μείζονος σημασίας για τους κατοίκους και επιχειρηματίες στα Κύθηρα, στα Αντικύθηρα και στο Καστέλι.
Όπως είχε αποκαλύψει το «Βήμα», από την πλευρά της η Λασιθιώτικη Ανώνυμη Ναυτιλιακή Εταιρεία υποστήριξε προς το υπουργείο ότι υπάρχει σοβαρή ζημιά στο στροφαλοφόρο άξονα και η ανεύρεση νέου, η μεταφορά του, η προσαρμογή και τοποθέτηση απαιτεί χρόνο τουλάχιστον δυο μηνών.
Επιπλέον, σημείωνε ότι το γεγονός της βλάβης που προέκυψε δεν μπορούσε να προβλεφθεί και μάλιστα εν μέσω θερινής περιόδου και, παράλληλα, δε διαθέτει άλλο πλοίο, ενώ η οικονομική ζημιά τόσον από τα έξοδα της αποκατάστασης της βλάβης όσο και από την απώλεια εσόδων από μισθώματα και εισιτήρια της θερινής περιόδου, είναι τεράστια.
Την ίδια στιγμή ο δήμαρχος Κυθήρων, Ευστράτιος Χαρχαλάκης, με σειρά επιστολών του προς το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ζητούσε την εξεύρεση λύσης, καθώς, όπως λέει, «η ακινησία του πλοίου από εβδομάδα σε εβδομάδα έχει ως αποτέλεσμα η αβεβαιότητα να έχει μετατραπεί σε απόλυτη οργή, καθώς οι ακυρώσεις κρατήσεων είναι εκατοντάδες, η οικονομική ζημία ανεπανόρθωτη και η δυσφήμιση του τόπου μας μεγάλη…Η κατάσταση στην τοπική κοινωνία είναι πλέον εκρηκτική.»
Και ανέφερε ότι «τα Κύθηρα ζουν από τον τουρισμό. Η σύνδεσή τους με την Κρήτη, τον Πειραιά, την Καλαμάτα και το Γύθειο δεν είναι πολυτέλεια ή πάρεργο, αλλά ζωτικότατης σημασίας και πρέπει να αποκατασταθεί ει δυνατόν αύριο το πρωί. Η ΛΑΝΕ οφείλει είτε να βρει άμεσα άλλο πλοίο είτε να εγκαταλείψει πάραυτα τη γραμμή, καθώς η συμπεριφορά αυτή είναι πέραν κάθε ανεκτής λογικής. Αντιλαμβανόμαστε ότι και η ίδια η εταιρεία έχει οικονομική απώλεια από την κατάσταση αυτή, όμως το μείζον είναι η επαναφορά της συγκοινωνιακής ομαλότητας στην περιοχή με κάθε δυνατό τρόπο και μέσο».
Σύμφωνα με πληροφορίες, το υπουργείο Ναυτιλίας προτίθεται να προχωρήσει στην προκήρυξη νέου διαγωνισμού, για την κάλυψη της ακτοπλοϊκής γραμμής Πειραιά-Κύθηρα-Αντικύθηρα- Καστέλι.
Πάντως, αν στη νέα προκήρυξη του νέου διαγωνισμού για την κάλυψη της γραμμής -σύμφωνα με το υπουργείο Ναυτιλίας θα γίνει με τα ίδια χρήματα και τους ίδιους όρους- δεν υπάρξει ενδιαφέρον από κάποια ακτοπλοϊκή εταιρεία, τότε θα υπάρξει έκτακτη σύγκληση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών.