Δεν έσωσαν τους εμπόρους ούτε οι θερινές εκπτώσεις

Δεν έσωσαν τους εμπόρους ούτε οι θερινές εκπτώσεις

Υποχώρησε έως 10% στην Καλαμάτα ο τζίρος των καταστημάτων στις θερινές εκπτώσεις
 
 
Σε αδιέξοδο βρίσκεται η πλειοψηφία των εμπόρων στην Καλαμάτα, αδυνατώντας να ανταποκριθεί στις φορολογικές και ασφαλιστικές υποχρεώσεις. Στο συμπέρασμα αυτό καταλήγει έρευνα, μέσω της οποίας διαπιστώνεται ότι οι εκπτώσεις δεν είχαν κανένα αντίκρισμα για τις περισσότερες τοπικές επιχειρήσεις.
 Όπως προκύπτει από τα αποτελέσματα που πραγματοποιεί σε ετήσια βάση το ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ, ο κύκλος εργασιών κατά τη διάρκεια των θερινών εκπτώσεων δεν ήταν ο αναμενόμενος, ιδιαίτερα μετά από έναν πολύ καλό Ιούνιο. Ειδικότερα, οι θερινές εκπτώσεις είχαν αρνητικό πρόσημο που έφτασε και σε μείωση έως 10%.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις η πτώση του τζίρου οφείλεται κατά κύριο λόγο στους φόρους και τα χαράτσια, στη μείωση μισθών και συντάξεων, καθώς και στη δράση των πολυεθνικών.
Όσον αφορά τις πωλήσεις, η πλειονότητα των επιχειρηματιών, ποσοστό 65%, δήλωσε ότι την θερινή εκπτωτική περίοδο του 2017 ήταν μικρότερες σε σύγκριση με το 2016 και το 28% ότι παρέμειναν στα ίδια επίπεδα.
Επίσης κατά τη φετινή περίοδο των θερινών εκπτώσεων το ποσοστό των επιχειρήσεων που κινήθηκε σε καλύτερα επίπεδα σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο ανέρχεται στο 6%, ίδιο περίπου με αυτό που ανιχνεύθηκε και για τη χειμερινή εκπτωτική περίοδο του 2017.
Η πλειονότητα των επιχειρηματιών, όσον αφορά ποια ήταν η καλύτερη περίοδος των θερινών εκπτώσεων, απάντησε ότι ήταν το πρώτο δεκαπενθήμερο τις εκπτωτικής περιόδου, δηλαδή από 10/7/2017 έως 31/7/2017. Επίσης ένας στους τρεις επιχειρηματίες δήλωσε ότι η καλύτερη περίοδος ήταν μεταξύ 1/8/2017 και 14/8/2017.
Στην ίδια έρευνα, η συντριπτική πλειοψηφία των εμπόρων (90% περίπου), τάσσεται κατά του ανοίγματος των καταστημάτων τις Κυριακές. Επίσης, ένα μεγάλο ποσοστό των μελών του Εμπορικού Συλλόγου Καλαμάτας δεν μπορεί να ανταποκριθεί στις φορολογικές και ασφαλιστικές υποχρεώσεις του, ενώ το υπόλοιπο με δυσκολία μπορεί ακόμη να ανταπεξέλθει, περικόπτοντας όμως άλλες βασικές ανάγκες του.
Φαίνεται καθαρά ότι αν και η πόλη μας είναι τουριστικός προορισμός, η πλειοψηφία των μικρών εμπορικών επιχειρήσεων δεν εισέπραξε τα ανάλογα οικονομικά αποτελέσματα. Αυτό ενισχύεται και από τις δηλώσεις του προέδρου της ΕΣΕΕ.
«Η φετινή θερινή εκπτωτική περίοδος, παρουσίασε σημαντικές αποκλίσεις μεταξύ των εμπορικών επιχειρήσεων ανάλογα με το εμπόρευμα στα ράφια τους και τη θέση τους. Για άλλη μια χρονιά επιβεβαιώνεται ότι ο αυξημένος τουρισμός σε επίπεδο αφίξεων δεν αντιστοιχεί απαραίτητα σε ενίσχυση του τζίρου των επιχειρήσεων – ιδίως των εμπορικών – ακόμα και στις απόλυτα τουριστικές περιοχές», επεσήμανε ο Βασίλης Κορκίδης και πρόσθεσε:
«Η αυξημένη τουριστική κίνηση αν και βελτίωσε τις επιδόσεις ορισμένων εμπορικών επιχειρήσεων, δεν κατάφερε να αποφέρει τα αναμενόμενα έσοδα στον κλάδο αλλά απλά να τονώσει τον τζίρο στις περιοχές υψηλής επισκεψιμότητας.
Τα αποτελέσματα της έρευνας του ΙΝΕΜΥ της ΕΣΕΕ, κατέγραψαν αυξομειώσεις του τζίρου και επιβεβαίωσαν ότι οι φετινές καλοκαιρινές εκπτώσεις μπορεί να βοήθησαν αλλά σίγουρα δεν έσωσαν τις μικρομεσαίες εμπορικές επιχειρήσεις».
 Τούτων δοθέντων η οικονομική κρίση καλά κρατεί και σε συνδυασμό με τις πολιτικές των κυβερνήσεων και της Ευρωπαϊκής Ένωσης σπρώχνουν τις μικρές εμπορικές επιχειρήσεις στο περιθώριο. Μεγάλος κερδισμένος, φυσικά, από αυτή την κατάσταση είναι οι πολυεθνικές εταιρείες που… ξεφυτρώνουν σαν μανιτάρια και στην Καλαμάτα.
 
Του Αντώνη Πετρόγιαννη