Είναι μια ερώτηση που δεν πρόκειται να απαντηθεί ποτέ. Υπήρχε όρος στη σύμβαση παραχώρησης για την κατασκευή του περιμετρικού της Καλαμάτας, που έκανε αναφορά για την ευθύνη της αναδόχου εταιρείας να προχωρήσει σε αντιπλημμυρικές μελέτες και να υλοποιήσει τα αναγκαία έργα; Η απάντηση δεν πρόκειται να δοθεί ποτέ, διότι κανείς δεν φρόντισε να ενημερώσει τους πολίτες τι υπέγραψε το ελληνικό κράτος με την ανάδοχο εταιρεία.
Πάντως, όταν μετά τις περσινές φονικές πλημμύρες του Σεπτεμβρίου, ο δήμος Καλαμάτας έστειλε σχετικό φάκελο στα αρμόδια υπουργεία, αναφερόταν αναλυτικά στο θέμα. Η εταιρεία απάντησε στις αρχές του χρόνου, σημειώνοντας ότι η ίδια δεν έχει καμία ευθύνη και για τα όσα συνέβησαν φταίνε όλοι οι άλλοι…μαζί με τον Χατζηπετρή.
Βεβαίως, δεν μπορούμε να της χρεώσουμε τα μπαζωμένα ρέματα και την άναρχη δόμηση, παράγοντες που έβαλαν το…χεράκι τους στη δημιουργία του δράματος.
Από την άλλη πλευρά, σε δελτίο Τύπου της Δημοτικής Αρχής αναφέρονται μεταξύ άλλων και τα εξής: “Σύσκεψη για τα αντιπλημμυρικά έργα Δήμου Καλαμάτας θα πραγματοποιηθεί στην αρμόδια για την κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου ΕΥΔΕ του Υπουργείου Υποδομών, της οποίας προΐσταται ο Γιάννης Καρνέσης, την Τρίτη 12 Σεπτεμβρίου 2017 και ώρα 13.00.
Θα μετάσχουν ο Δήμαρχος και τεχνικά στελέχη του Δήμου, ενώ από πλευράς «Μορέα» θα παραστεί ο Γενικός Διευθυντής του Γιώργος Συριανός. Τη συνάντηση θα απασχολήσει η μελέτη για έργα μέχρι το Πήδημα, προς συνολική αντιμετώπιση του ζητήματος. Θα εξετασθούν δε και άλλες υποχρεώσεις του «Μορέα»”.
Σε αντίθεση με τα παραπάνω, στην προχθεσινή συνέντευξη τύπου, το Σωματείο Εργαζομένων στη ΔΕΥΑΚ ήταν ξεκάθαρο: Αναφερόμενος στο ζήτημα ο πρόεδρος, Παναγιώτης Κουφαλάκος, μίλησε για μη οριοθέτηση ρεμάτων πριν από την κατασκευή του οδικού άξονα και για μπάζωμά τους στη συνέχεια.
Μάλιστα, εκτίμησε ότι τα δυο αυτά γεγονότα ήταν από τις βασικές αιτίες των πλημμυρών. «Η μη οριοθέτηση των ρεμάτων πριν από την κατασκευή του περιμετρικού και το μπάζωμά τους στη συνέχεια, ήταν μία από τις βασικές αιτίες που προκάλεσαν την πλημμύρα», σχολίασε χαρακτηριστικά.
Επιπλέον, κατήγγειλε ότι εκτελούνται παρεμβάσεις σε ρέματα μέσα στην πόλη χωρίς την τήρηση της νομοθεσίας, ότι δεν έχει προχωρήσει η διαδικασία για την οριοθέτηση ούτε ενός ρέματος, ότι με τις αυθαίρετες ενέργειες που γίνονται ύστερα από οδηγίες της δημοτικής αρχής και «με σκοπό την εξυπηρέτηση μικροϊδιοκτησιών και πελατειακών σχέσεων» κινδυνεύει να απαξιωθεί η ΔΕΥΑΚ.
Ιδιαίτερη αναφορά έγινε στην περίπτωση του Καραμπογιά, στην Αγιάννα και συγκεκριμένα αναφέρθηκε ότι γίνονται έργα χωρίς να υπάρχει περιβαλλοντική άδεια, ότι επίσης δεν υπάρχει οριοθέτηση αλλά και ότι στην περιοχή προωθείται μεμονωμένη πράξη εφαρμογής, χωρίς να απεικονίζεται πουθενά σε αυτή ο κεντρικός αγωγός ύδρευσης και η σχετική δουλεία διόδου.
Του Αντώνη Πετρόγιαννη