Ντ. Νικολάκου: «Μονόδρομος η πρόταση Τατούλη για ΣΔΙΤ στο αεροδρόμιο – Ναι στην αξιοποίηση, όχι στο ξεπούλημα»


Αιχμές και κατά Νίκα
 
Μετά την καταγραφή του αεροδρομίου Καλαμάτας ως ενός από αυτά που παρουσιάζουν σημαντική ανοδική τάση σ’ όλη τη χώρα, κάτι που άλλωστε παραδέχθηκε και ο υφυπουργός κ. Πιτσιόρλας, η κα Νικολάκου τόνισε χθες ότι η Περιφέρεια Πελοποννήσου θεωρεί ως  «μονόδρομο» τη λύση που πρότεινε ο περιφερειάρχης Πέτρος Τατούλης για αξιοποίησή του με τη διαδικασία ΣΔΙΤ. Τη χαρακτήρισε ως τη μοναδική ρεαλιστική πρόταση, η οποία θα πρέπει γρήγορα να υλοποιηθεί, καθώς ύστερα και απ’ όσα δήλωσε κι ο υφυπουργός κατά την επίσκεψή του στην Καλαμάτα, δεν προβλέπεται καμία χρηματοδότηση από εθνικούς ή άλλους πόρους για την αξιοποίηση του αεροδρομίου. Πρόσθεσε, δε, ότι αν αυτό δε γίνει, δηλαδή η χρηματοδότηση από το κράτος, που αποτελεί την πρώτη προτεραιότητα, πρέπει γρήγορα να προχωρήσει η διαδικασία αξιοποίησης, καθώς η Περιφέρεια Πελοποννήσου ετοιμάζεται τον επόμενο μήνα να ανακοινώσει νέες πτήσεις. 
Η κα Νικολάκου υπογράμμισε ότι το αεροδρόμιο της Καλαμάτας δεν πρέπει να ξεπουληθεί ούτε να απαξιωθεί, έτσι ώστε να δοθεί άρον άρον, ότι όλοι αντιλαμβάνονται την ανοδική του πορεία και ότι πλέον κατατάσσεται στα πρώτα αεροδρόμια της χώρας.
Απαντώντας σε ερώτηση για πώς κρίνει την πρόταση να δοθεί σε ιδιώτη το αεροδρόμιο Καλαμάτας προς αξιοποίηση μαζί με το αεροδρόμιο της Τριόδου, πρόταση η οποία υιοθετήθηκε και από το δήμαρχο Καλαμάτας, Παναγιώτη Νίκα, σημείωσε ότι δεν μπορεί να την καταλάβει απόλυτα. Αρχικά υπάρχει μεγάλη απόσταση μεταξύ των δύο αεροδρομίων, ενώ δεν μπορεί να αντιληφθεί πώς αυτή η πρόταση θα βοηθήσει τον πραγματικό εκσυγχρονισμό που απαιτείται στο αεροδρόμιο Καλαμάτας.
Πρόσθεσε, επίσης, ότι το αεροδρόμιο Καλαμάτας αντιμετώπισε αρκετά προβλήματα αυτή τη σεζόν, κι αυτά τα προβλήματα είχαν να κάνουν και με το διοικητικό διαχειριστικό πλαίσιο, επειδή άλλαξε ο φορέας χρηματοδότησης από την ΥΠΑ και πήγε στο υπουργείο, φέρνοντας μάλιστα ως παράδειγμα ότι το αεροδρόμιο έμεινε ακόμα και χωρίς κλιματισμό και χρειάστηκαν μεγάλες προσπάθειες για να αντιμετωπιστούν αυτά τα προβλήματα με τη συμβολή της Περιφέρειας. Επισήμανε, δε, την τεράστια συμβολή του αερολιμενάρχη κ. Μανδηλάρη, που δίνει και την ψυχή του για το αεροδρόμιο, ενώ έκανε γνωστό ότι το αμέσως επόμενο διάστημα θα συναντηθούν για να βρουν τρόπους η Περιφέρεια να βοηθήσει στα προβλήματα που αντιμετωπίζει.
Παράλληλα, η κα Νικολάκου υπογράμμισε ότι αυτό που χρειάζεται εδώ και τώρα είναι να δούμε το αεροδρόμιο της Καλαμάτας ως ένα «εργαλείο» για τον τόπο μας, το οποίο δε θα ξεπουλήσουμε.
Σχολίασε δε, αναφερόμενη προφανώς στο δήμαρχο Καλαμάτας, ότι τη στιγμή που η κυβέρνηση δεν έχει αποφασίσει για την τύχη του αεροδρομίου, είναι αδιανόητο τοπικοί άρχοντες να ζητούν αυτό να πουληθεί, ξεκαθαρίζοντας ότι η Περιφέρεια Πελοποννήσου δε συμφωνεί επ’ ουδενί με αυτή την άποψη. Συμπλήρωσε, επίσης, ότι πάνω σ’ αυτή την πρόταση θα ήθελαν πρώτα να δουν ένα ολοκληρωμένο σχέδιο αξιοποίησης, αλλά και να ακούσουν την άποψη της τοπικής κοινωνίας, καθώς και του Δήμου Μεσσήνης.
Η κα Νικολάκου επανέλαβε ότι, εφόσον το υπουργείο Υποδομών δεν μπορεί να χρηματοδοτήσει την αξιοποίηση του αεροδρομίου, τότε η πρόταση του κ. Τατούλη για ΣΔΙΤ αποτελεί «μονόδρομο», ώστε και η τοπική κοινωνία να επωφεληθεί από την ανοδική τάση του. Ζήτησε, δε, όλοι να θυμηθούν ότι η Περιφέρεια Πελοποννήσου είναι η πρώτη στη χώρα η οποία έχει ζητήσει και διεκδικήσει, και από το ΤΑΙΔΕΠ και από το Υπερταμείο, η δημόσια περιουσία της να μην ξεπουληθεί, αλλά να υπάρχει η δυνατότητα να διεκδικήσει την καλύτερη αξιοποίηση. Το  αεροδρόμιο της Καλαμάτας χρειάζεται ένα ολοκληρωμένο σχέδιο και όχι να «πετάμε» λόγια στον αέρα, τόνισε η κα Νικολάκου.
Κλείνοντας έκανε γνωστό ότι σύντομα ο περιφερειάρχης Πελοποννήσου θα έχει συναντήσεις με τα αρμόδια υπουργεία πάνω σ’ αυτό το ζήτημα, ενώ θα βρίσκεται ψηλά και στην «ατζέντα» του Αναπτυξιακού Συνεδρίου παρουσία του πρωθυπουργού.
 
 
Του Κώστα Γαζούλη