Πετάμε χωρίς φτερά, πλέουμε δίχως πανιά


Πολύ λάδι αλλά από τηγανίτα τίποτα…
 
 «Δημιουργική ασάφεια» Πιτσιόρλα για αεροδρόμιο και λιμάνι Καλαμάτας
 
 Πολλή… σκόνη έχει σηκωθεί το τελευταίο διάστημα γύρω από την τύχη του αεροδρομίου της Καλαμάτας και την αναγκαιότητα βελτίωσης των υποδομών του, μια και πρόκειται για ένα από τα πλέον αναπτυσσόμενα στη χώρα. Οι προτάσεις που έχουν πέσει στο τραπέζι μιλούν για ιδιωτικοποίηση, για έργα μέσω Σύμπραξης Ιδιωτικού και Δημόσιου Τομέα (ΣΔΙΤ), ενώ ακούστηκε και η χρησιμοποίηση του αεροδρομίου της Τριόδου. Το μόνο που δεν είπε κανείς είναι ότι το ελληνικό κράτος δεν μπορεί να δώσει τα 40 με 50 εκατομμύρια που απαιτούνται ώστε αυτό να παραμείνει δημόσιο.
Σε παρόμοιο μήκος κύματος κινείται και η συζήτηση για το λιμάνι της Καλαμάτας
 
Δηλώσεις Στ. Πιτσιόρλα
Η κάθοδος στην Καλαμάτα του αρμόδιου υφυπουργού για θέματα παραχωρήσεων, Στ. Πιτσιόρλα, λόγω των εκδηλώσεων της 28ης Οκτωβρίου, θεωρήθηκε η καλύτερη ευκαιρία για ξεκαθάρισμα των προθέσεων της κυβέρνησης. Αν διαβάσει κανείς, όμως, το περιεχόμενο των δηλώσεων του κ. Πιτσιόρλα, δεν πρόκειται να καταλάβει και πολλά, καθώς υπάρχει ο νεολογισμός της “δημιουργικής ασάφειας”.
Κάνοντας, όμως, ένα βήμα παραπάνω, κάποιος θα μπορούσε να ποντάρει με σιγουριά ότι είτε βραχυπρόθεσμα είτε μεσοπρόθεσμα το αεροδρόμιο θα αλλάξει, προσωρινά ή μόνιμα, χέρια και χαρακτήρα.
Ειδικότερα, ο κ. Πιτσιόρλας δήλωσε: “Το αεροδρόμιο της Καλαμάτας είναι το ταχύτερα αναπτυσσόμενο αεροδρόμιο σε όλη την Ευρώπη. Αυτό, βεβαίως, συνδέεται με τις εξελίξεις στον τουρισμό στην περιοχή. Φέτος πήγε πάρα πολύ καλά ο τουρισμός και οι ενδείξεις είναι ότι του χρόνου θα πάει ακόμη καλύτερα. Άρα όλες οι υποδομές που εξυπηρετούν το τουριστικό ρεύμα θα πρέπει να αναπτυχθούν. Έχουμε, λοιπόν, μπροστά μας να αντιμετωπίσουμε ένα μεγάλο θέμα για την αξιοποίηση των 23 περιφερειακών αεροδρομίων που δε συμπεριελήφθησαν στο πρόγραμμα παραχώρησης προς τη Fraport. Αυτό απασχολεί την κυβέρνηση και σύντομα θα έχει αποφάσεις. Τα αεροδρόμια αυτά έχουν περάσει στο υπεραταμείο, αυτό όμως δε σημαίνει ότι δε θα αξιοποιηθούν. Απεναντίας, θα αξιοποιηθούν με τρόπο που θα εξυπηρετεί την ανάπτυξη του τουρισμού. Είναι οι πύλες της χώρας. Πρέπει να πάρουμε γρήγορα μέτρα».
Επίσης, ανέφερε: «Δεν υπάρχει αυτή τη στιγμή κανένα θέμα, δεν έχουν ληφθεί αποφάσεις. Όμως, επαναλαμβάνω, οφείλουμε να αξιοποιήσουμε τις δυνατότητες που μας δίνει η ανάπτυξη του τουρισμού και να τις ενισχύσουμε πιο πολύ. Το αεροδρόμιο της Καλαμάτας και του Αράξου είναι αεροδρόμια που αναπτύσσονται πάρα πολύ. Αυτή την τάση πρέπει να ενισχύσουμε και να αποκτήσουν υποδομές που να μπορούν να στηρίξουν αυτή την ανάπτυξη. Αυτή τη στιγμή έχουμε μια ομάδα 23 περιφερειακών αεροδρομίων. Δεν είναι όλα στην ίδια κατάσταση, όμως οφείλουμε να διαμορφώσουμε ένα σχέδιο για όλα. Αν θα κατηγοριοποιηθούν ή όχι, ακόμη δεν έχει αποφασιστεί. Όμως, αυτό που μας απασχολεί έντονα είναι η ανάπτυξη αυτών των αεροδρομίων. Μπορούν να βοηθήσουν τα μέγιστα στο να αυξηθούν ακόμα παραπάνω οι τουριστικές ροές. Το δείχνει το παράδειγμα του αεροδρομίου Καλαμάτας”.
 
Λιμάνι
Μετά την παρέλαση, ο δήμαρχος μαζί με τον υφυπουργό Ανάπτυξης, τον πρόεδρο του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Καλαμάτας και τον κεντρικό λιμενάρχη επισκέφθηκαν διάφορους χώρους στο λιμένα Καλαμάτας, για τον οποίο ο κ. Πιτσιόρλας εκδήλωσε έντονο ενδιαφέρον.
Δόθηκαν πληροφορίες για την κατάσταση των υποδομών, τη διακίνηση, τη μαρίνα, το master plan, το υδατοδρόμιο κ.λπ. Ο κ. Πιτσιόρλας εξέφρασε την άποψη ότι, υπό προϋποθέσεις και με σωστές ενέργειες, το λιμάνι μπορεί να συμβάλει στην οικονομική ανάπτυξη και ότι αποτελεί συγκριτικό πλεονέκτημα για την Καλαμάτα και την περιοχή της. Επιπλέον, ζήτησε την άποψη της Δημοτικής Αρχής γι’ αυτό το ζήτημα. Η δε συζήτηση θα συνεχιστεί σε περίπου 15 ημέρες στην Αθήνα.
Αναφερόμενος χθες στα παραπάνω θέματα ο δήμαρχος Καλαμάτας σημείωσε ότι για το λιμάνι απαιτούνται σοβαρά έργα υποδομής, αξίας πολλών δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ (master plan), τα οποία μόνο με τη διαδικασία των Συμπράξεων Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) είναι δυνατόν να εξευρεθούν. «Το λιμάνι μας μπορεί να φέρει ανάπτυξη μόνο αν λειτουργήσει ως μαρίνα για μεγάλα ιδιωτικά σκάφη αναψυχής, συμβάλλοντας έτσι στην τουριστική ανάπτυξη της περιοχής. Ένας προβλήτας για την εξυπηρέτηση των μικρών και μεσαίων φορτηγών πλοίων (40 με 50 έρχονται το χρόνο) είναι αρκετός» παρατήρησε.
Τέλος, σχολίασε ότι άμεσα πρέπει να προχωρήσει η διαδικασία ΣΔΙΤ για το αεροδρόμιο Καλαμάτας «Καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος», ώστε αυτό να αποκτήσει τις αναγκαίες σύγχρονες υποδομές και να λειτουργεί όλο το 24ωρο. Πρέπει, επίσης, να εξετασθεί η αξιοποίηση των χωρών του πρώην αεροδρομίου Τριόδου, στην κατεύθυνση υποστήριξης του αερολιμένα Καλαμάτας.

του Αντώνη Πετρόγιαννη