Με τη «φωτιά» φαίνεται να παίζει η Περιφέρεια Πελοποννήσου όσον αφορά στη μεταφορά μαθητών. Αν και μπαίνουμε στο δεύτερο 15νθήμερο του Οκτωβρίου, ακόμα δεν έχει επαναπροκηρυχθεί ο διεθνής διαγωνισμός της Μεσσηνίας, ο οποίος ακυρώθηκε στις αρχές Σεπτεμβρίου με απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής.
Η μεταφορά των μαθητών γίνεται τώρα με τις περσινές συμβάσεις που παρατάθηκαν και θα ισχύουν έως το τέλος του Δεκεμβρίου. Ακόμα και έτσι, όμως, υπάρχουν μεγάλα προβλήματα στη μεταφορά, αφού αρκετοί μαθητές δεν καλύπτονται από αυτές τις συμβάσεις.
Το προβληματικό σκηνικό συμπληρώνει το γεγονός ότι εκκρεμεί στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση η ένσταση που έχουν καταθέσει ιδιοκτήτες ταξί της Καλαμάτας κατά της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής για ακύρωση του διαγωνισμού.
Κατανόηση ή απογοήτευση
Οι περσινές συμβάσεις το Σεπτέμβριο, με την ακύρωση του διαγωνισμού που ήταν στον «αέρα», παρατάθηκαν για να μπορέσει να ξεκινήσει η μεταφορά και με αυτές υλοποιείται τώρα. Μάλιστα, αυτήν την περίοδο είναι σε εξέλιξη η διαδικασία τροποποίησης των εν λόγω συμβάσεων. Ωστόσο, υπάρχουν αρκετά κενά στη μεταφορά μαθητών που δεν καλύπτονται από αυτές τις συμβάσεις και 50-60 μαθητές, κυρίως νήπια και προνήπια, δεν έχουν ενταχθεί στις τροποποιημένες συμβάσεις. Για κάποια από αυτά τα παιδιά οι γονείς έχουν συναινέσει στη μεταφορά τους με το λεωφορείο της γραμμής, με μαθητική κάρτα. Οι γονείς, βέβαια, φαίνεται να έχουν αποδεχτεί την κατάσταση που επικρατεί αυτή τη στιγμή, άσχετα αν αυτό σημαίνει κατανόηση της δυσκολίας που υπάρχει ή απογοήτευση.
Ο διεθνής διαγωνισμός που είχε προκηρυχθεί για τη Μεσσηνία ολοκληρώθηκε στις 4 Σεπτεμβρίου, με το ηλεκτρονικό σύστημα να κλείνει κανονικά, όμως με απόφασή της η Οικονομική Επιτροπή της Περιφέρειας Πελοποννήσου τον ακύρωσε, επικαλούμενη νομικά ζητήματα κι ενώ είχαν προηγηθεί σκληρές ανακοινώσεις από ιδιοκτήτες ταξί.
Μάλιστα, τότε είχε ανακοινωθεί ότι θα κινηθούν άμεσα οι διαδικασίες για επαναπροκήρυξη του διαγωνισμού μέσα στον Οκτώβριο για όλες τις Περιφερειακές Ενότητες της Περιφέρειας.
Ένσταση ταξιτζήδων
Ωστόσο, μέχρι στιγμής οι διαδικασίες για την επαναπροκήρυξη αυτού του διαγωνισμού δεν έχουν ξεκινήσει και τα χρονικά περιθώρια έχουν στενέψει ασφυκτικά. Κι αυτό, γιατί χρειάζεται ικανός χρόνος και πολλή δουλειά για να γίνει τριετής σχεδιασμός, ενώ οι προθεσμίες που πρέπει να τηρηθούν για ένα διεθνή διαγωνισμό είναι μεγάλες. Για παράδειγμα, ο διαγωνισμός θα πρέπει να βρίσκεται στον «αέρα» τουλάχιστον 20 ημέρες, ενώ ακόμα δεν έχουν τεθεί οι όροι της διακήρυξής του προς έγκριση στην αρμόδια Οικονομική Επιτροπή.
Αν χαθεί κι άλλος χρόνος, ο κίνδυνος είναι να λήξουν στο τέλος Δεκεμβρίου οι συμβάσεις που τώρα έχουν παραταθεί και με το νέο έτος να μην μπορεί να μετακινηθεί ούτε ένας μαθητής.
Επίσης, σημαντικό ρόλο στην όλη ιστορία παίζει και το γεγονός ότι οι ιδιοκτήτες ταξί έχουν καταθέσει ένσταση κατά της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής με την οποία ακυρώθηκε ο ηλεκτρονικός διαγωνισμός για τη Μεσσηνία. Η Αποκεντρωμένη Διοίκηση έχει περιθώριο δύο μήνες για να απαντήσει στην ένσταση αυτή. Αν την κάνει δεκτή, τότε θα δημιουργηθούν μεγαλύτερα προβλήματα, αλλά ακόμα και αν την απορρίψει, σύμφωνα με πληροφορίες οι ιδιοκτήτες ταξί που έχουν προσφύγει είναι διατεθειμένοι να προχωρήσουν δικαστικά.
Όπως, λοιπόν, δείχνουν όλα, η μεταφορά μαθητών στη Μεσσηνία βρίσκεται πάνω σε τεντωμένο σκοινί, χωρίς ακόμα κανείς να μπορεί να προβλέψει ποια θα είναι η κατάληξη για χιλιάδες μικρούς και μεγάλους μαθητές και μαθήτριες του νομού μας.
Της Βίκυς Βετουλάκη