Το πρόβλημα με την ανυπαρξία πρωτοβουλιών στη φονική περιοχή στον ΟΑΕΔ στο Ασπρόχωμα τέθηκε για μία ακόμα φορά στη χθεσινή συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Καλαμάτας από τον επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας, Μανώλη Μάκαρη, μετά και τα συμπεράσματα του Γιώργου Επαμ. Μπούρα, πτυχιούχου μηχανικού Οχημάτων (Τ.Ε.), πραγματογνώμονα, αναλυτή τροχαίων ατυχημάτων και δικαστικού πραγματογνώμονα Νομού Μεσσηνίας.
Ο κ. Μάκαρης σημείωσε ότι μετά και την έκθεση θα πρέπει να κινηθούν όλοι (αρμόδιοι και μη), για να σταματήσουμε να θρηνούμε ανθρώπινες ζωές.
Ο δήμαρχος Παναγιώτης Νίκας από την πλευρά του παρουσίασε τη γνωστή του… τυπολατρία. Η συντήρηση του εθνικού δρόμου εντός των ορίων του Δήμου είναι υποχρέωσή του, η λήψη, όμως, μέτρων, με ό,τι αυτό σημαίνει (κατασκευές, φανάρια), ανήκει στην Περιφέρεια Πελοποννήσου και το αρμόδιο υπουργείο. Μια απόφαση που υπήρξε επί Γ. Σουφλιά να αλλάξει ο νόμος, δεν υλοποιήθηκε ποτέ, με αποτέλεσμα αυτός να είναι ανενεργός.
Από την άλλη, αντιλαμβανόμενος ότι ακόμα κι έτσι να είναι τα πράγματα, θα πρέπει να ληφθούν κάποιες πρωτοβουλίες από τη Δημοτική Αρχή, επικαλέστηκε τη γνώμη – έκθεση ειδικών συγκοινωνιολόγων για το τι θα πρέπει να γίνει στην περιοχή. Μάλιστα, σημείωσε ότι είναι διατεθειμένη η Δημοτική Αρχή από το δημοτικό προϋπολογισμό να χρηματοδοτήσει τις αναγκαίες παρεμβάσεις! Απέφυγε, όμως, να δεσμευτεί χρονικά για το θέμα.
Υπενθυμίζουμε ότι η έκθεση που αναφέραμε παραπάνω υποστηρίζει τα παρακάτω: «Από την αυτοψία που πραγματοποίησα εις το άνω σημείο διελεύσεως των οχημάτων και των πεζών προκειμένου να το φωτογραφίσω, αλλά και να δω αν πραγματικά τηρείται ο ΚΟΚ από τους χρήστες της οδού, διαπίστωσα ότι:
•Οι ταχύτητες που αναπτύσσουν οι οδηγοί των οχημάτων είναι μεγάλες, επικίνδυνες και ανεπίτρεπτες, αφού οι οδηγοί των οχημάτων δε θα μπορούσαν να συγκρατήσουν το όχημά τους σε περίπτωση που θα χρειαστεί να το κάνουν, και συγκεκριμένα όταν βρεθεί στην πορεία τους κάποιος πεζός, δηλαδή οι οδηγοί κατά πλειοψηφία δεν τηρούν τα άρθρα 19 και 20 του ΚΟΚ τα οποία προσδιορίζουν τα όρια ταχύτητας.
•Ο φωτισμός της ευρύτερης περιοχής και συγκεκριμένα από τη Δύση του ηλίου έως και την Ανατολή του είναι ΠΑΝΤΕΛΩΣ ΑΝΕΠΑΡΚΗΣ, διότι οι ΛΑΜΠΤΗΡΕΣ ΦΩΤΙΣΜΟΥ που βρίσκονται στο συγκεκριμένο σημείο είναι χρώματος πορτοκαλί και φωτίζουν εν μέρει και μόνον το συγκεκριμένο σημείο, με αποτέλεσμα οι οδηγοί να μην αντιλαμβάνονται το διερχόμενο χώρο από απόσταση ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ.
Λαμβάνοντας υπ’ όψιν μας όλα τα παραπάνω στοιχεία, θα πρέπει η αρμόδια αρχή για το συγκεκριμένο σημείο να λάβει ορισμένα ΜΕΤΡΑ και ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΑ:
1. Μία λύση που μπορεί να κάνει η αρμόδια αρχή έτσι ώστε να μη θρηνήσουμε και άλλον συμπολίτη μας είναι να τοποθετήσει ένα ΡΑΝΤΑΡ που να καταγράφει την ταχύτητα του οχήματος που θα περνάει εκείνη τη στιγμή από το σημείο που θα το τοποθετήσουν, και επίσης ένα παλλόμενο φανάρι ή πριν από το ΡΑΝΤΑΡ ταχύτητας ή μετά από το ΡΑΝΤΑΡ. Επιπλέον, να τοποθετήσουν ένα ΦΑΝΑΡΙ ΠΕΖΩΝ που θα είναι μόνιμα πράσινο για τα οχήματα, αλλά θα ανάβει κόκκινο όταν θα πατάει το μπουτόν κάποιος πεζός για να περάσει απέναντι. Επίσης, να δημιουργηθεί ΝΗΣΙΔΑ εις το ΚΕΝΤΡΟΝ της ΟΔΟΥ για να μπορεί ο πεζός να ΣΤΑΜΑΤΑ προσωρινά μέχρι να περάσει απέναντι. Τέλος, να γίνει ΑΛΛΑΓΗ εις τον ΦΩΤΙΣΜΟ από πορτοκαλί σε λευκό για να υπάρχει καλύτερη ορατότητα και περισσότερη φωτεινότητα στο σημείο εκείνο.
2. Μία δεύτερη λύση είναι να τοποθετηθεί νησίδα ανάμεσα στα δύο ρεύματα κυκλοφορίας της εθνικής οδού, η οποία ν’ αρχίζει από τα φανάρια του Ασπροχώματος έως τα φανάρια της Μεσσήνης. Επίσης, να τοποθετηθεί ΦΑΝΑΡΙ ΠΕΖΩΝ που θα παρέχει τη δυνατότητα στους πεζούς να περάσουν απέναντι με ασφάλεια ανακόπτοντας την κυκλοφορία των οχημάτων. Τέλος, να πραγματοποιηθεί ΑΛΛΑΓΗ εις τον ΦΩΤΙΣΜΟ από ΠΟΡΤΟΚΑΛΙ σε ΛΕΥΚΟ για να υπάρχει καλύτερη ορατότητα και περισσότερη φωτεινότητα στο συγκεκριμένο ΣΗΜΕΙΟ, το οποίο εμφανίζει ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑ.
3. Επίσης, θα πρέπει να εξεταστεί και το ενδεχόμενο να κατασκευαστεί στο εν λόγω σημείο ΑΕΡΟΓΕΦΥΡΑ, αν όχι τσιμεντένια που ίσως να κοστίζει ακριβά, αλλά μία μεταλλική που έχει κόστος σαφώς πολύ μικρότερο, αλλά θα παρέχει ΑΣΦΑΛΗ ΔΙΕΛΕΥΣΗ.
Σε κάθε περίπτωση, θα πρέπει να ληφθούν ΑΜΕΣΑ ΜΕΤΡΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ στο συγκεκριμένο σημείο χωρίς να υπολογιστεί το χρηματικό κόστος και τούτο για την χωρίς ΚΙΝΔΥΝΟ διέλευση των πεζών από τη μία πλευρά του δρόμου στην άλλη και έτσι να μη χρειαστεί να θρηνήσουμε στο ΜΕΛΛΟΝ και άλλα θύματα στο συγκεκριμένο ΣΗΜΕΙΟ».
Σε τελική ανάλυση, ιδού η Ρόδος, ιδού και το πήδημα για αρμόδιους και μη…
Του Αντώνη Πετρόγιαννη
Μάκαρης για ΟΑΕΔ: Να σταματήσει η μετάθεση ευθυνών για την περιοχή
