Έπειτα από δέκα (10) χρόνια θητείας η Δημοτική Αρχή Καλαμάτας αποφάσισε, τελικά, με… δειλά βήματα να προχωρήσει σε μια σειρά παρεμβάσεων στην παραλιακό οδό της Καλαμάτας, τη Ναυαρίνου.
Τις επόμενες ημέρες θα συζητηθούν στην Επιτροπή Ποιότητας Ζωής και στο Δημοτικό Συμβούλιο Καλαμάτας τα μέτρα που πρόκειται να προτείνει και θα αρχίσουν μέσα στο 2018. Πάντως, από τη μελέτη φαίνεται ότι οι αλλαγές θα γίνουν με μέτρο και οι όποιες ριζικές αλλαγές στο χαρακτήρα της οδού μετατίθενται για το επόμενο διάστημα.
Ειδικότερα, στη μελέτη με τίτλο «Ανάπλαση οδού Ναυαρίνου (α’ φάση) από οδό Φαρών έως οδό Ακρίτα», προϋπολογισμού 650.000 ευρώ, αναφέρονται τα εξής: Σύμφωνα και τα σημερινά κυκλοφοριακά δεδομένα της οδού Ναυαρίνου, σε πρώτη φάση προτείνεται η ανάπλαση της περιοχής που περικλείεται από τις οδούς Φαρών και Ακρίτα, μήκους 240 περίπου μέτρων και πλάτους 13 περίπου μέτρων, δηλαδή σε μια επιφάνεια εμβαδού 4.400μ2, συμπεριλαμβανομένων και των τμημάτων που αφορούν στους κάθετους προς αυτήν δρόμους αλλά και τη συναρμογή της περιοχής ανάπλασης με την προσφάτως αναπλασθείσα περιοχή, του νότιου πεζοδρομίου της Ναυαρίνου.
Σύμφωνα με την πρόταση, προβλέπεται η δημιουργία μιας και μόνον λωρίδας κυκλοφορίας οχημάτων πλάτους 3,80 μ., διαστρωμένη με έγχρωμους κυβόλιθους βαρέως τύπου διαστάσεων 20x10x10εκ, συνεπίπεδη με τα εκατέρωθεν αυτής πεζοδρόμια.
Η ζώνη αυτή προτείνεται να τοποθετηθεί σε απόσταση περίπου 8,0 μέτρων από τις Ο.Γ των αντίστοιχων Ο.Τ στην βόρεια πλευρά της Ναυαρίνου και θα καταλαμβάνει τμήμα του σημερινού οδοστρώματος. Η παραπάνω ζώνη διέλευσης οχημάτων θα διαχωρίζεται από τα νέα πεζοδρόμια, με την τοποθέτηση μιας σειράς εμποδίων στάθμευσης με αντανακλαστική ταινία, που θα αποτελούν στην ουσία τον δείκτη κίνησης αυτοκινήτων.
Στη συνέχεια και λίγο πιο νότια, δημιουργείται μια ουδέτερη ζώνη – λωρίδα ασφαλείας πλάτους περίπου 1,00 μ. μεταξύ του προτεινόμενου δρόμου και του υφιστάμενου ποδηλατοδρόμου, για το διαχωρισμό των αξόνων κυκλοφορίας ποδηλάτων και οχημάτων.
Με δεδομένη, λοιπόν, τη μονοδρόμηση τμήματος της Ναυαρίνου από Φαρών μέχρι την οδό Ακρίτα (με κατεύθυνση Δ – Α), προτείνεται συγχρόνως και η διαπλάτυνση του βόρειου πεζοδρομίου – σε βάρος του υφιστάμενου δρόμου – κατά 4,00 περίπου μέτρα, με ταυτόχρονη κατάργηση της στάθμευσης των μοτοσικλετών και τη δημιουργία μόνον θέσεων προσωρινής στάθμευσης οχημάτων τροφοδοσίας στα αντίστοιχα οικοδομικά τετράγωνα, που απαρτίζουν το μέτωπο της ανάπλασης.
Θέσεις στάθμευσης μηχανών δημιουργούνται μόνο στις κάθετες προς την Ναυαρίνου δρόμους, Μαιζώνος και Βύρωνος και μέχρι το ύψος της οδού Σανταρόζα.
Για την κυκλοφορία των οχημάτων και την αστική συγκοινωνία, σε ό,τι αφορά μεν τα οχήματα με κατεύθυνση το κέντρο της πόλης, η κυκλοφορία θα πραγματοποιείται δια μέσου της οδού Ακρίτα και στη συνέχεια τα οχήματα είτε θα ακολουθούν την οδό Κρήτης – εάν πρόκειται να ακολουθήσουν πορεία προς τα δυτικά – είτε την οδό Φαρών ή ακόμα και την οδό Ακρίτα.
Για την αστική όμως συγκοινωνία – με κατεύθυνση επίσης προς το κέντρο της πόλης – προτείνεται η πορεία του λεωφορείου να πραγματοποιείται δια μέσου της οδού Ακρίτα έως την οδό Κρήτης, στη συνέχεια από οδό Κρήτης αριστερά μέχρι την οδό Φαρών, έπειτα στροφή προς τα νότια μέχρι την οδό Ναυαρίνου και από εκεί δια μέσου των οδών Τσαμαδού – Αναστάσεως – Ψαρών και Κρήτης, η πορεία του λεωφορείου να καταλήγει και πάλι στην οδό Φαρών.
Στη περίπτωση αυτή δεν υπάρχουν σοβαρές μεταβολές στο θέμα των ήδη υπαρχόντων στάσεων, απεναντίας δημιουργείται μια στάση επιπλέον στην οδό Κρήτης (από Ακρίτα έως οδό Φαρών), ενώ η στάση που καταργείται στην οδό Ναυαρίνου μπροστά από το φαρμακείο, μετατοπίζεται λίγο πιο δυτικότερα της οδού, στο τμήμα που περικλείεται ανάμεσα στις οδούς από Φαρών και Τσαμαδού.
Του Αντώνη Πετρόγιαννη