Στη χθεσινή της συνεδρίαση η Επιτροπή Ποιότητας Ζωής του Δήμου Καλαμάτας ενέκρινε την ανάπλαση της οδού Ναυαρίνου από Φαρών έως Ακρίτα, ενώ έχουν ήδη εγκριθεί οι σχετικές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις.
Αυτά μέσες-άκρες λέει στην αρχή το σχετικό δελτίο Τύπου της Δημοτικής Αρχής. Το έργο μπορεί να εγκρίθηκε, αλλά κατά τη διάρκεια της συζήτησης τόσο η μείζων μειοψηφία (Σταμάτης Μπεχράκης) όσο και η δεύτερη ελάσσονα (Μιχάλης Αντωνόπουλος) κέρδισαν τις εντυπώσεις και την ουσία με τις παρατηρήσεις τους.
Από την πλευρά του, ο πρώτος σχολίασε ότι από τη στιγμή που στο υπό ανάπλαση τμήμα είναι διανοιγμένες όλες οι κάθετες οδοί, η απόφαση θα έπρεπε να κινείται προς την κατεύθυνση της πεζοδρόμησής του.
Στη συνέχεια προχώρησε σε εξειδικευμένες παρατηρήσεις, όπως είναι η συνολική σχεδίαση της οδού, η πρόβλεψη για δημιουργία οπτικών ινών, έτσι ώστε σε μια πολυσύχναστη περιοχή της παραλιακής ζώνης οι δημότες και οι επισκέπτες να έχουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν το διαδίκτυο, ενώ ζήτησε η μορφή της παρέμβασης να μη θυμίζει μια αστική ανάπλαση. Κι αυτό θα επιτευχθεί με περισσότερο πράσινο και εξοπλισμό με καθιστικά και βρύσες με νερό.
Ο Μιχάλης Αντωνόπουλος έθιξε τα προβλήματα στάθμευσης για όσους θέλουν να διασχίσουν την περιοχή, την ανυπαρξία κάποιας τεχνικής έκθεσης που θα αντιμετωπίζει τα προβλήματα στην οδό εισόδου (Φαρών) και εξόδου (Ακρίτα), τον καθαρισμό του διατηρητέου κτηρίου Τσίλερ από τους υπόγειους κάδους απορριμμάτων, αφού επί του θέματος συμφωνεί και η Εφορεία Αρχαιοτήτων, αλλά και την αλλαγή σχεδίασης του ποδηλατόδρομου στο νότιο πεζοδρόμιο.
Και οι δύο εκπρόσωποι των παρατάξεων της αντιπολίτευσης σημείωσαν ότι δεν είναι δυνατό στην παραλιακή οδό η Δημοτική Αρχή να κινείται με τη λογική “βλέποντας και κάνοντας”.
Από την πλευρά της πλειοψηφίας, τόσο ο πρόεδρος της επιτροπής, Δημήτρης Δημόπουλος, όσο και τα μέλη, Ανδρέας Καραγιάννης και Γιάννης Μπάκας, τόνισαν ότι η παρέμβαση, σε κάθε περίπτωση θα αναβαθμίσει την περιοχή, ενώ αποτελεί κι ένα… σκαλί για μελλοντικές ευρύτερες παρεμβάσεις. Επιπλέον, έχει σχεδιαστεί με κριτήριο την αναβάθμιση της παραλιακής ζώνης και τη βελτίωση των συνθηκών λειτουργίας των καταστημάτων, αλλά πρωτίστως για την εξυπηρέτηση των πολιτών. Ένα δεύτερο κριτήριο έχει σχέση με την ενοποίηση των αναπλάσεων που έχουν γίνει έως τώρα στο κέντρο της πόλης και το παραλιακό μέτωπο, έτσι ώστε στο σύνολό τους να λειτουργούν ως μια ενιαία ζώνη αναψυχής, πρασίνου, περιπάτου και στάσης των κατοίκων και τουριστών.
Σε πρώτη φάση θα πραγματοποιηθεί η ανάπλαση της περιοχής που περικλείεται από τις οδούς Φαρών και Ακρίτα, μήκους 240 περίπου μέτρων και πλάτους 13 περίπου μέτρων, δηλαδή μιας επιφάνειας εμβαδού 4.400 τετραγωνικών μέτρων, συμπεριλαμβανομένων των τμημάτων που αφορούν στους κάθετους προς αυτήν δρόμους, αλλά και της συναρμογής της περιοχής ανάπλασης με την προσφάτως αναπλασθείσα περιοχή του νότιου πεζοδρομίου της οδού Ναυαρίνου.
Του Αντώνη Πετρόγιαννη