Υπογράφηκε η σύμβαση για το έργο αναπλάσεων σε Αύρας, Ηρώων και Ποσειδώνος

Υπογράφηκε η σύμβαση για το έργο αναπλάσεων σε Αύρας, Ηρώων και Ποσειδώνος

Υπάρχει ένας…νόμος στα δημόσια έργα, σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΤΕΕ Γιώργο Στασινό, ο οποίος υποστηρίζει ότι με εκπτώσεις πάνω από 50% ή κλέβεις ή μπαίνεις μέσα.
Δεν θέλουμε να γίνουμε…Πυθίες, αλλά έχει παρατηρηθεί σε πολλά έργα και της Μεσσηνίας ο νόμος αυτός να έχει ισχύ.
Βέβαια, υπάρχουν και εξαιρέσεις, αλλά είναι τόσες που επιβεβαιώνουν τον κανόνα. Πάντως, για το έργο που γίνεται παρακάτω λόγος μένει να αποδειχθεί, εν τοις πράγμασι, αν είναι κανόνας ή εξαίρεση.
Χθες, ο δήμαρχος Παναγιώτης Νίκας και ο εκπρόσωπος της αναδόχου εταιρείας Γεώργιος Παπουτσής υπέγραψαν σύμβαση για την πραγματοποίηση του έργου «Ανακατασκευή πεζοδρομίων και φωτισμού, τμημάτων των οδών Αύρας, Ηρώων και Ποσειδώνος».
 Ανάδοχος είναι η εταιρεία ΤΕΡΚΑΤ, που προσέφερε έκπτωση 59,43%. Πρόκειται για έργο προϋπολογισμού μελέτης 900.000 ευρώ με το ΦΠΑ και η χρηματοδότησή του, με πολύ ευνοϊκούς όρους, προέρχεται από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων.
Σύμφωνα με το σχετικό ενημερωτικό δελτίο Τύπου η ανάδοχος εταιρεία θα ξεκινήσει εργασίες άμεσα, από την οδό Αύρας, που δέχεται τη μεγαλύτερη πίεση κατά τη θερινή περίοδο. Θα καταβληθεί δε ιδιαίτερη προσπάθεια για την όσο το δυνατόν μικρότερη όχληση το καλοκαίρι από το έργο. Ο χρόνος ολοκλήρωσης του έργου, που είναι 180 ημέρες, θα συντομευθεί, πάντα σύμφωνα με τη Δημοτική Αρχή.
Η σύνταξη της μελέτης ανάπλασης αφορά στην ανακατασκευή των πεζοδρομίων των οδών Ηρώων και Αύρας από το ύψος της Κρήτης μέχρι την οδό Ναυαρίνου, μήκους περίπου 370 μέτρων.
Σκοπός της μελέτης είναι πρωτίστως η διευθέτηση του κυμαινόμενου σήμερα πλάτους των δρόμων, σε δρόμους και πάλι διπλής κατεύθυνσης, σταθερού όμως πλάτους ανά λωρίδα κατεύθυνσης, 6,40 μέτρων για την Αύρας και 7,00 μέτρων για την Ηρώων αντίστοιχα, με μικρή μετατόπιση των υφιστάμενων αξόνων.
Συγχρόνως, δημιουργούνται πεζοδρόμια και αυτά κυμαινόμενου πλάτους αλλά σαφώς μεγαλύτερα από τα σημερινά και με καινούργια υλικά επιστρώσεων (λείο βιομηχανικό δάπεδο με εμφανείς αρμούς στις μεγάλες επιφάνειες και ζώνες πλάτους 80 εκ. από έγχρωμες πλάκες τσιμέντου, επαναλαμβανόμενες ανά τακτά διαστήματα).
Στα παραπάνω πρέπει να προστεθεί και η προσπάθεια βελτίωσης της εικόνας του πεζόδρομου Ποσειδώνος, στη μαρίνα Καλαμάτας, η οποία πραγματοποιείται με μικρές αλλά ουσιαστικές παρεμβάσεις, που αφορούν αφενός μεν στη βελτίωση του υπάρχοντος φωτισμού του πεζόδρομου με φώτα νέας τεχνολογίας (LED), στην αντικατάσταση των φθαρμένων πλακών επίστρωσης σε διάφορα σημεία του δρόμου, αλλά και στη σύνδεση του παραπάνω πεζόδρομου με την οδό Σαλαμίνος, με τη δημιουργία ενός πεζόδρομου πλάτους 5,0 μέτρων και μήκους 45 μέτρων, που περνά μπροστά από τα καταστήματα εστίασης «Λιμένι» και «Mangiona».
Σχετικά με τον αστικό εξοπλισμό, έχει δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στην ανάπαυση των πεζών, με τη δημιουργία χώρων ξεκούρασης σε άνετα καθιστικά – παγκάκια και βρύσες πόσιμου νερού, στην τοποθέτηση κάδων μικροαπορριμμάτων ανά τακτά διαστήματα της διαδρομής και στη σωστή ενημέρωση των οδηγών με τοποθέτηση πινακίδων ρυθμιστικών και ένδειξης επικίνδυνων θέσεων με τους αντίστοιχους στύλους στήριξης.
Τέλος, αντικαθίστανται οι υπάρχοντες μεταλλικοί κάδοι οικιακών απορριμμάτων, με νέους κυκλικούς πέτρινους στην εξωτερική τους πλευρά κάδους, μεγάλης χωρητικότητας.
Α.Π.