Το νυχτερινό πρόσωπο της Ναυαρίνου… τρομάζει
«Κόντρες» με μηχανάκια και αυτοκίνητα σχεδόν κάθε βράδυ
Δεν είναι η πρώτη φορά που ασχολούμεθα με το θέμα και προφανώς δε θα είναι και η τελευταία. Το μόνο που ελπίζουμε, είναι οι μελλοντικές μας αναφορές να μην περιλαμβάνουν και δυσάρεστες ειδήσεις που αφορούν ανθρώπινες ζωές και καταστρέφουν οικογένειες.
Το πρόβλημα με τις αυτοσχέδιες κόντρες με μηχανάκια και αυτοκίνητα δεν είναι φαινόμενο των τελευταίων μηνών στην περιοχή μας, καθώς ειδησεογραφικά μας έχει απασχολήσει πάρα πολλές φορές στο παρελθόν και, μάλιστα, κάποιες φορές πολύ δυσάρεστα.
Δυστυχώς, αντί ως φαινόμενο να ξεφτίζει στη σύγχρονη εποχή μας, φουντώνει επικίνδυνα πολλές φορές, με σημαντικούς κινδύνους όχι μόνο για τους ίδιους που «κοντράρονται» ποιος θα τερματίσει το κοντέρ στο «φτιαγμένο» μηχανάκι ή αυτοκίνητο, αλλά και για ανυποψίαστους πολίτες που μπορεί να βρεθούν στο σημείο. Κι αυτό γιατί αρκετές φορές οι κόντρες διοργανώνονται σε πολυσύχναστα σημεία, που το βράδυ ηρεμούν κυκλοφοριακά και δημιουργούν τις τέλειες συνθήκες για τα αυτοσχέδια στοιχήματα νεαρών.
Η παραλιακή της Καλαμάτας και συγκεκριμένα το τμήμα της Ναυαρίνου από το Φιλοξένια έως τα φανάρια της Κρήτης, τη νύχτα αλλάζει «πρόσωπο» και η ευθεία της μετατρέπεται σχεδόν κάθε βράδυ σε ιδανική αυτοσχέδια πίστα. Αυτό συμβαίνει όλη την χειμερινή περίοδο, που το παραλιακό μέτωπο κάθε χρόνο ερημώνει όλο και πιο πολύ. Όχι βέβαια, ότι οι κόντρες σταματάνε το καλοκαίρι. Απλώς τότε μεταφέρονται στον Αλμυρό.
Άνθρωποι που πολλές φορές επιλέγουν να κάνουν αργά τη νύχτα τη βόλτα τους στην παραλιακή, μιλώντας στο «Θ» περιγράφουν αυτό που συμβαίνει, όπως μας είπαν αν όχι κάθε βράδυ, αλλά τα περισσότερα βράδια της εβδομάδας και το φόβο που βιώνουν όταν ακούν λάστιχα να στριγγλίζουν στην άσφαλτο και οχήματα να περνούν από δίπλα τους με ιλιγγιώδη ταχύτητα.
Αυτοσχέδιες κόντρες που τρομάζουν
«Μου άρεσε πάντα, να περπατάω στη Ναυαρίνου αργά το βράδυ, γιατί δεν έχει πολύ κόσμο. Όμως αυτό που γίνεται κάθε βράδυ στο Φιλοξένια, με έχει αποτρέψει και κυρίως να περπατάω, μετά τα φανάρια της Κρήτης και προς το τέρμα του δρόμου», μας τόνισε η κα Κατερίνα.
Ιδιαίτερα την περιοχή του «Φιλοξένια» αποφεύγει αργά τη νύχτα, όπως μας είπε και ο κ. Μιχάλης. «Εάν πας μετά τις 10 και μέχρι αργά μετά τα μεσάνυχτα στο τέλος της Ναυαρίνου, υπάρχουν μεγάλες ομάδες νεαρών συγκεντρωμένες στο πάρκινγκ, μπροστά από το ξενοδοχείο, με αυτοκίνητα και μηχανάκια που φαίνονται ότι είναι «φτιαγμένα». Σε κοιτάνε περίεργα και σου δίνουν την αίσθηση του όχλου. Νιώθεις την αδρεναλίνη τους. Φοβάσαι λίγο να περάσεις από εκεί», πρόσθεσε.
Όπως διαπιστώσαμε και οι ίδιοι, καθ’ όλη τη διάρκεια της εβδομάδας, μετά τις 10-11 το βράδυ, συνήθως δημιουργούνται δύο ομάδες νεαρών. Η μία από την πλευρά του ξενοδοχείου και η άλλη στο πλάτωμα απέναντι. Κυρίως αγόρια από ανήλικα μέχρι 30 χρονών, αλλά και κορίτσια, συγκεντρώνονται δίπλα από αυτοκίνητα και μηχανάκια. Αν πλησιάσεις, θα ακούσεις πως μοναδικό θέμα συζήτησης είναι τα «άλογα», τα «ανοίγματα» και το «φτιάξιμο» των οχημάτων. Διηγούνται ιστορίες για κόντρες και εκφράζουν το «θαυμασμό» τους για τους πιο «ριψοκίνδυνους».
Πολλά από τα μηχανάκια αυτά και τα αυτοκίνητα, συνήθως με φιμέ τζάμια και κάποια ακόμα και με αυτοσχέδιες πινακίδες κυκλοφορίας, θα τα δεις να περνάνε πάνω από 10 φορές, πάνω κάτω, στη Ναυαρίνου, λες και τσεκάρουν κάτι.
Τρομακτικές ταχύτητες
Όταν ο δρόμος ηρεμήσει λίγο από την κυκλοφορία, τότε αρχίζουν οι εκκωφαντικοί θόρυβοι από «πειραγμένες» εξατμίσεις και λάστιχα που «στριγγλίζουν».
Οι ταχύτητες που αναπτύσσονται, σε πολλές περιπτώσεις , είναι τρομακτικές, με όσους τυχαίνει εκείνη τη στιγμή να περπατάνε στο πεζοδρόμιο να σταματούν και να κάνουν στην άκρη, έτοιμοι να πηδήξουν στην άμμο, ξέροντας ότι πολύ εύκολα κάτι μπορεί να πάει στραβά, με ανυπολόγιστες συνέπειες.
«Δεν μπορεί να συνεχισθεί άλλο αυτό. Κάτι πρέπει να γίνει. Να ληφθούν μέτρα», τονίζει ο κ. Πάνος και προσθέτει: «Ας τοποθετήσει ο Δήμος «σαμαράκια» κάθε 100 μέτρα να μην μπορούν να τρέξουν. Ας τοποθετηθεί μια κάμερα καταγραφής της κίνησης. Κάτι που να το αποτρέψει όλο αυτό».
«Ο Θεός και η ψυχή σου», ήταν η απάντηση του κ. Κώστα όταν τον ρωτήσαμε για την κατάσταση στη Ναυαρίνου. «Εύχεσαι να μην φύγει κανένας και έρθει επάνω σου. Δεν κινδυνεύουν μόνο οι ίδιοι, αλλά και ο ανυποψίαστος κόσμος που κυκλοφορεί. Ας φτιαχτεί ένας επίσημος χώρος, όπου θα μπορούν να πηγαίνουν να κάνουν τις κόντρες τους και όχι μέσα στους δρόμους με όλους αυτούς του κινδύνους. Και η Αστυνομία το απαξιώνει το γεγονός. Εγώ περπατάω κάθε ημέρα στην παραλία και βλέπω το φαινόμενο αυτό. Σπάνια έχω δει όμως περιπολικό να έρχεται προς τα εδώ. Κι αν κάνει ένα πέρασμα, μετά από λίγο οι κόντρες ξαναξεκινάνε».
Λήψη μέτρων
Τον Ιούνιο και πάλι μετά από δημοσιεύματα διενεργήθηκαν στοχευμένοι τροχονομικοί έλεγχοι, κυρίως στο παραλιακό μέτωπο της Καλαμάτας, για κόντρες που γίνονται από μηχανάκια και αυτοκίνητα. Έγιναν, αποκλειστικά για αυτό το θέμα, 172 τροχονομικοί έλεγχοι οδηγών και οχημάτων και βεβαιώθηκαν 80 παραβάσεις. Ακινητοποιήθηκαν δε 27 οχήματα, από τα οποία αφαιρέθηκαν τα στοιχεία κυκλοφορίας (πινακίδες και άδειες κυκλοφορίας).
Από τότε μέχρι σήμερα, όμως δεν υπήρξε άλλη ενημέρωση από την Αστυνομία για τέτοιους ελέγχους. Η ερημοποίηση της παραλίας τα τελευταία χρόνια από τον Οκτώβριο και μετά, έχει συμβάλλει σε αυτή την κατάσταση. Βέβαια η αλήθεια είναι πως εάν λάβεις μέτρα στη Ναυαρίνου, οι ομάδες θα μεταφερθούν κάπου άλλου και ούτε και μπορείς σε κάθε δρόμο που έχει ευθεία να έχεις έναν τροχονόμο.
Όμως μην περιμένουμε κάθε φορά να σκοτωθεί κάποιος για να αποδώσουμε ευθύνες και να κάνουμε συμβούλια για τα μέτρα που πρέπει να ληφθούν. Τότε είναι αργά και απλώς βαυκαλίζουμε τις συνειδήσεις μας.
Της Βίκυς Βετουλάκη
«Κουρσάροι» στην άσφαλτο της Ναυαρίνου
