Με μια μακροσκελή ανακοίνωση το Γενικό Λύκειο Πύλου καταγράφει τη θέση του σχετικά με τον πρόσφατο επεισοδιακό αγώνας για το σχολικό πρωτάθλημα ποδοσφαίρου Λυκείων που διεξήχθη στη Μεθώνη, ανάμεσα στο ΓΕΛ Πύλου και το ΓΕΛ Φιλιατρών (διακόπηκε ενώ το σκορ ήταν 1-1 και για την τύχη του θα αποφασίσει το Γραφείο Φυσικής Αγωγής).
«Από την αρχή έως και το τέλος αυτής της διαδικασίας η διαγωγή όλων των εκπροσώπων του Λυκείου Φιλιατρών δεν ήταν η αρμόζουσα σε μαθητικούς αθλητικούς αγώνες και ήταν αντίθετη προς κάθε έννοια ευπρέπειας και του «εὖ αγωνίζεσθαι».
Θα επικεντρωθούμε στα γεγονότα και δε θα εκφράσουμε προσωπικές απόψεις» αναφέρουν αρχικά οι υπεύθυνοι του ΓΕΛ Πύλου, ενώ σε άλλο σημείο κατηγορούν την «απέναντι πλευρά» ότι: «Επιτέθηκαν λεκτικά ακόμα και στον Διευθυντή του Λυκείου της Πύλου, αλλά και στους ποδοσφαιριστές.
Τους έγινε σύσταση να σταματήσουν να βρίζουν, χωρίς όμως αποτέλεσμα».
Επίσης, θεωρούν ότι την εχθρότητα πυροδότησε η άρνηση στην αντικανονική συμμετοχή ποδοσφαιριστή των Φιλιατρών «ο οποίος δεν διέθετε νόμιμο αθλητικό δελτίο ταυτότητας, όπως γίνεται σε όλους τους αθλητικούς αγώνες μεταξύ μαθητών. Δήλωσε ότι «ξέχασαν» να του εκδώσουν. Ζήτησε από τον ομόλογό του της Πύλου να αγωνιστεί κατ΄ εξαίρεσιν.
Εκείνος απάντησε ότι ο αγώνας πρέπει να είναι καθ’ όλα νομότυπος.
Κατόπιν τούτου ο Διευθυντής των Φιλιατρών συγκέντρωσε τους ποδοσφαιριστές του και τους ανακοίνωσε την άρνηση του κ. Χρονόπουλου να δεχτεί την παρανομία.
Αυτό αύξησε, όπως αποδεικνύεται από την εξέλιξη του αγώνα, την εριστικότητα και τον φανατισμό τους.
Στη συνέχεια και ενώ οι Διευθυντές των δύο Λυκείων, μετά από προτροπή του κ. Κακαλέτρη του υπεύθυνου του Γραφείου Φυσικής Αγωγής, μίλησαν στους ποδοσφαιριστές – μαθητές των δύο ομάδων για το «εὖ ἀγωνίζεσθαι» και ευχήθηκαν σε όλους καλή επιτυχία, κάποιοι από τους ποδοσφαιριστές του Λυκείου Φιλιατρών απάντησαν τουλάχιστον απρεπώς στον Διευθυντή του Λυκείου Πύλου, γιατί δεν επέτρεψε την προαναφερθείσα παράνομη συμμετοχή στον αγώνα».
Στην ίδια ανακοίνωση η πλευρά της Πύλου αναφέρει «Ο διαιτητής είχε κάνει σύσταση στους παίχτες και των δύο ομάδων να μη βρίζουν. Στο δεύτερο ημίχρονο ένας παίχτης των Φιλιατρών έβριζε συνεχώς. Όταν έβρισε την μητέρα ενός αντιπάλου, ο διαιτητής τον προειδοποίησε ότι θα τον αποβάλει.
Εκείνος αντέδρασε άσχημα απειλώντας τον διαιτητή. Έτσι ο διαιτητής τον απέβαλε.
Ο αγώνας συνεχίστηκε κανονικά χωρίς ιδιαίτερες διαμαρτυρίες. Όταν όμως η Πύλος ισοφάρισε, μετά από 5 λεπτά περίπου, οι φίλαθλοι των Φιλιατρών άρχισαν να πετούν μπουκάλια, να βρίζουν αισχρά και να διαμαρτύρονται έντονα.
Ξαφνικά και χωρίς κανένας να το περιμένει, ο υπεύθυνος των Φιλιατρών έδωσε εντολή να αποχωρήσει η ομάδα από το γήπεδο με το επιχείρημα ότι η ομάδα τους αδικήθηκε.
Κάποιοι από τους ποδοσφαιριστές των Φιλιατρών δεν συμφωνούσαν με αυτή την απόφαση και δημιουργήθηκε πανδαιμόνιο.
Να σημειωθεί ότι κατά την αποχώρησή τους κάποιοι από τους ποδοσφαιριστές – μαθητές των Φιλιατρών προέβησαν σε απρεπείς και άσεμνες χειρονομίες προς την εξέδρα των
μαθητών του Λυκείου της Πύλου.
Η ομάδα της Πύλου παρέμεινε στον αγωνιστικό χώρο μέχρι που οι υπεύθυνοι του αγώνα είπαν στα παιδιά να μπουν στα αποδυτήρια και να αλλάξουν ενδυμασία.
Αυτά που ακολούθησαν ήταν ντροπή για ένα σχολικό αγώνα.
Οι μαθητές του Λυκείου Φιλιατρών – έξω από το γήπεδο – δεν έμπαιναν στα λεωφορεία και απειλούσαν τους μαθητές της Πύλου που ήταν ακόμη στην
εξέδρα.
Οι υπεύθυνοι των Φιλιατρών δεν φρόντισαν να πάρουν τους μαθητές τους και να φύγουν και για αρκετή ώρα ήταν έξω από το γήπεδο. Η ατμόσφαιρα ήταν εκρηκτική. Οι
ποδοσφαιριστές μας κλειδώθηκαν στα αποδυτήρια, γιατί φοβήθηκαν. Οι Φιλιατρινοί εξωσχολικοί φώναζαν και φανάτιζαν τους μαθητές.
Ευτυχώς κάποιοι ψυχραιμότεροι, όπως ο Διευθυντής του Λυκείου Μεθώνης, παρενέβησαν και τα λεωφορεία με τους μαθητές των Φιλιατρών αποχώρησαν.
Οι εκπαιδευτικοί –συνοδοί του Λυκείου Πύλου- με πραγματικά υπεράνθρωπες προσπάθειες- κράτησαν τους μαθητές στην εξέδρα και περιφρούρησαν την έξοδο, ώστε
να μην έλθουν σε επαφή οι μαθητές των δύο Λυκείων.
Αν γινόταν αυτό, θα είχε προκληθεί γενική σύρραξη με ανυπολόγιστες συνέπειες».