Βρισκόμαστε εν έτει 2018, το αεροδρόμιο της Καλαμάτας, ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια, αναπτύσσεται με γεωμετρική πρόοδο, και, εκτός όλων των άλλων προβλημάτων που αντιμετωπίζει στις υποδομές του δεν υπάρχει σύνδεσή του με την πόλη της Καλαμάτας, μέσω μις σταθερής λεωφορειακής γραμμής. Τα συμφέροντα μεταξύ Αστικού και Υπεραστικού ΚΤΕΛ, η γραφειοκρατία, αλλά και η αβουλία των υπευθύνων, εμποδίζουν να λυθεί ένα χρονίζον πρόβλημα.
Έτσι, τη συγκοινωνία από και προς το αναπτυσσόμενο αεροδρόμιο της μεσσηνιακής πρωτεύουσας«εξυπηρετούν» τα διερχόμενα λεωφορεία του υπεραστικού ΚΤΕΛ, στο πλαίσιο του τακτικού τους δρομολογίου Καλαμάτα – Μεσσήνη – Καλαμάτα.
Κι όμως, η σημαντική αυτή έλλειψη ισορροπείται, κατά κάποιον τρόπο, καθώς ένα σημαντικό ποσοστό των επιβατών που φθάνουν στην Καλαμάτα μετέχουν σε «πακέτα» διακοπών. Αυτό σημαίνει ότι φθάνοντας στο αεροδρόμιο, ήδη τους περιμένουν ναυλωμένα τουριστικά λεωφορεία για να τους μεταφέρουν στους τελικούς προορισμούς τους, είτε στη Μάνη είτε στην Πυλία.
Από κει και πέρα, όμως, το βέβαιο είναι ότι με λύεις…ασπιρίνες δεν αντιμετωπίζεται επί της ουσίας το πρόβλημα. Αλήθεια, για όσους έχουν βρεθεί σε κάποια πόλη του εξωτερικού, έχουν αντιμετωπίσει ανάλογο πρόβλημα;
Στην τελευταία συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Καλαμάτας όταν και αποφασίστηκε η τακτική αστική σύνδεση της Βέργας και της Μικρής Μαντίνειας με την Καλαμάτας, ο επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας Μανώλης Μάκαρης, προχώρησε ένα βήμα παραπέρα στην παρέμβασή του.
Σχολίασε την ανάγκη να καλυφθούν όλες οι αστικές περιοχές του Δήμου Καλαμάτας από ένα αξιόπιστο δίκτυο αστικής συγκοινωνίας. Μάλιστα, επεσήμανε ότι “πρέπει να υπάρξει μια συνολική κάλυψη του Δήμου Καλαμάτας”. “Πρέπει να γίνει ένα αξιόπιστο δίκτυο αστικής συγκοινωνίας”, δήλωσε χαρακτηριστικά, εξηγώντας ότι κεντρικές οδοί της πόλης όπως “η Ηρώων και η Ακρίτα αυτή τη στιγμή δεν εξυπηρετούνται από κανένα λεωφορείο. Στο Αστικό ΚΤΕΛ έχουν ένα σχέδιο, ώστε να καλυφθούν όλες οι περιοχές. Το Αστικό ΚΤΕΛ μπορεί κάλλιστα να καλύψει τις αστικές περιοχές του Δήμου Καλαμάτας και το Υπεραστικό τις υπεραστικές”.
Στο πλαίσιο αυτ’ο πρότεινε να επεκταθεί το αστικό ΚΤΕΛ και στο Αεροδρόμιο της Καλαμάτας. Όπως δήλωσε, το Αστικό ΚΤΕΛ μπορεί να καλύψει ένα ευρύτατο δίκτυο συγκοινωνιών σε όλη την πόλη.
Μάλιστα ο ίδιος στηλίτευσε τους αργούς ρυθμούς με τους οποίους κινούνται οι διαδικασίες για να γίνουν οι όποιες αλλαγές, με ενδεικτικό το γεγονός ότι ήδη από το 2015 συζητείται η επέκταση του Αστικού ΚΤΕΛ σε Βέργα και Μ.Μαντίνεια και εν έτει 2018 υπάρχει ομόφωνη απόφαση από το Δημοτικό Συμβούλιο (θετική γνωμοδότηση) και έπεται η απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου σχετικά με την επέκταση ή μη.
Του Αντώνη Πετρόγιαννη
Αδιανόητη η μη τακτική σύνδεση του αεροδρομίου με την Καλαμάτα
