Ημερίδα του Υπουργείου Ναυτιλίας την ερχόμενη Πέμπτη
Τελικά την επόμενη Πέμπτη, 26 Απριλίου, θα πραγματοποιηθεί ημερίδα στην Καλαμάτα για την ενημέρωση των φορέων διαχείρισης και εκμετάλλευσης των λιμένων της Πελοποννήσου και άλλων φορέων και υπηρεσιών, σχετικά με τις διατάξεις του νόμου που άπτονται των αρμοδιοτήτων υπηρεσιών της Γενικής Γραμματείας Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων, με την παρουσία του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Παναγιώτη Κουρουμπλή και του γενικού γραμματέα Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων, Χρήστου Λαμπρίδη.
Η ημερίδα θα διεξαχθεί μεταξύ των ωρών 11.30 και 14.30, στο αμφιθέατρο «Θεόδωρος Αγγελόπουλος», ενώ το βράδυ, μεταξύ 19.00 και 20.00, θα πραγματοποιηθεί επίσκεψη από τον υπουργό Ναυτιλίας Παναγιώτη Κουρουπλή στο λιμάνι Καλαμάτας.
Η αξιοποίηση των ελληνικών λιμανιών αποτελεί χρόνιο και βασικό θέμα για την εκάστοτε κυβέρνηση. Οι ιδιωτικοποιήσεις, το ιδιοκτησιακό καθεστώς των σχεδόν 1.000 μικρότερων λιμανιών, οι μαρίνες για τα γιοτ, η στόχευση στα κρουαζιερόπλοια νέας εποχής που είναι μεγαλύτερα από τα υπάρχοντα και η ναυπηγοεπισκευή, αλλά και η ανάγκη λήψης νέων μέτρων για την προστασία του περιβάλλοντος από τα πλοία, σύμφωνα με τις διεθνείς επιταγές, δημιουργούν ένα μωσαϊκό το οποίο χρήζει περαιτέρω μελέτης.
Τα προβλήματα είναι πολλά και ο χρόνος ο μεγάλος αντίπαλος για το σύνολο της ελληνικής λιμενικής βιομηχανίας.
«Οι υποδομές και οι προγραμματισμοί στους λιμένες της χώρας, συμπεριλαμβανομένων των νησιών μας, έχουν άμεση προτεραιότητα για την Πολιτεία και θα πρέπει να παρθούν οι σωστές αποφάσεις, για να εκμεταλλευτούμε τα μέγιστα από τα ποικίλα οφέλη τους.
Το παρόν καθεστώς λιμένων φαίνεται να είναι αρκετά προβληματικό, όσον αφορά στη ιδιοκτησία, αλλά και τη διαχείριση αυτών. Από τα 1.000 και πλέον λιμάνια, τα 13 διοικούνται από Οργανισμούς Λιμένος που είναι ανώνυμες εταιρείες, άλλα 13 ανήκουν στο κράτος μέσω διαφόρων κρατικών Οργανισμών και περίπου 70 ανήκουν στους Δήμους και διοικούνται με αντίστοιχα συμβούλια Λιμενικών Ταμείων.
Για τα υπόλοιπα, κυρίως μικρά, λιμάνια είναι ιδιαίτερα αμφίβολο το ιδιοκτησιακό καθεστώς με ανύπαρκτη διοίκηση διαχείρισης» επισήμανε ο πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας, Θεόδωρος Κόντες.
Στο «τραπέζι» το μέλλον του λιμανιού Καλαμάτας
